huiszeeland

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

plex media server logt niet in als firewall connectbox is ingeschakeld

mijn plex media server logt niet in als de firewall van de connectbox is ingeschakeld.
Staat de firewall uit dan logt plex in en is alles prima.
Waar kan ik instellen dat plex / server uitgezonderd wordt van firewall ?
12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wil je je plex server en je computer volledig open hebben staan op 65536 poorten maal 2 voor iedereen die er maar op en in wil en open voor alle malware en virussen en hackers op het internet?
Ik denk het niet, want dat gebeurd er als je hem buiten de Firewall plaatst.

Je kunt beter de juiste poorten openzetten voor de plex media server:
https://support.plex.tv/articles/201543147-what-network-ports-do-i-need-to-allow-through-my-firewall

Hier de gebruiksaanwijzing om de poorten open te zetten op je connect box:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114/index1.html
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je zou ook even upnp kunnen aanzetten op je media box, daarna plex installeren.
Als het goed is staan nu de juiste poorten open.
Daarna upnp weer uit. ( upnp wordt als minder veilig gezien )
huiszeeland
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen Bert en Steef,
hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik zet uiteraard het liefst de firewall van de connect box aan.
Ik heb de poort voor plex al opengezet in de box maar zonder resultaat. 32400.
Wellicht kunnen jullie meekijken via teamviewer ....

Super bedankt voor de hulp.

gr
Rob
huiszeeland
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb alles gedaan wat mogelijk is, de poorten voor plex in de connectbox opengezet.
zie printscreens. Misschien dat jullie nog iets weten ...

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik zie dat je ipv6 hebt, heeft plex daar misschien voorkeur voor?
Er moet voor ipv6 ergens een stateful instelling staan, verander dit eens.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
huiszeeland
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steef,
geen resultaat.
zie printscreen.
ik word er moe van want zo lastig lijkt het me niet.
Overigens merk ik dat als ik mijn firewall aanzet dat mijn gehele internet verbinding niet soepel meer loopt.
nogmaals bedankt voor je hulp . Zoals gezegd als je de pc wilt overnemen dan mag dat.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Probeer anders eens DMZ en zorg voor een goede firewall op je server, deze krijgt dan alle aanvragen van buitenaf, maar met een degelijke firewall is dat geen probleem.
De firewall in de router kan dan uit.
huiszeeland
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is dmz precies ? Aanzetten op de connectbox ? Goede firewall op server ? Deze draait gewoon op een windows 10 pc dus defender aan ?
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
huiszeeland wrote:
Wat is dmz precies ? Aanzetten op de connectbox ? Goede firewall op server ? Deze draait gewoon op een windows 10 pc dus defender aan ?

DMZ stuurt alle aanvragen van buitenaf naar het opgegeven IP-adres, ideaal als je thuis een server hebt draaien en alles daar wil afvangen.
Echter Windows 10 i.c.m. Defender zou ik niet zo aan het net blootstellen als je geen verdere kennis van dit soort zaken hebt, ook Plex zou ik heel voorzichtig mee zijn.....

Hier kun je alles vinden over Plex en netwerken: https://forums.plex.tv/tags/networking
huiszeeland
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wil je niet een keer meekijken ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
huiszeeland schreef: "Wil je niet een keer meekijken ? "

Je bent op een klant helpt klant forum en wij zijn geen Ziggo medewerkers.
Ziggo medewerkers hebben Ziggo achter nu naam staan en komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic, maar zij gaan geen persoonlijke hulp op afstand bieden.
Persoonlijke hulp voor software ligt bij de makers van de software.

Daar naast weet ik verder niet hoe Plex werkelijk in elkaar zit en anderen misschien ook niet, dan heeft meekijken ook geen zin.

Maar meekijken doe ik ook nooit zomaar, je weet nooit wat er al mis is op een systeem en als dit erger wordt, dan weet ik nu al wie het gedaan heeft.

Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed is met je IPv4 en IPv6.
Als je modem Dual Stack Lite heeft dan werkt port forward niet.

Ik zou nu gaan chatten met Ziggo, zij kunnen zien hoe je modem staat en hem op IPv4 zetten, dan weet je zeker dat er geen IPv6 systeem in de weg zit.

De chatbox (24 uur/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
huiszeeland wrote:
Wil je niet een keer meekijken ?

Nee liever niet, ben zelf linux gebruiker (en niet voor niets) heb niets meer met Microsoft en Windows10.
En wil niet verantwoordelijk zijn voor een Windows machine open en bloot aan het internet hangen.
Mijn ervaring is: Firewall in modem/router van Ziggo volledig uit, testen of de forwards of DMZ werken, firewall op server aan alles wat ongewenst is laten afvangen en het werkt.

Mijn advies was om het forum van plex te raadplegen of je vraag daar te stellen.

En een goede tip van Be rt hierboven die al aangaf eerst te zorgen dat je modem op IPv4 staat.

Blijf voorzichtig als je poorten gaat openen, Ziggo zal hier geen ondersteuning op geven, en hier kunnen we wel tips geven als we de software kennen en of zelf gebruiken.

Suc6

Uitgelicht topic