GewoonJulian

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Packet loss en ping die random omhoog schiet

Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn internet tijdens het gamen. Ik speel het spel Overwatch en daarop heb ik dat af en toe alle spelers freezen (voor zo een 1 tot 4 seconden zou ik zeggen) en dan ineens tientallen meters bewegen en ik zelf ben dan volgens de server doorgelopen en sta ook compleet ergens anders of ben misschien wel dood. Ik heb sinds vorige week een TP Link Archer c5400 en een wifi kaart in mijn pc. De wifi kaart betreft een Asus PCE-AC88 en die heeft een uitstekende verbinding met de Archer c5400 en haalt zeer hoge internetsnelheden en goede ping. Echter heb ik in overwatch om de pak 'm beet 2 minuten dus die freezes. Ik heb een WinMTR gerund met het host adres van een Overwatch server en het resultaat is als volgt:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 1366 | 1366 | 1 | 2 | 26 | 2 |
| 10.255.150.1 - 1 | 1358 | 1356 | 0 | 11 | 28 | 13 |
|asn-rc0002-cr101-xe-2-1-1-0.core.as9143.net - 1 | 1362 | 1361 | 0 | 15 | 481 | 11 |
|asd-rc0001-cr101-bundle-ether100-1.aorta.net - 1 | 1362 | 1361 | 0 | 19 | 482 | 17 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net - 1 | 1362 | 1361 | 14 | 20 | 608 | 18 |
| 213.46.182.194 - 1 | 1362 | 1361 | 0 | 23 | 476 | 15 |
| ae1-br01-eqam1.as57976.net - 1 | 1362 | 1361 | 0 | 27 | 473 | 32 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 274 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


Ook heb ik mijn IP gerefreshed en mijn DNS geflusht.
Ik heb de poorten TCP: 1119,3724,6113
UDP: 5060,5062,6250,3478-3479,12000-64000 bij trigger poorten neergezet... Alles mag niet baten. Beste community help mij uit de brand.
75 Reacties 75
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Even bij het begin beginnen, het signaal.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met de rest op sie pagina's met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Waarom heb je poort trigger in gebruik en geen port forward?
Zoveel poorten heb je toch niet nodig om te gamen?
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de poorten op poort trigger omdat ik niet wist of ik moest forwarden of triggeren aangezien ik het niet alleen gericht naar mijn pc wou maar naar het hele netwerk. Op de blizzard forums zeggen ze dat er niks mis is met mijn thuis netwerk maar zodra ik met mijn ISP (In dit geval Ziggo) verbind er 1% packet loss optreed. Een foto van de Coax kabels en splitters etc zal ik zo even maken en hieropvolgend sturen. Waar vind ik de up- en downstream in mijn eigen router? De modem van ziggo staat in bridge modus.
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier is mijn router en de ziggo modem plus splitters.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen en de rest van deze pagina's met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dit is de up stream:
Hier de downstream:
de andere 4 plaatjes is de netwerkhistorie
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kan het ook hierdoor komen? Dat de coax kabel er niet helemaal goed in zit?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik zie geen afwijkende signaalsterktes, maar wel veel foutmeldingen die een hapering kunnen veroorzaken.

Ik zie op de foto ook een vreemde situatie wat betreft de aansluiting.
De TV kabel gaat naar een splitter en dan gaat deze weer uit de splitter verder en heeft een open uitgang/ingang.
Hier wordt een coax signaal niet blij van.

Kun je eens proberen om het modem rechtsreeks in de witte doos te doen, zonder splitter en te kijken of je de foutmelding dan nog krijgt te zien op je modem?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Ook hier reboots van het modem in je log. “due by power reset”. Van deze melding vragen we ons inmiddels af hier of dit wel echt door een power reset komt. Het lijkt er meer op dat het modem het zelf initieert. Daarnaast nog een PCD_failure reboot. = Proces controller deamon. Daarnaast een ti_reboot by cbn_reboot monitor, die ik niet kan plaatsen. In elk geval is je modem niet stabiel en ziet het allerlei redenen om te rebooten. Dat geeft kortdurend uitval, en dan ben je in overwatch al lang gekilled.
Ik ben benieuwd of een Ziggo moderator meer licht op deze reboots kan werpen. We zien ze de laatste weken vaker gemeld hier op het forum.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Zo te zien slechte firmware met een nogal onstabiel modem tot gevolg.
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de splitter voor de coax kabel naar de tv er tussen uit gehaald en vanuit ons aansluitpunt gaan nu 2 kabels naar de TV en naar de Modem van ziggo. Echter heeft dit niks verholpen... Nog andere opties?
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt ik heb nu dus zeg maar wel nog een soort splitter voor 2 verbindingen op de aansluiting zodat ik dus mijn internet EN TV kan aansluiten. U bedoelt dat ik alleen mijn internet aansluit en dan kijk of het werkt? Ik wil wel nog normaal TV kunnen kijken maar dat dit internet zo slecht werkt wordt ik ook gestoord van.
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die andere splitter waar 1 kabel in ging en ook weer 1 kabel uit ging heb ik er wel tussenuit gehaald
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kan iemand alsjelieft mijn probleem verhelpen? Ik wordt ondertussen wel een beetje gek van de internet lag.. En ik vind het ook absurd dat ziggo mij zelf niet eens kan helpen maar dat zij mij doorsturen naar hun comunnity... Neem gewoon vakmensen aan die der iets van begrijpen en niet oude mannen die er de ballen verstand van hebben man man man...
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Ik vrees dat je echt bij Ziggo moet zijn. Dit lossen wij niet voor je op. Het modem geeft foutmeldingen/reboots, die kun je ziggo voorleggen, en vragen er iets aan te doen.
Je opmerking over de helpdesk laat ik maar voor lief, misschien missen ze juist wel ervaren wijze oude mannen. ?

Serkan Ziggo kun jij eens meekijken?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Goedemorgen allen,

Ik heb de verbinding bekeken en ik zie een kleine verbetering nadat GewoonJulian de aansluiting naar het modem heeft gewijzigd. Op fora heb ik gezocht naar hoeveel data Overwatch verbruikt en bij 24 uur/7 dagen in de week, een maand lang gamen, verbruik je rond de 450Mb aan data. (info uit 2016)

GewoonJulian, je hebt een goede router in je bezit, maar dat betekent niet dat je ten alle tijden een goede connectie met je router behoudt. Om te beginnen is interessant om te weten hoe het bekabelde gamen gaat. Verder zie ik dat je in de afgelopen 7 dagen 115GB gedownload hebt, dat is niet vrij veel. Ik zie ook dat je meer dan 30GB hebt geupload en dat is voor een gemiddelde gebruiker wel iets meer dan normaal.


  • Heb je al getest hoe het gaat wanneer je bekabeld aan het gamen bent?
  • Had je het modem nog wel kort van het stroom afgekoppeld nadat je de bekabeling had gewijzigd? (I.v.m. de screenshot waarin je zag dat er problemen waren met de verbinding)
  • Ben je de enige in het huishouden of zijn er meer mensen die gebruik maken van het internet?
  • Mag ik vragen wat je aan het uploaden bent? Is dit bewust gebruik en weet je wanneer je aan het uploaden bent? Dan kun je hier natuurlijk rekening mee houden.

Ik zie trouwens dat je wifi in het modem nog is ingeschakeld terwijl het modem in bridge mode staat. Vind je het goed dat ik je wifi verbindingen ga uitschakelen? Deze gebruik je niet, lijkt mij..
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste serkan, bedankt voor je reactie. Ik upload bewust, ik stream namelijk naar Twitch, ik neem aan dat je dat wel kent. Ik ben niet de enige in het huishouden die internet gebruikt maar de andere gebruiken het minimaal. Bekabeld gamen is niet echt de mogelijkheid daarom de wifi adapter. Ik kan het echter wel even testen vanmiddag door de kabel gewoon door de trap en de gang te doen. En ik heb de modem niet van de stroom gehad. Moet ik dat doen dan?

Edit: Ik heb trouwens getest en mijn interne netwerk verbinding was binnen die 10 minuten (was iets van 14 minuten aan het testen) was uitstekend met 0% packet loss en 28ms als slechtste ping. Terwijl de drops er dus wel waren buiten mijn netwerk dus het zou niet aan de wifi moeten liggen... Enig idee?

Met vriendelijke groet, Julian.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Hi Julian,

Bedankt voor je terugkoppeling.

ik stream namelijk naar Twitch, ik neem aan dat je dat wel kent.

Dat verklaart de hogere uploaddata. Heb je ook al eens getest of het gamen beter gaat wanneer je niet tegelijkertijd naar Twitch aan het uploaden bent?

Ik kan het echter wel even testen vanmiddag door de kabel gewoon door de trap en de gang te doen.

Daar ben ik wel benieuwd naar. Wil je dan ook streamen richting Twitch, eigenlijk wil ik dat je hetzelfde probeert, maar dan met een bekabelde verbinding.

En ik heb de modem niet van de stroom gehad. Moet ik dat doen dan?

Je hebt je aansluiting gewijzigd en dan ontkoppel je het modem tijdelijk van het signaal. Het is altijd verstandig om je modem uit te schakelen en dan de bekabeling te wijzigen. De screenshot die je had gedeeld waarin het modem aangaf dat er problemen waren, kan hierdoor zijn ontstaan.

Terwijl de drops er dus wel waren buiten mijn netwerk dus het zou niet aan de wifi moeten liggen.

  • Wil je nog een WinMTR test uitvoeren en de resultaten daarvan delen? De resultaten van je interne netwerk tot naar buiten toe lijkt goed, ik zie wel een verhoging in de pingtijden vanaf je 10 ip naar de andere servers.
  • Wat is het IP adres waar je de MTR sessie naar hebt gestart? Zijn dit de servers van Overwatch of van Twitch? Kun je het IP adres ook met mij delen dan wil ik het hier op locatie ook even proberen.
GewoonJulian
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste serkan,
Ik zal het zo even testen met kabel ik was het helemaal vergeten te doen namelijk (was veel te warm ?) Het IP adres was van een van de duizenden blizzard servers ik zal zo mijn pc opstarten en in m'n history kijken. En ik heb dat probleem ook als ik niet stream dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij maar ik zal het zometeen even testen.

Uitgelicht topic