Nicolejoosse

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

overstappen analoog naar digitaal

Hallo,

 

Op mijn tv-scherm komt in beeld dat we moeten overstappen naar digitale tv. Voor zover ik weet hebben wij in ons pakket wel digitale tv zitten, wat zou betekenen dat wij zulke kastje moeten aanschaffen bij jullie. Deze worden in bruikleen aan ons beschikbaar gesteld zover ik gelezen heb en op adres geregistreerd? De situatie is nu zo: ik heb een kastje nodig maar ik ga binnen nu en een half jaar uit de kamer (als het goed is) wat is de bedoeling betreft dit kastje? Moet ik deze achterlaten op het adres of kan ik deze meenemen als ik in het appartement/kamer ook ziggo heb?

 

Groet,

 

Nicole Joosse

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community @Nicolejoosse!

Zodra het analoge signaal in jouw regio stopt, dan heb je geen beeld meer. Dit willen wij natuurlijk samen met jou voor zijn, zodat jij op jouw kamer kunt blijven genieten van al jouw favoriete programma's. Als jouw televisie beschikt over een DVB-C tuner dan heb je geen ontvanger (kastje) nodig om het analoge zenderaanbod via de kabel digitaal door te krijgen. Weet je niet zeker of jouw tv beschikt over deze DVB-C tuner dan kun je dit gemakkelijk checken aan de hand van het merk en typenummer van jouw tv. Dit kan hier! 

Is jouw tv geschikt? Dan heb je dus geen ontvanger nodig en kan je dit via jouw televisie zelf instellen. Volg hiervoor dit stappenplan.  Het doorlopen van het stappenplan kost ongeveer een kwartiertje van jouw tijd. 

Is jouw tv niet digital proof? Geen paniek! Er leiden natuurlijk meerdere wegen naar Rome. Wij willen natuurlijk niet dat jij straks zonder beeld zit. Als jouw tv niet beschikt over een DVB-C tuner, dan heb je de mogelijkheid om via Ziggo te kiezen voor een gratis Digitale Ontvanger (als je klant bent geworden voor 1 juli 2018). Bestellen kan hier. Ben je na deze datum klant geworden, dan kun je kiezen voor een extra mediabox á € 4,- per maand of kun je Ziggo GO streamen naar jouw televisie met behulp van een ChromeCast. 

Daarnaast geef je aan dat je hoogstwaarschijnlijk over een half jaar de kamer gaat verlaten. Als het abonnement op jouw naam staat en je abonnement verhuist mee naar het nieuwe adres, dan verhuist alle apparatuur ook mee. Staat het abonnement niet op jouw naam, dan dient de ontvanger dus op het geïnstalleerde adres te blijven staan. Heeft de nieuwe bewoner van jouw kamer dan wel een tv die geschikt is? Dan kan de ontvanger (gratis in bruikleen) bij ons worden beëindigd en worden teruggestuurd. 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Heeft je TV geen DVB-C Tuner?

Als die er is, dan heb je geen kastje nodig en kon je al lang geleden overstappen op Digitale TV.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Nicolejoosse wrote:

…. wat is de bedoeling betreft dit kastje? Moet ik deze achterlaten op het adres of kan ik deze meenemen als ik in het appartement/kamer ook ziggo heb?

Als u gaat verhuizen en uw Ziggo-abonnement gewoon meeneemt, neemt u het kastje ook mee naar uw nieuwe adres. Indien u dat niet doet, dan moet het kastje retour naar Ziggo. Als het niet teruggestuurd wordt, kunt u de rekening voor de vervangingswaarde verwachten.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community @Nicolejoosse!

Zodra het analoge signaal in jouw regio stopt, dan heb je geen beeld meer. Dit willen wij natuurlijk samen met jou voor zijn, zodat jij op jouw kamer kunt blijven genieten van al jouw favoriete programma's. Als jouw televisie beschikt over een DVB-C tuner dan heb je geen ontvanger (kastje) nodig om het analoge zenderaanbod via de kabel digitaal door te krijgen. Weet je niet zeker of jouw tv beschikt over deze DVB-C tuner dan kun je dit gemakkelijk checken aan de hand van het merk en typenummer van jouw tv. Dit kan hier! 

Is jouw tv geschikt? Dan heb je dus geen ontvanger nodig en kan je dit via jouw televisie zelf instellen. Volg hiervoor dit stappenplan.  Het doorlopen van het stappenplan kost ongeveer een kwartiertje van jouw tijd. 

Is jouw tv niet digital proof? Geen paniek! Er leiden natuurlijk meerdere wegen naar Rome. Wij willen natuurlijk niet dat jij straks zonder beeld zit. Als jouw tv niet beschikt over een DVB-C tuner, dan heb je de mogelijkheid om via Ziggo te kiezen voor een gratis Digitale Ontvanger (als je klant bent geworden voor 1 juli 2018). Bestellen kan hier. Ben je na deze datum klant geworden, dan kun je kiezen voor een extra mediabox á € 4,- per maand of kun je Ziggo GO streamen naar jouw televisie met behulp van een ChromeCast. 

Daarnaast geef je aan dat je hoogstwaarschijnlijk over een half jaar de kamer gaat verlaten. Als het abonnement op jouw naam staat en je abonnement verhuist mee naar het nieuwe adres, dan verhuist alle apparatuur ook mee. Staat het abonnement niet op jouw naam, dan dient de ontvanger dus op het geïnstalleerde adres te blijven staan. Heeft de nieuwe bewoner van jouw kamer dan wel een tv die geschikt is? Dan kan de ontvanger (gratis in bruikleen) bij ons worden beëindigd en worden teruggestuurd. 

 

Uitgelicht topic