Feeder

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Overschakeling analoog naar digitaal - digitale zenders worden niet gevonden op mijn nieuwe TV

Mijn slaapkamer buistelevisie werkt sinds de overgang naar digitaal niet meer.
heb een klein model flatscreen van Philips gekocht.
Die is voorzien van o.a. een DVB-C ontvang mogelijkheid.
Desondanks krijg ik géén beeld!
wat is dan de oorzaak en hoe los ik dit probleem op?
44 Reacties 44
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Probeer het eerst eens met een goede coax rechtstreeks op het aop(waar Ziggo je huis binnenkomt), als het dan lukt, ligt het waarschijnlijk aan je bekabeling.

Daar kun je hier tips voor vinden.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Waarom heb je geen gebruik gemaakt van het gratis kastje van Ziggo voor de beeldbuis TV?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c/
Dat is er immers om klanten met een TV zonder DVB-C Tuner, tegemoet te komen bij het opheffen van analoge TV.
Gr Han
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hanh wrote:
Waarom heb je geen gebruik gemaakt van het gratis kastje van Ziggo voor de beeldbuis TV?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c/
Dat is er immers om klanten met een TV zonder DVB-C Tuner, tegemoet te komen bij het opheffen van analoge TV.
Gr Han

Beste Han.

Daar heb ik inmiddels voor gebeld en wordt mij toegezonden.
Blijft vreemd, dat vlgs tv specificatie ik dat digitale signaal zou moeten kunnen ontvangen!
We wachten de komst van dat kastje af en hopelijk werkt dat dan.
Anders moet de monteur maar weer eens langskomen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Feeder
Welk type TV is het precies? Ik bedoel heel precies incl typenr.
Kan ik ook ff kijken. Meestal is het manual wel te vinden via Google.
Het kan bv ook een DVB-T tuner zijn, die erin zit. Daar heb je niks aan voor kabel-TV.
Gr Han
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hanh wrote:
Feeder
Welk type TV is het precies? Ik bedoel heel precies incl typenr.
Kan ik ook ff kijken. Meestal is het manual wel te vinden via Google.

Gr Han

Oh, dat is vriendelijk!
Het betreft de 32PFS5803/12
Kun je daar wat mee?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Die is wel ok. Je liet de merknaam Philips weg, maar dat was geen probleem hem te vinden.

Ik bedoelde je beeldbuis-TV in de veronderstelling dat je dacht dat die geschikt zou moeten zijn voor DVB-C ontvangst. Is meestal niet zo, maar niet uitgesloten.

Gr Han
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hanh wrote:
Die is wel ok.

Ik bedoelde je beeldbuis-TV in de veronderstelling dat je dacht dat die geschikt zou moeten zijn voor DVB-C ontvangst.

Gr Han

? Dat beeldbuis toestel is een oudje gekocht indertijd bij de Karwei!
Daar hieft verder geen moeite voor gedaan te worden hoor!
Ik ga er van uit, dat met dat kastje er straks wel beeld ontvangen kan worden.
Volgens de beschrijving van Ziggo, zou ik evenwel zonder kastje óók moeten kunnen kijken!
Wordt vervolgd. Ik laat het t.z.t. wel weten of het functioneert.
Gr. Riël.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Die is wel ok. Je liet de merknaam weg, maar dat was geen probleem hem te vinden.

Ik bedoelde je beeldbuis-TV in de veronderstelling dat je dacht dat die geschikt zou moeten zijn voor DVB-C ontvangst. Is meestal niet zo.

Gr Han



Een beeldbuis Tv is nooit geschikt voor de ontvangst van DVB-C. Daarin is dan ook nooit een digitale tuner aanwezig.

Maar met de Tv die Feeder nu heeft, kan deze zonder module al alle vrije zenders ontvangen. Dat moet dus lukken, maar dan moeten wel de juiste stappen worden gemaakt.

Of die Tv ook Ziggo gecertificeerd is, weet ik zo niet, maar dat is op de site van Ziggo te controleren. Is deze Ziggo gecertificeerd, kan er ook een module met smartcard in. Dan ontvangt Feeder alle zenders uit zijn/haar pakket.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat kastje is juist bedoeld voor een Beeldbuis-TV die geen Digitale kabel TV kan ontvangen.
Zo'n oudje kan nog best een prima beeld hebben.

Met die nieuwe flat panel Philips moet je zonder probleem het Digitale signaal kunnen ontvangen. Daar is geen extra kastje voor nodig.

Gr Han
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Willem-A wrote:

hanh wrote:
Die is wel ok. Je liet de merknaam weg, maar dat was geen probleem hem te vinden.

Ik bedoelde je beeldbuis-TV in de veronderstelling dat je dacht dat die geschikt zou moeten zijn voor DVB-C ontvangst. Is meestal niet zo.

Gr Han

Een beeldbuis Tv is nooit geschikt voor de ontvangst van DVB-C. Daarin is dan ook nooit een digitale tuner aanwezig.

Maar met de Tv die Feeder nu heeft, kan deze zonder module al alle vrije zenders ontvangen. Dat moet dus lukken, maar dan moeten wel de juiste stappen worden gemaakt.

Of die Tv ook Ziggo gecertificeerd is, weet ik zo niet, maar dat is op de site van Ziggo te controleren. Is deze Ziggo gecertificeerd, kan er ook een module met smartcard in. Dan ontvangt Feeder alle zenders uit zijn/haar pakket.



Dank voor jouw kijk op de zaak.
Die vrije zenders waar je het over had, zou ik dus zonder kastje moeten kunnen ontvangen?
Het feit dat dat niet het geval is, intrigeert mij!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u wel via het menu digitaal naar zenders laten zoeken?
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jan F. wrote:
Heeft u wel via het menu digitaal naar zenders laten zoeken?

Ja hoor. En ook de goede netwerkfrequentie en netwerk-id vermeld.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Philips wordt wel vaker genoemd bij instellingsproblemen. Heeft u dit topic al gezien?
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jan F. wrote:
Philips wordt wel vaker genoemd bij instellingsproblemen. Heeft u dit topic al gezien?

Intressant.
Ik heb de codes 474.00 en 04444 gebruikt.
En die ‘buurjongen’ die het probleem van die mijnheer heeft opgelost, heb ik niet!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Feeder wrote:
Intressant.
Ik heb de codes 474.00 en 04444 gebruikt.
En die ‘buurjongen’ die het probleem van die mijnheer heeft opgelost, heb ik niet!


Ja en wat die buurjongen dan deed om het op te lossen vertelt het verhaal niet.
Heb nog een verwarrend Topic voor je.
https://community.ziggo.nl/problemen-met-de-omzetting-197/philips-tv-vindt-geen-digitale-zenders-31268/index2.html
Misschien levert dit inspiratie op. Er worden een hoop codes in genoemd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Feeder. Welkom hier! Super dat je Community hiervoor gevonden hebt. Zoals je merkt is er een hoop te zeggen en te testen op dit gebied!

Wat me opvalt is dat je aangeeft dat je geen beeld krijgt. Hoe bedoel je dit exact? Wanneer je naar digitale zenders zoekt, vindt de TV dan wel een x aantal zenders, maar werken ze niet? Of worden de zenders überhaupt niet gevonden?

Het gaat hier om een TV op de slaapkamer. Mag ik ervan uitgaan dat je in de woonkamer ook een TV hebt? Heb je de mogelijkheid je slaapkamerTV eens in de woonkamer op de kabel aan te sluiten om te testen of je daar de zenders wel vindt/ziet? Ik ben heel erg benieuwd lees/help hier graag mee!
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dag Jycke.
het betreft mijn slaapkamer tv.
Daar kwam via de kabel geen digitaal signaal op binnen.
Inmiddels heb ik een digitale ontvanger van Ziggo gekregen en heb ik aangesloten.
over het resultaat ben ik niet heel enthousiast: krijg vaak de mededeling dat het signaal gestoord is.
Ik zit slechts 4 meter van het punt waar de binnenkomende kabel zit!
Ik zal de coaxkabel eens verwisselen en nieuwe koppelingen monteren.
Er zit al een signaalversterker tussen.
wordt vervolgd.
Bedankt voor het meedenken Lycke.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Feeder
Probeer het eens zonder signaal versterker. Een te sterk signaal zorgt ook voor problemen.
Feeder
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jan F. wrote:
Feeder
Probeer het eens zonder signaal versterker. Een te sterk signaal zorgt ook voor problemen.

Ga ik proberen.

Uitgelicht topic