John Wennink

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Over mijn huidige wifi booster die ik huur ben ik niet tevreden. verbindingen vallen weg of deze is niet te bereiken. zijn er alternatieve mogelijkheden die jullie ons aan kunnen bieden?

Over mijn huidige wifi booster die ik huur ben ik niet tevreden. verbindingen vallen weg of deze is niet te bereiken. zijn er alternatieve mogelijkheden die jullie ons aan kunnen bieden? 

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten

 

Maar wat zijn de problemen en hoe heeft u alles aangesloten?

John Wennink
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij is bedraad aangesloten op de WiFi router. Ik heb de WiFi booster gehuurd omdat ik boven geen tv kabel heb maar alleen UTP. Ik kijk, als ik verbinding heb/krijg tv middels de Ziggo Go app. Vaak valt de verbinding weg of krijg ik geen verbinding

John Wennink
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Om welke WiFi booster gaat het?

John Wennink
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heeft u hier voldoende aan?

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
John Wennink wrote:

Heeft u hier voldoende aan?

Vreselijk apparaat. Hier ook altijd verbindingsproblemen mee gehad.

Tegenwoordig heb ik de opvolger ervan:

 En die werkt perfect! Heb hem nu 4 weken en al die weken niet één keer verbinding weg

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

OK. Ik heb geen ervaring met deze booster. Wel de volgende vragen.

  • Heeft de 2.4 en 5 GHz netwerken een aparte naam gegeven?
  • Welke kanalen gebruikt u en zijn die handmatig of automatisch gekozen
  • Is de snelheid wel goed al u gebruik maakt van deze booster en daarop een apparaat met een netwerkkabel aansluit?
John Wennink
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op netwerk geen probleem. WiFi is echt een drama met de booster.

kanalen zijn automatisch gekozen, ik ben van de plug and Play ?

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

@John Wennink Die witte is de opvolger van de al jaren oude C7 (die zwarte) en die opvolger is er niet voor niks.

Hier is alles zeer goed aangesloten met 0 (nul) storingsmeldingen of wat dan ook in het modem maar die C7 heeft nooit goed gefunctioneerd.

De opvolger staat nu een paar weken te snorren en is nog nooit weggevallen. Nu hebben we eindelijk Wifi bereik tot achter in de tuin

 

Dus als je vraagt om alternatieve mogelijkheden dan zou je bij Ziggo kunnen vragen voor de nieuwe wifibooster via internetkabel.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
John Wennink wrote:

Op netwerk geen probleem. WiFi is echt een drama met de booster.

kanalen zijn automatisch gekozen, ik ben van de plug and Play ?

Mijn advies

  • geef de netwerken verschillende namen
  • gebruik een vast kanaal 1, 6 of 11 voor de 2.4 GHz band met bandbreedte 20MHz. Even uitzoeken met een WiFi analyzer welke het beste is.
  • gebruik een vast kanaal in de range 36-48 in de 5GHz band.
John Wennink
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een WiFi checker gebruikt om te kijken welke kanalen het drukst bezet waren en gekozen voor degene die het beste was. Echter blijft het WiFi signaal slecht, zowel op mijn MacBook als mijn iPhone is het haast onmogelijk om internet te kunnen gebruiken. Ik zag dat jullie ook de TP link voor ziggo klanten hebben. Is dit misschien een optie?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hier kunt u vinden wat Ziggo aan boosters kan leveren.

Wat hebben mijn andere adviezen opgeleverd? Ik ben overigens geen Ziggo medewerker, dus met dat jullie spreekt u mij niet aan.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @John Wennink welkom op de Community!

Zo te zien zit je naast de wifibooster. Dan moet wifi meer dan redelijk werken. Ik zie dat je ook een bedraad apparaat hebt aangesloten op de booster. Werk internet daar wel vlot op?

Je hebt de tips van Jan F. al opgevolgd. Wanneer je wifi daar niet mee verbeterd dan is er misschien een apparaat wat de draadloze verbindingen verstoord. Dat is voor ons op dit forum lastig vast te stellen. Je kan je abonnement op dit kastje opzeggen. De M4 kun je bij ons niet huren. Deze is in de webshop wel tegen een gereduceerd tarief aan te schaffen.

Uitgelicht topic