Royalair

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Outlook 2019: geen mails versturen

Bij mijn nieuwe laptop heb ik office 2019 gekocht.
Na instellen van outlook 2019 kan ik wel mails ontvangen, maar geen mails versturen.
Instellening;
Inkomende mail:
imap.ziggo.nl - 993 - SSL/TLS

Uitgaande mails:
smtp.ziggo.nl - 587 - AUTO

De melding die ik ontvang;
0x800CCC0F; Verbinding met de server is onderbroken.

Ik heb de time-out als verhoogd
Ik heb al andere sleutels geprobeerd
Ik heb al geprobeerd om de instellingen volledig automatisch te laten instellen

Versturen van mails via oudere versies van outlook werkt wel.
Mails versturen direct via ziggo online werkt wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Royalair
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zpiep
Thunderbird geprobeerd. Deze werkt wel.
In ieder geval een werkende situatie gekregen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
( even tussen haakjes ) Net heb ik op een soortgelijke vraag een ditzelfde antwoord geplaatst maar kon het niet meer terug vinden ? Dus ik doe het nogmaals bij deze vraag van Royalair eventueel dubbel gedaan ? sorry 😉



Na wat googelen heb ik deze mogelijke oplossingen voor Royalair gevonden.


Oorzaak
Deze foutberichten verschijnen als Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express geen verbinding met uw e-mailserver kan maken. In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:

* Onjuiste accountinstellingen
* Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
* Antivirussoftware
* Een beschadigde modem
* De MTU-grootte (Maximum Transmission Unit)
* Outlook Express is van de computer verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
* Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd
* De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem

Workaround
Ga afhankelijk van de situatie op een van de volgende manieren te werk om dit probleem te omzeilen.
Methode 1: Controleer of de instellingen voor de e-mailserver juist zijn
Als u informatie zoekt over de juiste instellingen voor uw e-mailserver, neemt u contact op met uw internetprovider of uw systeembeheerder.

Opmerking Sommige internetproviders staan geen berichtenroutering via een andere SMTP-server toe terwijl u met hun netwerk bent verbonden. In dat geval vervangt u de SMTP-server voor de andere internetprovider of de andere e-mailaccount door de SMTP-server van de internetprovider die u gebruikt om toegang tot internet te krijgen.

Als u ziet dat uw accountinstellingen zijn gewijzigd in 'Localhost' in de POP-serverinstellingen (Post Office Protocol) en in 'accountnaam/POP-servernaam' in het vak Accountnaam op het tabblad Server en u maakt gebruik van de antivirussoftware Trend Micro PC-cillin, schakelt u de functie POP3 Scan (Pop3trap.exe) van de software Trend PC-cillin uit. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Dubbelklik in het systeemvak op de taakbalk op het pictogram PC-cillin.
2. Schakel het selectievakje Enable POP3 Scan uit.
3. Configureer uw POP3-e-mailaccount opnieuw in Outlook met de juiste instellingen.
Het is bovendien mogelijk dat u de opties PC-cillin Web-Filter, Web Security en Enable POP3 Scan moet uitschakelen.

Methode 2: Controleer de configuratie van de firewallsoftware
Configureer de firewallsoftware zodanig dat de volgende bestanden toegang tot internet hebben:

* Voor Outlook Express: Msimn.exe
* Voor Outlook: Outlook.exe

Standaard is voor de meeste e-mailclients uitgaande toegang via poort 110 en binnenkomende toegang via poort 25 vereist. Als u meer informatie wilt over de poorten die met de e-mailserver communiceren, neemt u contact op met uw internetprovider of systeembeheerder.

Dit probleem wordt onder meer veroorzaakt door firewallsoftware van de volgende leveranciers:

* McAfee
* Symantec
* ZoneLabs
* Cisco
* Cygate
* Sonicwall
* Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall
Controleer de configuratie-instellingen in het programma McAfee Personal Firewall en zorg ervoor dat Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express volledige toegang heeft.

Als u meer informatie wilt over de configuratie van McAfee Personal Firewall, bezoekt u de volgende McAfee-website:
http://www.mcafee.nl
U kunt ook het programma McAfee Personal Firewall verwijderen en opnieuw installeren. Er wordt dan opnieuw een bestand met een programmahandtekening gemaakt dat door de firewall wordt gebruikt. Bovendien zorgt u er zo voor dat zowel Outlook als Outlook Express wordt opgenomen in de lijst met programma's die toegang tot internet hebben.
Norton Personal Firewall (Symantec)
Als u werkt met Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security of Norton SystemWorks van Symantec, verwijdert u de software van Norton Personal Firewall of Norton Internet Security. Nadat het probleem daarmee is opgelost, installeert u de Norton-software opnieuw.

Je kan nog meer via deze link lezen

http://service.weareonline.nl/knowledgebase/1/Outlook-Fout-0x800ccc0d-of-0x800ccc0f-bij-ontvangen-en-verzenden-van-e-mail.html
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik heb geprobeerd een uitgebreide reactie op deze vraag te posten maar er ging iets niet goed , waarom weet ik niet
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo Royalair,
Uitgaande mail:
smtp.ziggo.nl - 587 - STARTTLS

Groet, Gusto
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Ook een anti-virus programma kan dit veroorzaken.
Schakel het anti-virus programma eens tijdelijk uit.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Royalair. Leuk dat je er bent!

Er is nu een aantal tips gegeven. Kan je hier iets mee? We zijn benieuwd naar je terugkoppeling 🙂
Royalair
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het welkom Michael Ziggo !
Ik heb bovenstaande tips geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik blijft de foutmelding krijgen.
Met dezelfde account instellingen op andere laptops (outlook 2007 en 2016) lukt het wel.
Firewall (ziggo safe online) is al volledig uitgeschakeld. Dus tot nu toe zelfde foutmelding (0x800CCC0F) houden.

Gusto ;
Bedankt voor de tip. Deze instelling voor uitgaande mail; SMTP.ZIGGO.NL - 587 - STARTTLS heb ik ook al geprobeerd. Zelfde foutmelding.

Ronihd :
Met andere laptops met outlook 2007 en 2016 lukt het wel met deze account instellingen. Dus daar zit volgens mij niet het probleem.
Ik gebruik Ziggo safe online als virusscanner/ firewall. Ik heb deze al volledig uitgeschakeld. Dit zonder resultaat. Zelfde foutmelding.
Ik ga nog even proberen om de volledige software te verwijderen!
Royalair
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd
Ook na het verwijderen van Ziggo safe online blijf ik dezelfde foutmelding houden.
Helaas.....
Royalair
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo
Dit is de foutmelding die ik op alle accounts ontvang.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Met wat je beschrijft en Google is deze foutmelding niet nieuw voor outlook. Heb je een oude .pst file geïmporteerd in je nieuwe outlook? Dat kan blijkbaar al een probleem geven. (Heerlijk dat Microsoft niet met zijn eigen files overweg kan).
Er schijnt een tooltje te zijn om pst files te scannen en te repareren.

Anders maar lekker over op Thunderbird.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Royalair
Staat onder de tab "server voor uitgaande email", "mijn uitgaande smtp server heeft Authenticatie nodig" aangevinkt?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als je IMAP gebruikt, dan hoef je in Outlook geen instellingen te plaatsen.
Verwijder je IMAP account uit Outlook en maak een nieuwe.
Je hoeft hier alleen je mailadres en wachtwoord in te vullen, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Be rt

dacht dat het ging over outlook alleen in combinatie met WIFI met draad werkt dit bij hem zie hier. ( dus instellingen bij outlook zelf zouden eigenlijk goed moeten zijn)

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/0x800ccc0f-bij-smtp-zigoo-nl-587-startttl-bij-wifi-verbinding-35246
Royalair
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zpiep
Thunderbird geprobeerd. Deze werkt wel.
In ieder geval een werkende situatie gekregen.
Duncan Elfrink

Level 1
  • 6Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Goedenavond,

Ik verwacht eigenlijk nog steeds dat het ligt aan een antivirus programma of Windows Defender. Probeer alles uit te schakelen en kijk dan of het wel werkt. Mocht het niet werken, laat het dan even weten, dan zal ik voor een verdere oplossing kijken.

Met vriendelijke groet,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Duncan Elfrink Aan Windows Defender ligt het zeker niet, dat blokt geen eigen broertje zijnde Outlook.:relaxed:
Althans dat is hier in geen 12 jaar gebeurd met Defender en varianten met als basis MpCmdRun.exe.

Ziggo Safe online had TS ook al verwijderd.

Ik verwacht een verkeerde instelling.

Royalair heb je deze manier van instellen al geprobeerd?

Als je IMAP gebruikt, dan hoef je in Outlook geen instellingen te plaatsen.
Verwijder je IMAP account uit Outlook en maak een nieuwe.
Je hoeft hier alleen je mailadres en wachtwoord in te vullen, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.

Uitgelicht topic