( even tussen haakjes ) Net heb ik op een soortgelijke vraag een ditzelfde antwoord geplaatst maar kon het niet meer terug vinden ? Dus ik doe het nogmaals bij deze vraag van
Royalair eventueel dubbel gedaan ? sorry
😉Na wat googelen heb ik deze mogelijke oplossingen voor
Royalair gevonden.
Oorzaak
Deze foutberichten verschijnen als Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express geen verbinding met uw e-mailserver kan maken. In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:
* Onjuiste accountinstellingen
* Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
* Antivirussoftware
* Een beschadigde modem
* De MTU-grootte (Maximum Transmission Unit)
* Outlook Express is van de computer verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
* Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd
* De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem
Workaround
Ga afhankelijk van de situatie op een van de volgende manieren te werk om dit probleem te omzeilen.
Methode 1: Controleer of de instellingen voor de e-mailserver juist zijn
Als u informatie zoekt over de juiste instellingen voor uw e-mailserver, neemt u contact op met uw internetprovider of uw systeembeheerder.
Opmerking Sommige internetproviders staan geen berichtenroutering via een andere SMTP-server toe terwijl u met hun netwerk bent verbonden. In dat geval vervangt u de SMTP-server voor de andere internetprovider of de andere e-mailaccount door de SMTP-server van de internetprovider die u gebruikt om toegang tot internet te krijgen.
Als u ziet dat uw accountinstellingen zijn gewijzigd in 'Localhost' in de POP-serverinstellingen (Post Office Protocol) en in 'accountnaam/POP-servernaam' in het vak Accountnaam op het tabblad Server en u maakt gebruik van de antivirussoftware Trend Micro PC-cillin, schakelt u de functie POP3 Scan (Pop3trap.exe) van de software Trend PC-cillin uit. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Dubbelklik in het systeemvak op de taakbalk op het pictogram PC-cillin.
2. Schakel het selectievakje Enable POP3 Scan uit.
3. Configureer uw POP3-e-mailaccount opnieuw in Outlook met de juiste instellingen.
Het is bovendien mogelijk dat u de opties PC-cillin Web-Filter, Web Security en Enable POP3 Scan moet uitschakelen.
Methode 2: Controleer de configuratie van de firewallsoftware
Configureer de firewallsoftware zodanig dat de volgende bestanden toegang tot internet hebben:
* Voor Outlook Express: Msimn.exe
* Voor Outlook: Outlook.exe
Standaard is voor de meeste e-mailclients uitgaande toegang via poort 110 en binnenkomende toegang via poort 25 vereist. Als u meer informatie wilt over de poorten die met de e-mailserver communiceren, neemt u contact op met uw internetprovider of systeembeheerder.
Dit probleem wordt onder meer veroorzaakt door firewallsoftware van de volgende leveranciers:
* McAfee
* Symantec
* ZoneLabs
* Cisco
* Cygate
* Sonicwall
* Freedom Security Zero Knowledge
McAfee Personal Firewall
Controleer de configuratie-instellingen in het programma McAfee Personal Firewall en zorg ervoor dat Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express volledige toegang heeft.
Als u meer informatie wilt over de configuratie van McAfee Personal Firewall, bezoekt u de volgende McAfee-website:
http://www.mcafee.nl
U kunt ook het programma McAfee Personal Firewall verwijderen en opnieuw installeren. Er wordt dan opnieuw een bestand met een programmahandtekening gemaakt dat door de firewall wordt gebruikt. Bovendien zorgt u er zo voor dat zowel Outlook als Outlook Express wordt opgenomen in de lijst met programma's die toegang tot internet hebben.
Norton Personal Firewall (Symantec)
Als u werkt met Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security of Norton SystemWorks van Symantec, verwijdert u de software van Norton Personal Firewall of Norton Internet Security. Nadat het probleem daarmee is opgelost, installeert u de Norton-software opnieuw.
Je kan nog meer via deze link lezen
http://service.weareonline.nl/knowledgebase/1/Outlook-Fout-0x800ccc0d-of-0x800ccc0f-bij-ontvangen-en-verzenden-van-e-mail.html