diederiq

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ouder wordende UPC Horizon van Samsung

Het valt me op dat de Horizon de laatste tijd elke 4 minuten de ventilator 20 seconden laat blazen. Ook valt de box ongeveer een keer per week uit. Uit en aanzetten is dan de enige oplossing, met een korte onderbreking in het netwerk en de telefoon als gevolg.
Ik heb er een 87% volle harde schijf in zitten, waarvan ik niet weet hoe ik de video's op een ander medium kan zetten, mocht het ding binnenkort vervangen moeten worden.
Alle info bijzonder welkom!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bushflyer

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
diederiq wrote:
Het valt me op dat de Horizon de laatste tijd elke 4 minuten de ventilator 20 seconden laat blazen.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Check met de hand op de bovenkant van de box: erg warm. Heb met de stofzuiger de roostertjes aan de rechter zijkant uitgezogen en ook de ventilator aan de onderkant. Ook de box op 4 "pootjes" gezet zodat 'ie wat hoger staat en er meer ruimte voor koeling aan de onderkant is. Na een paar uur weer met de hand op de bovenkant gechecked: niet meer warm. Geen ventilator meer iedere paar minuten en dit probleem was bij mij verdwenen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Bestanden kunnen niet over gezet worden bij de horizon ( mediabox xl)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
diederiq wrote:
Het valt me op dat de Horizon de laatste tijd elke 4 minuten de ventilator 20 seconden laat blazen. Ook valt de box ongeveer een keer per week uit. Uit en aanzetten is dan de enige oplossing, met een korte onderbreking in het netwerk en de telefoon als gevolg.
Ik heb er een 87% volle harde schijf in zitten, waarvan ik niet weet hoe ik de video's op een ander medium kan zetten, mocht het ding binnenkort vervangen moeten worden.
Alle info bijzonder welkom!


Bestanden kunnen niet overgezet worden inz horizon.
diederiq
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie, robbo.
Dan moet ik zelf de box maar openmaken en met een stofzuiger het koelgedeelte gaan schoonmaken. Kijken of dat helpt.
Is dit een veelvoorkomend ding (kon er in het forum geen melding van vinden)?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Helaas hoor je dit wel vaker. Het is normaal. Echter bij te veel lawaai even contact opnemen met ziggo.
Bushflyer

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
diederiq wrote:
Het valt me op dat de Horizon de laatste tijd elke 4 minuten de ventilator 20 seconden laat blazen.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Check met de hand op de bovenkant van de box: erg warm. Heb met de stofzuiger de roostertjes aan de rechter zijkant uitgezogen en ook de ventilator aan de onderkant. Ook de box op 4 "pootjes" gezet zodat 'ie wat hoger staat en er meer ruimte voor koeling aan de onderkant is. Na een paar uur weer met de hand op de bovenkant gechecked: niet meer warm. Geen ventilator meer iedere paar minuten en dit probleem was bij mij verdwenen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
diederiq wrote:
Dank voor de reactie, robbo.
Dan moet ik zelf de box maar openmaken en met een stofzuiger het koelgedeelte gaan schoonmaken. Kijken of dat helpt.
Is dit een veelvoorkomend ding (kon er in het forum geen melding van vinden)?

De box open schroeven zou ik je niet adviseren, omdat dat niet mag. Doe je het toch wel en je krijgt later problemen met de box, dan sta je er alleen voor..

Je kunt dus beter de zijkanten uitzuigen zoals Bushflyerzegt.
En verwijder (uit voorzorg) ook alvast wat opnames die weg kunnen. Een te volle schijf kan ook voor problemen zorgen.

Groet,
Evert
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @diederiq, welkom op onze Community! Koelproblemen komen soms voor. Meestal benaderen klanten meteen de helpdesk en wordt er meteen oplossing aangeboden. De box openmaken is geen goed idee, maar het uitzuigen is wel een goede tip! Soms zit er stof in die je van de buitenkant niet zien. We lezen graag hoe de tips van @Evert96 bij jou uitpakken.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ziggo moet de ventilator maar eens op de juiste manier plaatsen in de boxen, want die zit er verkeerd om in. Dan zou je dat probleem denk ik niet hebben. Nu blaast die de warmte naar binnen. Media box xl en in Technicolor zit die verkeerd om erin.
Je kan het zien als je de Media Box XL of Technicolor (met het display naar je toe) in de hand hebt... draai je de linker kant naar je toe. Daar zit de fan. Zie je de sticker tussen de fanbladen zitten, dan zit de fan goed. Zie je alleen maar zwart? Dan zit de fan verkeerd om.

Helaas kan ik niet zeggen van wie ik dat weet maar Ziggo weet er wel van. Er is zelfs gezegd dat de hardware ook nog nagekeken zou worden ivm dat probleem maar dat is al weer een half jaar geleden. Misschien dat er nu wel iets aan gedaan word.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Soms, misschien bijna altijd, is het beter om warme lucht weg te drukken, lichte overdruk creëren, dan om af te zuigen.

Zie een groot aantal modellen zakelijke computers die vrijwel de gehele dag aanstaan en server ruimtes en operatiekamers, werken vrijwel allemaal met "lichte" overdruk en niet met afzuiging.

Maar de luchtstroom is in ieder toestel anders en alleen te meten door de gehele kast heen.

Uitgelicht topic