Bigsgur

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oude modem vervangen door connectbox

Heb zaterdag op advies een nieuwe witte connetbox modem ontvangen. Keurig de handleiding doorgenomen en de installatie gedaan. Van de 3 lampjes blijft de telefoon icoontje rood knipperen. Hierdoor geen internet en geen TV en geen telefoon. Zondag een medewerker gesproken, die zij dat het 5 uur kan duren tot de modem echt functioneerd. Ik zei hoe kan dit. In de handleiding staat als er na 20 min. Geen verbinding is, neem contact op met de kabelbeheerder. Later via de chat vernomen dat er een storing was op de telefoon en maandag middag zou verholpen zijn. Inderdaad kreeg ik keurig een mail dat de storing verholpen was. Op die avond modem aangezet en is de situatie niet veranderd. Weer gebeld en medewerker geeft aan dat het 24 uur kan duren, maar hij heeft een spoed procedure ingeschakeld en zou het binnen 3 uur moeten doen. Ook geen succes. Via browser krijg ik steeds de melding dat de installatie gereed is en de midem nog moet geactiveerd worden. Via button ook online mogelijk. Helaas werkt deze niet en geeft een melding dat er iets niet gelukt is en contact moet opnemen met Ziggo. Morgen weer bellen met Ziggo. Nu heb ik 3 dagen geen internet, Tv en bellen. ( wordt vervolgd)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dank voor de foto's, dat sluit veel uit en maakt het duidelijk.

RobertKoopman
Ik heb hier ook ooit een vergelijkbare dunnere groene kabel in gebruik gehad binnen, aangelegd door een installateur.

Bigsgur Dat lijkt een activatie dingetje.
Hopelijk komt er snel een Ziggo moderator voorbij die één en ander kan meekijken.
Of, hoe vervelend het weer klinkt, nog een keer bellen met de helpdesk.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je internet werkt anders prima, anders was je bericht niet overgekomen.:relaxed:
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
TV gaat niet via de ConnectBox dus dat zou gewoon moeten werken.
Als de CB nog niet actief is kun je altijd nog je vorige modem gebruiken.
Of is het een nieuwe aansluiting?
Als er dan totaal geen signaal op je kabel staat verklaart dat ook meteen geen TV.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop? Bigsgur
Bigsgur
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
N.N. de melding is geplaatst via mijn telefoon (4G).

RobertKoopman u heeft gelijk. TV doet het inmiddels. Nu nog de rest. Thanks.

Be rt de fotos heb ik gemaakt. Ze staan in de volgorde
Bigsgur
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Van ochtend de modem kunnen configureren. Uit de diagnose blijkt dat wifi en data goede werkt en telefonie is uitgeschakeld. Alleen heeft de modem geen toegang naar internet. Waarschijnlijk door de mislukte activatie traject.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Een groene kabel op een uitgang van een versterker?
Groen is toch altijd een inkomende kabel?
En zit het modem op de poort die 8dB versterkt?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dank voor de foto's, dat sluit veel uit en maakt het duidelijk.

RobertKoopman
Ik heb hier ook ooit een vergelijkbare dunnere groene kabel in gebruik gehad binnen, aangelegd door een installateur.

Bigsgur Dat lijkt een activatie dingetje.
Hopelijk komt er snel een Ziggo moderator voorbij die één en ander kan meekijken.
Of, hoe vervelend het weer klinkt, nog een keer bellen met de helpdesk.
Bigsgur
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Allemaal, vandaag contact gehad met Ziggo. Medewerker was zeer behulpzaam. Heeft goed geholpen en heeft de oorzaak verholpen. Gaat morgen nabellen of alles na wens werkt. Ik miet zeggen het werkt weer prima. Thanks voor het mededenken in oplossingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bigsgur Top, veel internet plezier gewenst. :relaxed:

Uitgelicht topic