Wasteproberen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oud modem vervangen voor nieuw. (bridgemode)

Ik heb een Ubee modem staan deze staat in Bridge mode omdat ik nooit tevreden ben geweest over de router van ziggo (Wifi) heb ik zelf alles aangeschaft van het merk Ubiquity Unifi, werkt top.

Alleen heb ik sinds deze week de mediabox next gekregen maar daarbij ook een nieuw modem. (connectbox) Kan ik deze laten liggen in de kast en niet gebruiken?? of houd mijn oud modem er na bepaalde tijd er mee op.

En wanneer ik me oud modem vervang voor de connect box. Houd het dan in dat deze automatisch in Bridge mode staat. Of mag ik weer een half uur na ziggo gaan bellen om door de klantenservice heen te komen om het nieuw modem in Bridge mode te laten zetten.
2 Reacties 2
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Deze moet je gebruiken om internet te krijgen, je kan uiteraard je andere wifi router wel aansluiten ergens in je huis

Als de connecttbox is aangesloten, kan je wel inloggen en deze naar bridge zetten, inlogcodes staan onder het apparaat. dit is de inlog link http://192.168.100.1/common_page/login.html
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als het goed is, is in uw configuratiefile van de nieuwe modem de bridge mode opgenomen. U moet deze wel aansluiten omdat de oude apparatuur, na het verzenden van nieuwe, na enige tijd wordt gedeactiveerd. Zet voor u de nieuwe modem installeert uw eigen router uit en laat de Connector helemaal opstarten, sluit daarna uw eigen router aan en start die op.
Als u daarna kunt inloggen via 192.168.100.1 staat uw Connectbox al in bridge. Als dat via 192.168.178.1 gaat, is dat niet het geval. In fUPC gebied kunt u dat dan zelf doen, in fZiggo gebied kan de helpdesk dat doen.

Uitgelicht topic