Walvis81

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oud mail account gehackt

Hallo,

ik heb nog een oud mail adres uit het @home tijdperk.
nadat ooit mijn ziggo abonnement is beëindigd, is dit account helaas gewoon actief gebleven.

daar ik geen abonnee van ziggo ben kan ik dus niet op mijn ziggo inloggen om hier iets aan te kunnen veranderen.

vanuit dit mail adres worden vreemde mails naar anderen gestuurd en ik word er ook op benaderd met als doel chantage en geld te verkrijgen.

zeer graag actie en dit oude mail adres opheffen.
verscheidene keren maar de helpdesk gebeld, ondanks beloften mij terug te bellen en deze zaak op te lossen komt men dit niet na.

graag alsnog dit oplossen, wellicht is een gang naar de geschillencommissie telecommunicatie een oplossing?
32 Reacties 32
Duncan Elfrink

Level 1
  • 6Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Goedenavond,

Misschien is het verstandiger om dit met Ziggo zelf te bespreken. Op dit forum helpen klanten elkaar voornamelijk. Eens in de zoveel dagen komt er een moderator langs om te kijken naar de topics.

Het snelste contact is natuurlijk telefonisch, maar aangezien je dat al een aantal keren hebt gedaan is het misschien verstandig om een e-mail naar Ziggo te sturen. Je kunt ook nog andere contactopties vinden op de contact pagina. Je vind hier o.a. ook een live chat, waarmee je direct met een Ziggo medewerker in gesprek komt.

Met vriendelijke groet,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De chat is het snelst en geeft soms meer mogelijkheden:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Kijk wat je nog hebt uit die tijd aan overeenkomsten.
Als daar ergens uit blijkt dat email gelijk komt te vervallen enz bij opzegging abbo, zal dit ook plaats gevonden moeten hebben.
Wat dus ook kan is dat dan na die tijd dat adres geblokt is ( plm 6 maanden bijvoorbeeld)
Dat het emailadres gewoon legaal door een andere is aangemaakt al dan niet via een legaal gewoon of gehackt ziggo account.

Komt er abuse van deze mail lees dan Abuse enz door en contact naar abuse@ziggo.nl met alle voorbeelden enz zoals in de help hier ergens op de site staat.
Dit neemt 4 tot 5 werkdagen in beslag zegt men, bij meer werkdagen contact opnemen enz.

Succes.

Hopelijk heb je nog info's van contract teksten en bevestiging opzegging enz, wel handig vooral in zulke gevallen als dit.

Als men het mailadres legaal heeft verkregen , dan kan alleen die chantage en co mails je nog helpen bij abuse.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zpiep Ik ga ervan uit dat TS nog zijn mail binnen kan halen en/of via webmail kan zien, omdat hij precies weet wat ermee gebeurd en wat er binnenkomt.

Als het van iemand anders is inmiddels, kun je er niet meer in je inbox en outbox.
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Ik denk zelf dat het e-mail adres helemaal niet meer bestaat bij Ziggo. Tenminste zo hoort het te zijn als je je abonnement opzegt.

Waarschijnlijk zwerft dit e-mail adres nog rond op de verschillende spamlijsten.

Lees anders dit even: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606

Hoe komen ze aan mijn e-mailadres?Vaak staat jouw e-mailadres ergens online, er zijn geautomatiseerde programma’s die constant het hele internet afspeuren op zoek naar adressen. Er staan zelfs hele databases online met 1,4 miljard gelekte gegevens, dit was onlangs ook in het nieuws.
Of ze hebben gewoon gegokt en sturen een e-mail naar markziggo, markziggo1, markziggo2, mark.ziggo, mark_ziggo, …
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Be rt wrote:
Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.


Tja indien de voorwaarden over beeindigen abbo anders zeggen, heeft Ziggo mogelijk een probleem of mede probleem bij bijv gehackte en of spammende/ chanterende account in zulke gevallen.

A zeggen en B doen dit die A ook nog op papier vastleggen verwacht men niet als gebruiker die een ABBO opzegt.

Als er dan een eigenlijk reeds vervallen emailaccount privacy gegevens lekt hoe dan ook wel of niet gehackt vraag ik me af wie verantwoordelijk is.?

Ik hoop dat ze dit na de nieuwe privacy wetgeving van kracht is niet meer hebben laten plaats vinden, het onverwacht toch door laten lopen van mailaccounts bedoel ik!?
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Be rt wrote:
Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.

Bedoel je door gebruikers die officieel geen abonnement meer hebben bij Ziggo? Of worden e-mail adressen heruitgegeven? Dat lijkt me een kwalijke zaak. In dit geval gaat het om een @home.nl adres, die worden sowieso niet meer verstrekt.

Walvis81 Check anders je e-mail adres eens op deze site: https://haveibeenpwned.com
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
bburgg wrote:

Be rt wrote:
Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.
Bedoel je door gebruikers die officieel geen abonnement meer hebben bij Ziggo? Of worden e-mail adressen heruitgegeven? Dat lijkt me een kwalijke zaak. In dit geval gaat het om een @home.nl adres, die worden sowieso niet meer verstrekt.




Hmm iedereen kan emailadressen die vervallen zijn en waarvan de blokeertijd voorbij is gewoon vastleggen hoor. Of @home toen nog kon weet ik natuurlijk niet de data staan er niet bij dat e.a. opgezegd en mogelijk opnieuw aangemaakt door een ander.

Kan een hack zijn maar ook dus legaal aangemaakt/aangevraagd enz.

Kan echt niet zo zijn dat als iemand ergens een emailadres heeft dat bij die partij beeindigd dat emailadres voor altijd geblokt blijft en is ook niet zo.
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Zpiep wrote:
Kan echt niet zo zijn dat als iemand ergens een emailadres heeft dat bij die partij beeindigd dat emailadres voor altijd geblokt blijft en is ook niet zo.

Nou, eenmaal opgeheven Gmail adressen (Google accounts) worden niet meer opnieuw gebruikt.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Zeg nooit nooit hihi :blush:
indalo1949

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn oude mailadres en account zijn nog steeds actief.
Ben over gestapt naar KPN glasvezel.
Hoe krijg ik die rotzooi van Ziggo gesloten?
Genoeg contact gehad met Ziggo, maar er wordt iedere keer beloofd,
dat het snel gebeurt . Ja en wat is snel bij Ziggo 2025?
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Je hebt de contract en opzeg gegevens enz nog?

Volgens mij is het simpel als je vraagt om alles van jou te verwijderen, zou men dit alleen al om de nieuwe Privacy wet moeten doen, evenals indien je vraagt om al jou gegevens die bij ZIggo ergens bekend zijn ze die jou binnen redelijke termijn moeten doen toekomen.

Hiermee kan je dan weer gericht e.a. laten verwijderen enz.
Zoek even met https://duckduckgo.com/ op je rechten en plichten GPDR privacy enz

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-inzage

https://www.ziggo.nl/privacy
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Even nog, met spoofing kun je elk Email adres gebruiken wat je maar wilt, dan is er dus niks gehackt, en er is geen provider die daar iets aan kan doen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
bburgg wrote:

Be rt wrote:
Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.
Bedoel je door gebruikers die officieel geen abonnement meer hebben bij Ziggo?


Ik bedoel bij gebruikers die al jaren geen Ziggo abonnement meer gebruiken. bburgg

Email adressen worden na een bepaalde tijd ook weer vrijgegeven voor hergebruik, maar dan kan de oorspronkelijke eigenaar er natuurlijk niet meer in door het andere wachtwoord wat dan gebruikt wordt.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Steefb wrote:
Even nog, met spoofing kun je elk Email adres gebruiken wat je maar wilt, dan is er dus niks gehackt, en er is geen provider die daar iets aan kan doen.



Hoezo niets aan te doen?
rejected EHLO or HELO domeinnaampjes: Bad HELO - Host impersonating domain name

en meer van dat soort mogelijkheden om te blokken middels ook SPF,DKIM,DMARC enz

Dus bedoel blokken middels beveiliging en antispam enz settings is wel mogelijk, verder gaan die ip's en dan steeds weer op een list komen, echter dat gaat zo hard daar er al tig zeg maar duizenden bijv hacked ziggo en kpn aansluitingen zijn welke men als ip gebruikt en even snel switcht met een script. Er komen er dagelijks genoeg op visite. :japanese_goblin:
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
indalo1949 geeft aan dat het account nog actief is. Ik neem aan dat hij daarmee bedoelt dat hij zelf ook kan inloggen op dat account. Ik zou vanaf dat account een mail naar abuse@ziggo.nl sturen met de vraag het te sluiten.

Afzender spoofen kan dan nog steeds, maar veel providers zullen deze niet meer accepteren, aan de hand van SPF.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
efok wrote:
indalo1949 geeft aan dat het account nog actief is. Ik neem aan dat hij daarmee bedoelt dat hij zelf ook kan inloggen op dat account. Ik zou vanaf dat account een mail naar abuse@ziggo.nl sturen met de vraag het te sluiten.



Staat actief en ook "gehakt" dus neem aan dat ze daar niet meer bij kunnen. :wink:
Anders was een ander wachtwoord enz een oplossing.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Nee, want als je geen klant meer bent, kun je niet in MijnZiggo, en daar moet je het wachtwoord aanpassen.

(Iedereen noemt tegenwoordig alles direct “gehackt”, maar dat staat nog te bezien)

Uitgelicht topic