Martien62

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnieuw instellen IP-camera's met nieuw modem

Heb jaren met mijn cam s contact via WiFi en werkte prima ,maar heb nu een andere losse modem gekregen voor betere ontvangst ook buiten ,maar daarna werkt mijn ipcam niet meer op mijn Mob en ook niet op mijn iPad ,en ziggo zei dat ik een poort moet open zetten endear staan meerdere dingen bij waar ik geen verstand van heb.

de camera gaat wel auto aan ,en hij werkt ook want mijn infrarood springt wel aan maar op mijn app staat hij offline dus wat moet ik nu doen? Heb verder geen gegevens van de cam en als ik deze aan zettten installeerd hij zelf alles maar krijg geen verbinding meer met de modem help A u B 

24 Reacties 24
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi@Martien62. Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je graag jouw IP-camera zo snel mogelijk weer aan de praat wilt hebben, zodat je via de bijbehorende app alles in de gaten kunt houden. Als de camera's eerder zijn ingesteld op een vast IP-adres, dan kan dat nu bij het krijgen van een nieuw los modem een probleem zijn. Het is namelijk een wijziging in je thuisnetwerk. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar het volgende: 

  • Welke camera gebruik je? (merk en typenummer)
  • Wat zijn de vaste IP-adressen van je camera's? 
  • Heb je de camera's al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de camera's helemaal opnieuw geïnstalleerd? 
  • Heb je de bijbehorende app al eens opnieuw geïnstalleerd? 
  • Welk type modem van Ziggo gebruik je? 

 

Ik ben ontzettend benieuwd! Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe beter. Dan kunnen wij en andere users je beter voorzien van tips. Mogelijk dat@Be rt en@hanh ook nog wat handige tips hebben om jouw IP-camera's weer aan de praat te krijgen met je nieuwe modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Zie je na klikken op de link een IPv4 en een IPV6 adres of iets anders? https://www.whatismyip.com

Martien62
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo ,ik gebruik een V380  en ik weet niet welk IP-adres hij gebruikt ,als ik hem aan zet of reset of naar fabrieksinstellingen doe gaat hij automatisch en dan werkt alles prima ,maar kijk op mijn app staat hij op online,dus denk je is ok ,maar niet dus  want druk ik erop dan gaat hij meteen offline ,dus heeft hij geen goede connectie met wifi ,en heb alles al een keer opnieuw erop gezet en werkt nu nog steeds niet en mijn modem is een TG2492LG-ZG is de nieuwste volgens mede werker van ziggo ,hoop dat dit kan gaan oplossen ,anders gaat dat ding gewoon terug en schakel weeer naar mijn horizon ,wat prima werkt  alvast bedankt 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Be rt wrote:

Zie je na klikken op de link een IPv4 en een IPV6 adres of iets anders? https://www.whatismyip.com


Toch zou ik hier even kijken en een antwoord op de vraag geven, als je namelijk een bepaalde IP setting hebt, kan dat de oorzaak zijn van het niet kunnen verbinden met je camera.

Als dit dan zo is, dan kan er een advies gegeven worden en/of Ziggo je modem in een andere stand zetten waardoor het mogelijk wel werkt, afhankelijk van wat je gemeld hebt.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Martien62

Kan je aangeven wat je precies bedoelt, met “alles” in:

Martien62 wrote:

"…...….en heb alles al een keer opnieuw erop gezet en werkt nu nog steeds niet ……

Veelal werken dit soort app's in combinatie met een cloud-server van de fabrikant. De veiligheidsmaatregelen van zo'n systeem onderkennen dat de camera niet meer deel uitmaakt van het netwerkje waar het eerst zat.

Om hier doorheen te breken lijkt het mij handig om:

-de camera af te melden in de app (te laten vergeten / te verwijderen);

-eventueel doe je dit ook in jouw account bij de cloud-server.

-daarna meldt je de camera weer aan alsof het en nieuwe camera is (Bij app en server). Volg hiervoor de instructies uit de gebruiksaanwijzing. Dit moet je lukken, want dat is je destijds ook gelukt.

 

P.S.: Als je destijds geen poorten hoefde open te zetten dan hoeft dit nu ook niet. Het samenwerken van een cloud-server en app is er juist voor (in de meeste gevallen) om het openzetten van poorten (het z.g. portforwarden) overbodig te maken.

Groet,
DennyW

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Martien62 . Zien we je snel terug zodat we je verder kunnen helpen? 🙂 

Martien62
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DennyW wrote:

@Martien62

Kan je aangeven wat je precies bedoelt, met “alles” in:

Martien62 wrote:

"…...….en heb alles al een keer opnieuw erop gezet en werkt nu nog steeds niet ……

Veelal werken dit soort app's in combinatie met een cloud-server van de fabrikant. De veiligheidsmaatregelen van zo'n systeem onderkennen dat de camera niet meer deel uitmaakt van het netwerkje waar het eerst zat.

Om hier doorheen te breken lijkt het mij handig om:

-de camera af te melden in de app (te laten vergeten / te verwijderen);

-eventueel doe je dit ook in jouw account bij de cloud-server.

-daarna meldt je de camera weer aan alsof het en nieuwe camera is (Bij app en server). Volg hiervoor de instructies uit de gebruiksaanwijzing. Dit moet je lukken, want dat is je destijds ook gelukt.

 

P.S.: Als je destijds geen poorten hoefde open te zetten dan hoeft dit nu ook niet. Het samenwerken van een cloud-server en app is er juist voor (in de meeste gevallen) om het openzetten van poorten (het z.g. portforwarden) overbodig te maken.

Groet,
DennyW

Denny waar kan ik de cloudserver uit zetten ? En ik heb mij nergens aan gemeld hoor ,doet denk ik de cam zelf ,want hij doet alles uit zich zelf als ik hem aan zet en de infrarood werkt ook ,maar als ik de cam aan klinkgat hij van online naar offline en gaan ook de infrarood uit 

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem: oude setup: Ubee modem > TP-Link Router > IP Cam met vast IP adres. Nu Ubee + TP-Link omgewisseld voor Connect box. IP cam (Maginon IPC100) terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld op vast IP adres. Instellingen in de app aangepast (nieuwe public Connect IP adres ingegeven), userid en pw opnieuw geconfigureerd en ingegeven maar geen contact met IP cam mogelijk van buitenaf. Binnen thuis netwerk wel beeld. Poort forwarding in Connect box ingesteld voor het vaste IP cam IP adres brengt ook geen soelaas, DDNS is actief. FW van de Connect box al eens uitgeschakeld, dat hielp ook niet. Het moet een setting in de Connect box zijn want ik heb een identieke camera op een andere locatie (waar modem/router niet zijn veranderd) en dat werkt nog gewoon. Ik zie op het forum dat veel mensen dit probleem hebben dus ben benieuwd wat de oplossing is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@rupsenkind Wat zie je in deze pagina van je modem?

 

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert, dit zie ik:

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

OK, een IPv6 adres erbij, wat gebeurt er als je de IPv6-instellingen op Stateful aanvinkt?

Maar dat is meer een gok, omdat andere apparaten wel eens verbindingsproblemen mee hebben en dan Stateful een oplossing is.

Mogelijk kan @hanh hier meer licht op werpen.

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Maakt geen verschil (IPcam nog altijd niet zichtbaar van buitenaf), weet overigens wel dat ik de IPcam een vast (gereserveerd) IPV4 adres heb gegeven, ik weet ook niet goed wat IPV6 er dan mee te maken zou kunnen hebben?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag voor mij.
Android toestellen krijgen ook een IPv4 adres, maar als het modem niet op Stateful staat, dan is er vaak geen of heel slechte wifiverbinding, misschien kunnen anderen die dieper in IPv6 zitten dit nauwkeuriger uitleggen.

Het is een warrig verhaal, maar dat komt omdat IPv6 bij Ziggo ook nogal warrig kan werken.

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Misschien moeten we de vraag eens omkeren: er wordt nu gevraagd naar hulp voor IPcams die op het nieuwe modem niet (meer) werken, heeft iemand cams achter de Connectbox die wel werken en zoja wat voor instellingen gebruik je dan? Is er ergens een referentie (op het forum) waar je een overzicht hebt van de belangrijkste parameters die je moet controleren? Ik hoop dat iemand hier kan helpen….dank alvast..

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Andere vraag: uPnP is actief op zowel de cam als de Connect box, moet je dan toch nog:

  • Poort forwarding configureren?
  • Poort triggering  configureren?
  • Iets anders configureren?

Zonder poort forwarding werkte het op mijn oude modem/router niet dus ik heb dat ook nu weer ingesteld maar geen mogelijkheid de cam van buitenaf te bereiken….

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog wat gevonden/uitgezocht door de community heen te spitten: ik heb nu alle filtering/forwarding verwijderd en ik zie onder menu "poort forwarding” dat door uPnP (automatisch voegt het uPnP protocol dat toe) de cam zichtbaar zou moeten zijn voor de buitenwereld op poort 81, dit heb ik gecontroleerd met https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ en inderdaad staat poort 81 open, echter ik krijg nog altijd geen beeld van de cam (apps zeggen “could not connect to “xxx.xxx.xxx.xxx. = mijn public IP adres). Iedere verdere tip is welkom….

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het is wel zo dat en UPnP aanzetten en handmatig Port Forwards niet goed samen gaan, kun je UPnP eens uitzetten en de Port Forward handmatig instellen? @rupsenkind 

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert, had ik al uitgeprobeerd: uPnP uitgezet op de cam en alleen forwarding maar ook bij alleen uPnP en geen forwarding, in beide gevallen geen beeld...ik heb de IPv6 range nu terug gebracht naar 1 lease maximaal (die zou aan mijn PC toegewezen worden) en dan zien wat er gebeurt maar dan wil ik voor de zekerheid alles herstarten, dat staat voor morgen op het programma, voor vandaag genoeg tijd er aan gespendeerd… ;-), jullie horen nog van mij... 

rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alles opnieuw gestart, bracht geen oplossing. Poortforwarding toch weer ingesteld (zie screenshot 2) en getest met poortscanner (zie screenshot 1) die zegt dat de poort dus NIET openstaat. Zet de CB wel alle configuraties om die je hem ingeeft? Wat mij verder opvalt hier in de community is dat problemen met de CB en IP cams al spelen vanaf 2015, ik zie heel veel threads waar de problemen besproken/onderzocht worden maar ik heb nog nergens een concrete oplossing gezien. Zie ik iets over het hoofd en probeer ik hier het wiel opnieuw het wiel uit vinden of is het een probleem wat met de CB in deze config niet op te lossen is? Ik hoop hier snel een oplossing voor te vinden want de CB in bridge modus zetten is mijn laatste middel, ik ben van mening dat de CB gewoon zou moeten werken als ieder ander kabelmodem… nogmaals: alle tips zijn welkom…

**afbeeldingen verwijderd door moderator - hierin stonden gegevens die beter niet openbaar kunnen 🙂 **

Uitgelicht topic