BentBit

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnemen op Humax 5200 met TV Start?

Ik heb nu het standaard pakket tv. Nu wil ik het pakket start-tv overwegen. Hoe kan ik dan programma's opnemen op mijn Humax 5200C? Ik wil niet in de cloud opnemen.
Wie weet raad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat opnemen blijft hetzelfde als nu met de 'free to cable' zenders van het Kabel-TV pakket.

Om ook gecodeerde TV-Start zenders te kunnen ontvangen op de Humax (en meer zenders dan nu in HD ipv SD) heb je een SmartCard nodig, die je in de Humax kunt schuiven. Er komt dan ook Interaktive TV bij, mits de Humax aan je computernetwerk wordt aangesloten.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
De Module heb je niet nodig voor de Humax- die is voor in een TV die daar geschikt voor is.
Maar let goed op: dit werkt uitsluitend in voormalig Ziggo gebied! In voormalig UPC gebied blijft de ontvangst beperkt tot de zenders zonder Smartcard van het Kabel-TV pakket.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Gr Han

Bekijk in context

11 Reacties 11
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat opnemen blijft hetzelfde als nu met de 'free to cable' zenders van het Kabel-TV pakket.

Om ook gecodeerde TV-Start zenders te kunnen ontvangen op de Humax (en meer zenders dan nu in HD ipv SD) heb je een SmartCard nodig, die je in de Humax kunt schuiven. Er komt dan ook Interaktive TV bij, mits de Humax aan je computernetwerk wordt aangesloten.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
De Module heb je niet nodig voor de Humax- die is voor in een TV die daar geschikt voor is.
Maar let goed op: dit werkt uitsluitend in voormalig Ziggo gebied! In voormalig UPC gebied blijft de ontvangst beperkt tot de zenders zonder Smartcard van het Kabel-TV pakket.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Gr Han
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Cloud opnemen is sowieso (nog) niet mogelijk bij Ziggo. in de toekomst misschien ?
BentBit
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Han,
Bedankt voor de reactie.
Ik woon in Haarlem, dat is volgens mij oud-UPC gebied. Als ik dus tv-start neem kan ik mijn Humax weggooien :disappointed_relieved: Ik kan dan niets meer zelf opnemen op geen enkel apparaat, toch?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Haarlem is inderdaad oud UPC.
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/oud-of-nieuw-ziggo-gebied-12240

Verder geen probleem want het blijft vvor de Humax zoals nu. De free to cable Kabel-TV zenders kunnen overal en altijd worden ontvangen zonder Smartcard.

Voor een TV kun je een CAM-Module met Smartcard huren, waarmee je alle zenders van TV-Plus kunt ontvangen. De Smartcard bij die Module is in UPC gebied een ander type dan in Ziggo gebied. Daar heb je in de Humax helaas niets aan.

Het is ingewikkeld, maar waar.

Gr Han

NOOT. Technisch kun je een Smartcard die geschikt is voor Ziggo gebied/de Humax best binnen UPC gebied gebruiken. Helaas stelt Ziggo die niet beschikbaar voor klanten in UPC gebied. Als je het stoer wilt spelen dan kun je korting op het abonnement proberen te krijgen. Je hebt in UPC gebied immers minder mogelijkheden. Of dat gaat lukken is een tweede.
BentBit
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Han,
Begrijp ik het goed dat alle zenders uit het pakket 'TV-Start' die ook in het pakket 'Kabel TV' zitten ongecodeerd zijn en dus geschikt zijn om op de Humax 5200 zonder smartcard op te nemen?
De extra zenders van 'TV-Start' kan je dus niet opnemen.
Graag een bevestiging want voordat ik een beslissing neem wil ik het duidelijk hebben.
Vr Gr Leo
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit klopt niet helemaal.
Je kunt op de Humax zonder Smartcard Kabel-TV ontvangen en opnemen. Dat was zo en blijft zo.
Zie het eerder gegeven overzicht voor de zenders. De meeste zijn in SD kwaliteit ipv HD.

Aan een voor UPC gebied geschikte Smartcard tbv TV-Start heb je helaas niets in een Humax.
Huren van Module+Smartcard heeft dus geen zin voor de Humax, want de SmartCard werkt daar niet in. Wel voor een TV waarin je de Module+Smartcard kunt steken. Dan krijg je op die TV het complete TV-Start pakket te zien.
Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
BentBit ,

kijk eens hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

Jammer dat Han je daar niet naartoe verwijst, want daar staat alles wat je moet weten. Daarom heb ik dat topic ook aangemaakt. Dan is verdere uitleg eigenlijk overbodig.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sorry, Willem. Ik kan niet alles paraat hebben.
Volgende keer beter.

Ts kan nu zien dat ik geen fake news heb opgeschreven.
Dat is goed!
Han
BentBit
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Han en Willem,
bedankt voor de reactie. Ik had het verhaal alles-wat-je-.... gelezen. Er was mij echter een ding niet duidelijk.
Stel: ik heb TV-start, kan ik dan bv NPO1 op Humax 5200 zonder smartcard in die Humax opnemen of niet?

Vr. Gr. Leo
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
BentBit wrote:
Han en Willem,
bedankt voor de reactie. Ik had het verhaal alles-wat-je-.... gelezen. Er was mij echter een ding niet duidelijk.
Stel: ik heb TV-start, kan ik dan bv NPO1 op Humax 5200 zonder smartcard in die Humax opnemen of niet?

Vr. Gr. Leo



Ja, alle zenders welke je kan ontvangen zonder smartcard zijn ook op te nemen. Met de 5200c kun je uiteraard ook een andere zender opnemen als welke je kijkt en soms zelfs 2 zenders opnemen en een 3e bekijken. De smartcard is er puur voor de gedecodeerde zenders ook te kunnen ontvangen. Zonder smartcard zie je dus alleen alle vrije zenders, maar welke je ook ontvangt, deze zijn dus allemaal op te nemen. Dat staat geheel los van het werken met smartcard.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Te laat om te wijzigen, maar dit moet natuurlijk gecodeerde zenders zijn:

"De smartcard is er puur voor de gedecodeerde zenders ook te kunnen ontvangen".

Uitgelicht topic