Floris Vijver

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

opnemen op de laptop

Ik wil bepaalde programma’s voor later bewaren, dus niet enkel op de Ziggo apparatuur hoeven vertrouwen, maar veilig op een USB stick via de laptop, net als vroeger met de videorecorder. Hoe kan ik dat het eenvoudigst doen op een Macbook?

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ziggo programma’s waarbij een Media Box of App komt kijken kan je niet opnemen. Ziggo heeft een beveiliging op USB ingangen gezet en met de nieuwe Media Box Next kan je opname in de Cloud bewaren.

Je kan dan beste naar alternatieve zoeken, zoals Uitzending Gemist of Youtube en dan via de Youtube converter Let op diverse links ernaar) je programma opslaan.

 

Hopelijk heb je iets aan deze tips.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je hebt een DVB-C Tuner voor je Mac nodig die aangesloten kan worden op de coax-kabel, zoals je dat doet voor een Mediabox of de TV.

Ze bestaan als USB stick, als inbouw Tuner Card of als apart aan te sluiten Boxje.
Er zit altijd software bij waarmee je programma’s kunt opnemen. Een voorziening om gecodeerde zenders te kunnen ontvangen mbv een CI+ Module, zal wel erg lastig te vinden zijn. Je zult het dus moeten doen met het vrije kabel-TV pakket.

Studie is nodig om de details te kunnen vinden, die ik niet ken. Google is dan je vriend.
Als je geluk hebt komt hier iemand langs die zo’n setup in gebruik heeft.
 

Zelf heb ik iets dergelijks op een Windows PC. Het goede oude Windows Mediacenter. Met in mijn geval 4 Tuners, voor meer opnames tegelijk en incl support voor een CI+ Module. Werkt nog steeds. Niet meer voor Win10 beschikbaar, waarop als alternatief Kodi mogelijk is, dat ook voor een Mac beschikbaar is. https://kodi.tv/ Er is voor Windows DVB-C Tuner Support, als add-on, zover ik weet. Voor een MAC misschien ook.

 

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Eigenlijk heel jammer dat de USB ingang beveiligd en ontoegankelijk gemaakt is, als deze blokkade weggenomen zou worden zou iedereen een externe HDD erop kunnen aansluiten en zijn opnames erop bewaren….klaar...opgelost.Maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren en ziggo dit niet gaat toepassen jammer ik zou er blij mee zijn vrijheid blijheid wat dat betreft.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het eenvoudigst is waarschijnlijk een humax 5200C kopen. Opnames daarvan kunnen eenvoudig op een pc gezet worden.

Willem-A heef diverse topics geplaatst om een en ander uit te leggen.

 

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/tip-opnames-vanaf-de-humax-op-schijf-zetten-en-deze...

Uitgelicht topic