Ruud 1960

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Opnemen met Ziggo GO app mist op Android [opgelost]

Ik kan niets opnemen met de ziggo go app
Zie zelf het rode knopje niet om opname te starten.
Hoe is dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is opgelost.
De mediabox was nog niet geregistreerd binnen Ziggo-go

Bedankt allemaal ??????

Bekijk in context

24 Reacties 24
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Opnemen kan alleen met een mediabox, welke daar uiteraard voor geschikt is, zoals de Horizon/Mediabox XL. De vraag is recent ook al langsgekomen, maar als je app gebruikt, waarop wil je dan opnemen?
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Voorheen zat ik bij chello en upc en toen kon je via de Horizon app een opname starten op je horizon box. En wat ik begrijp moet dit ook mogelijk zijn met de ziggo go app naar de media box
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zie hier wat er over in de handleiding staat.

Opnemen op afstand
Met de app heb je een échte afstandsbediening en plan je ook als je niet thuis bent opnames in op je Mediabox XL.

Druk linksboven in de app op het menu.
Druk op TV GIDS & REPLAY TV.
Selecteer het gewenste programma en druk op de rode knop Opnemen onder de beschrijving van het programma.
Je Ziggo Mediabox XL weet nu dat je het programma wilt opnemen en gaat dit voor je doen.

Je kunt tot 4 opnames tegelijkertijd inplannen en kijkt deze terug op je Mediabox XL.

Echter die rode knop zie ik niet eens
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Oké, nu begrijp ik beter wat je bedoelt. Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geladen? Maar er komen vast meer reacties op deze vraag. Ik ben daar n.l. niet zo erg goed in thuis.
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja uiteraard al gedaan maar mocht niet baten

Bedankt voor zover
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u de Ziggo Go app opent ziet u rechtsonder het tandwieltje (instellingen). Daar kunt u controleren of de mediabox op de juiste wijze aan uw account is gekoppeld. Klopt het niet? Bel dan de helpdesk.
Dubbeltje82

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had hetzelfde probleem. Net opgelost met behulp van de reacties op een topic van iemand anders.
Bij de opties automatisch schijfbeheer op uit gezet en de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Voor nu heeft het gewerkt!
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas geprobeerd maar het probleem is hiermee niet verholpen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ruud 1960 wrote:
Helaas geprobeerd maar het probleem is hiermee niet verholpen

Is de box wel aan uw account gekoppeld?
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja hoor
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Ruud 1960,

- Komen de serienummers in de app overeen met het serienummer van de Mediabox XL?
- Welke bersturingssysteem (telefoon/tablet) heb je in gebruik?
- Welke software versie van de Ziggo Go app heb je in gebruik?
Ruud 1960
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is opgelost.
De mediabox was nog niet geregistreerd binnen Ziggo-go

Bedankt allemaal ??????
DeMarken

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds mei een abonnement afgesloten bij jullie, ik heb om de zoveel tijd dat ik niet meer met de ap kan opnemen. ik krijg dan de melding dat de box stand by, of aan moet staan. Ik probeer ook een aantal keren achter elkaar op het opname knopje te drukken, maar ondanks dat krijg ik de melding binnen en wordt er niet opgenomen. dit staat die natuurlijk. in de app staat dat ik geregistreerd ben en dat ik verbinding heb.
ik kijk een aantal keren per dag of ik weer kan opnemen, dit duurd nu al een week.
ik heb mijn tv kastje gereset, de app opnieuw gedownload, maar helaas zonder resultaat.
ik wil weer graag opnemen met de app. wat kan ik er nog aan doen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
DeMarken
De app heeft helaas een bugje betreffende de opname, er wordt naar een oplossing gezocht.
DeMarken

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat is een bugje?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bug_(technologie)

Bug is fout in de software, bugje is klein foutje de rest werkt wel goed.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Be rt,
De app heeft helaas een bugje betreffende de opname, er wordt naar een oplossing gezocht.

Kun je mij vertellen waar je op doelt? Ik ben niet op de hoogte van dit probleem. Er heeft enkele weken geleden specifiek op de Cisco HD DVR een probleem gespeeld, maar de topicstarter is in het bezit van een Mediabox XL.

Er is voor zover bekend, geen algemeen probleem bekend met het opnemen op alle decoders. Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet. In de tussentijd ga ik proberen een opname in te stellen via de Ziggo GO app.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Serkan, dit staat in de recenties bij de Ziggo go app in Google PlayStore. Zelf heb ik ook 'last' van het probleem zoals Ronald beschrijft. Last met aanhalingstekens omdat ik zo goed als nooit iets opneem via de app
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Hi Evert,

Bedankt voor je toelichting. Ik heb inmiddels wat meer informatie!

In de screenshot die jij deelt, staat "Als je vervolgens in de geplande opnames kijkt, staat de opname er gewoon bij". Dat kan ik bevestigen en dat hebben we ook in onderzoek. Je krijgt een melding dat de opname niet is ingesteld, maar in de werkelijkheid word hij wel gepland. Be rt geeft echter het volgende aan "De app heeft helaas een bugje betreffende de opname, er wordt naar een oplossing gezocht.". Dit suggereert dat het opnemen op afstand helemaal niet functioneert.

Ik heb zojuist meerdere opnames via Ziggo Go ingepland en heb meerdere keren de foutmelding ontvangen "de opname is niet ingesteld", na controle op de Mediabox XL zie ik alle opnames er in staan. Bij mij werkt het opnemen op afstand dus wel, maar krijg ik onterecht een melding dat het opnemen op afstand niet is gelukt.

Er zijn dus 2 problemen gaande:
- Je krijgt een foutmelding tijdens het inplannen van de opname, maar de opname is wel ingepland op de Mediabox.
- Je krijgt een foutmelding tijdens het inplannen van de opname, de opname is niet ingesteld op de Mediabox.

Let op! Dit probleem speelt met alle decoders met opnamefuncties. Het gaat niet enkel om de Mediabox XL.

Als je een foutmelding krijgt en de opname ook niet op de mediabox terug te vinden is, dan mag je mij een privébericht sturen met een antwoord op de volgende vragen:
- Klantnummer:
- Serienummer smartcard
- Serienummer settop box/decoder:
- cMac address:
- settop box status: offline/online

Uitgelicht topic