Toeboog

Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Opname via Mediabox XL mislukt deels

Regelmatig komt het voor dat ik een programma op NPO 1 wil opnemen. Helaas zie ik vaak bij het afspelen dat het rode icoontje niet compleet rond is, maar 3/4 weergeeft. Hiermee wordt aangegeven dat de opname niet compleet gelukt is. Hebben meerdere kijkers hier last van?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Toeboog,

Ik neem niet zo heel vaak op, maar een mislukte opname hoort natuurlijk sowieso niet.
Hoe vol is de harde schijf? En heb je Automatisch Schijfbeheer op Uit staan? Wanneer die aan staat, levert dit namelijk veel opname problemen op.
Je kunt dit controleren bij Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch Schijfbeheer.

Groet,
Evert

Bekijk in context

21 Reacties 21
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Toeboog,

Ik neem niet zo heel vaak op, maar een mislukte opname hoort natuurlijk sowieso niet.
Hoe vol is de harde schijf? En heb je Automatisch Schijfbeheer op Uit staan? Wanneer die aan staat, levert dit namelijk veel opname problemen op.
Je kunt dit controleren bij Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch Schijfbeheer.

Groet,
Evert
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Hoi Evert,
bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn Automatische Schijfbeheer op Uit gezet. Deze stond op Melden bij Conflicten. Mijn harde schijf is voor 55% gevuld.

Groeten,
Toeboog
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Super!
Nog even een laatste check, heb je een los modem? Zo ja, heb je een netwerk kabel tussen het modem zitten en de Mediabox XL?
Zo niet, dan zeker zo laten, want het levert juist veel problemen op als die er wél tussen zit 😉

Groeten!
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Hoi evert,
Bedankt voor je antwoord. Mijn modem is met (door Ziggo) aanbevolen kabels verbonden met mijn box, router, home cinema, computer. Kortom er is niets bij mij zonder kabels aangesloten. Dit werkt prima en ik ben ook niet zo van het kabelloos werken. Dit wordt mij overigens ook door Ziggo-medewerkers aanbevolen (het aansluiten met kabels).
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Toeboog. Bekabelde verbindingen zijn vrijwel altijd beter dan draadloze verbindingen. Daar heb je helemaal gelijk in!
De Ziggo Mediabox XL heeft echter geen verbinding met het modem nodig. Dus de kabel tussen de modem en mediabox uithalen, maakt het niet zozeer draadloos. Je verwijdert dan 'simpelweg' een onnodige aansluiting. Probeer het eens, en kijk of het dan beter gaat!
Richh

Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Ga er maar van uit dat je het niet opgelost krijgt. Hier al jaren hetzelfde.

Wat helpt is NIET het programma kijken wat je aan het opnemen bent, even langs zappen kan dit probleem al triggeren.
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
@Lucky Ziggo,
bedankt voor je suggestie, maar als ik de kabel loskoppel, moet ik dat doen van m'n versterker die verbonden zit met m'n modem. Dan kom ik weer andere problemen tegen. Immers, die heb ik niet voor niets gemonteerd. Originele Ziggo-versterker op advies van monteur.
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Sorry, moet zijn @Lycky Ziggo
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
3x is scheepsrecht. M.z. Lycke Ziggo
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Toeboog . Ik heb de laatste 3 reacties die je in dit topic had geplaatst even hierheen verplaatst. Ik denk dat dat de bedoeling was ;-).

Als zowel je modem als je Mediabox XL op de versterker zijn aangesloten, zit er dus geen kabel tussen modem en Mediabox XL. Ze zijn dan gewoon beide aangesloten op de versterker en zo verbonden met het Ziggo netwerk. En dat is alleen maar helemaal goed!

Nu is de vraag dus vooral of het probleem momenteel nog speelt. Hou je ons op de hoogte? 🙂
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Doe ik en bedankt voor alle moeite.
apiehapy

Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Hedenavond 14 september 2018 is de opname van Flikken Rotterdam mislukt stond een rood rondje met een kruis erin.
Foutcode 4028!!!
Heel irritant dit.
JHPost

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem met opname flikken R’dam. 23 minuten zijn opgenomen. Ook terugkijken via replaytv werkt niet.
koekeloer

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het ook geregeld. Klantenservice zegt fabrieksinstellingen terugzetten, maar dit werkt ook niet. Ik heb de indruk dat het komt door tegelijk meerdere opnames uitvoeren en tegelijk ook kijken. Ik maar ook nog gebruik van een extra horizon box in de slaapkamer.
Peter Bee

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dit probleem doet zich al jaren voor.
Opnamens die niet uitgevoerd worden, voor het einde stoppen en als je toevallig iets afkijkt is de kans heel groot dat de opname die moet starten, niet doorgaat.
Ook het regelmatig zwart worden van het beeld en stoppen van het geluid komt dagelijks voor, ik zet de box soms uren, voor dat ik wil gaan kijken, al aan, in de hoop dat dat niet meer gebeurd als ik kijk.
Na iedere software update, de laatste was begin dit jaar, is er wel weer een nieuw probleem ipv het verholpen probleem.
En dan te bedenken dat de originele box van Samsung in het buitenland hele goede recensies kreeg, maar dat was voordat UPC er in ging zitten klooien, USB die niet werkt, geen mogelijkheid om de box in je netwerk op te nemen, om te kunnen copiëren naar pc/nas.
UPC kwam met de smoes dat dat moest in Nederland ivm illegaal copiëren, vreemd dat de Humax 5200-C, die door Ziggo verkocht werd, dat wel kan en ook de schotel recorder die ik heb.
Het gerucht gaat dat er een nieuwe box getest word, hopenlijk blijven ZIGGO/UPC er nu wel met hun vingers vanaf.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
De ellende is dat Ziggo blijft volhouden dat er met de box niets aan de hand is. Laat mensen gewoon zelf hun decoder kiezen (bijv Humax) en lever een losse modem/router zoals zo'n beetje elke ISP.

Het is nu niet dat we te weinig betalen. Eerder te veel, gezien de kortingen voor nieuwe klanten en het smijten met kortingen en gratis extra zenderpakketten wanneer je dreigt op te stappen.
Peter Bee

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Waarom niet gelijk, zoals ook bij de Duitse dochter een modem/router naar eigen keuze kopen.
Die modem/routers zijn meestal beter, krijgen betere updates en zijn goed in te stellen, bijv. AVM FRITZ!Box 6590 cable.
HenkEilander

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook wij hebben hetzelfde probleem. Soms meer, soms minder. Ik haal iedere nacht volledig de stroom van de box, dus dat helpt ook niet om de boel te resetten. Tijd voor een nieuwe box
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
HenkEilander wrote:

Ik haal iedere nacht volledig de stroom van de box,


Dat zou heel goed je probleem kunnen veroorzaken .

Uitgelicht topic