Melanthi

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opgenomen programma's

Mijn vraag is eigenlijk heel kort...tot hoelang worden opgenomen programma's bewaard? Met een gewone mediabox kun je overigens niet opnemen, kopt dat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Die je zelf opneemt of Live TV opnamen?
Zelf opgenomen items voor eeuwig totdat je ze weggooit.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Die je zelf opneemt of Live TV opnamen?
Zelf opgenomen items voor eeuwig totdat je ze weggooit.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Melanthi

Met een gewone mediabox, bedoel je hier de humax 5300c mee?

Mocht dit zo zijn, dan heb ik wel een paar tips. Bv een externe harde schijf aansluiten voor de functie timeshift, en opnemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Melanthi wrote:
Tot hoelang worden opgenomen programma's bewaard?

Tot de harde schijf kapot gaat of de box, kan morgen zijn of over 3 jaar of nog langer.
Ik hoop het laatste.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De gewone, of standaard mediabox, de Humax 5300 (fZiggo gebied) is een PVR en dus kan ermee worden opgenomen. Maar dan dus alleen met een externe schijf. Deze dient min. 100Gb te zijn en max. 500Gb. De schijven van WD Elements werken het best. Niet elke schijf is n.l. geschikt. Je kan dan opnemen, en gebruik maken van de time shift functie, en dus ook live pauzeren. Maar door de aanwezigheid van maar 1 tuner zijn de mogelijkheden belerkt en kun je dus maar 1 zender opnemen. Doorgaans deze welke je ook bekijkt.

Maar ik loop nu wellicht vooruit op de feiten... Ik weet n.l. niet of je op deze PVR doelt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Melanthi wrote:
Tot hoelang worden opgenomen programma's bewaard?

Tot de harde schijf kapot gaat of de box, kan morgen zijn of over 3 jaar of nog langer.
Ik hoop het laatste.


Als je opnames hebt gemaakt en deze kan verplaatsen naar andere media, dan raad ik je aan dit z.s.m. te doen, mits je deze wilt bewaren. Gebeurt er n.l. eens iets, dan os de kans n.l. aanwezig dat je bepaalde, of alle opnames een keer kwijt bent.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
De USB 2.0. aansluitingen zijn onbruikbaar. Hoe kan je opnames dan verplaatsen?
(Er vanuit gaande dat TS een Mediabox XL heeft)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Bij de humax zijn de usb poorten bruikbaar. Inderdaad niet bij de mediabox xl
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bij de Horizon of anders genoemd, kan het niet. Bij de Humax wel. Maar daarom gaf ik al aan wellicht op de zaken vooruit te lopen. Ik weet n.l. niet wat er precies wordt gebruikt.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Gezien dat TS de topic plaatste in het subforum 'Ziggo Mediabox XL' ging ik daar maar van uit. Misschien is er wat verwarring met het subforum 'Mediaboxen & modules'. Wellicht dat de moderators iets kunnen hernoemen?
Melanthi
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu niet gaan lachen, maar hebben momenteel nog analoog hier en willen over op digitaal. We zouden graag ook willen kunnen opnemen en dan zouden we een mediabox XL moeten hebben?
Melanthi
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Melanthi wrote:
Nu niet gaan lachen, maar hebben momenteel nog analoog hier en willen over op digitaal. We zouden graag ook willen kunnen opnemen en dan zouden we een mediabox XL moeten hebben?


Ja op dit moment met de huidige opties en abonnementen is de mediabox xl wel de beste keuze. Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden als je genoeg zou hebben aan de free to air zenders. Een humax 5200 bv via marktplaats .of de 5300 met externe harde schijf Maar belangrijk: heeft de tv wel hdmi? ( omdat je aan gaf nog anoloog te kijken, Anders bij de keuze aangeven, als je de mediabox xl wilt of er nog 7400 modellen aanwezig zijn. ( die heeft nog een scart mogelijkheid) dus geef even aan welk tv je hebt zodat wij je beter kunnen adviseren.
Melanthi
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Robbo,

Sinds paar weken een nieuwe tv, zit alles op en aan. Vandaar de keuze ook om een nieuw pakket te nemen. Het oude bakbeest heeft na 14 jaar de geest gegeven 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Melanthi wrote:
Hi Robbo,

Sinds paar weken een nieuwe tv, zit alles op en aan. Vandaar de keuze ook om een nieuw pakket te nemen. Het oude bakbeest heeft na 14 jaar de geest gegeven 🙂


Ok dan kan je nu al enigzinds nu al digitaal kijken hoor.! Zoek de zenders een digitaal op ( ik neem aan dat er een dvb tuner aanw. Is.) je ontvangt dan igg de free to air zenders digitaal! NPO zenders, ziggo sport en ziggo tv in hd en de rest in SD
Heb je daar hulp bij nodig laat dat even weten.
Melanthi
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Ik heb m'n abbo inmiddels omgezet en krijg morgen de mediabox geleverd. Mocht ik er niet uitkomen dan weet ik de weg naar dit forum 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Prima! We helpen wel hoor:smile:

Uitgelicht topic