R080486

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opgelet foutcode 2020: hulp gevraagd

hallo allemaal, ik heb sindskort een foutmelding op mijn scherm “opgelet” 2020.

De melding komt zomaar op het scherm tijdens het tv kijken..

er wordt in de melding gesproken over kabelkeur, ik heb geen idee wat het is..

zou iemand mij hiermee kunnen helpen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het kan zijn dat er werkzaamheden zijn waardoor je signaal verstoort wordt maar je kan eens kijken op kanaal 1 NPO 1 hoe je signaal is. Als deze tussen goed en uitmuntend staat dan is er iets anders aan de hand.

Ga naar Menu > Instellingen en dan Diagnostiek kijk dan even naar je signaal.
Verwijderd account
Niet van toepassing
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
er wordt in de melding gesproken over kabelkeur, ik heb geen idee wat het is..

Zoiets zoek je dan op:
https://www.google.com/search?source=hp&ei=DzpUXKWiJseSauKrlNAE&q=kabelkeur&btnK=Google+Search&oq=kabelkeur
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden, dit zijn de meest voorkomende problemen:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi R080486, welkom op de Community.

Om dit op te lossen hebben we jouw input nodig, maar helaas horen we niks meer van je. Is het al opgelost? Zo niet, geef een gil en het liefst ook antwoord op de gestelde vragen. Als het al wel is opgelost, dan vinden we het natuurlijk ook leuk om dat te horen 🙂

Uitgelicht topic