JCvanderMeer wrote:
Sorry voor de verwarring. Het is idd de 5500c.
De tv is HD geen smart tv en staat op 1080i.
De monteur verbond alles direct met de scart omdat de HDMI niet werkte.
Zijn reactie was dat sommige tv`s niet werkte met de HDMI. Binnen 10 min. was het gepiept.
Na 3x met de scart gewerkt te hebben stopt dit er ook weer mee.
Heb nu alle handelingen gedaan zoals door jullie beschreven en dit niet 1x maar tig keer maar het lukt niet.
Het lukt in zoverre, nadat ik alle stroom eraf heb gehaald, fabrieksinstelling gedaan werkt het allemaal, maar zodra ik alles in de juiste volgorde weer uit en daarna weer aan zet werkt het 1 of 2x en daarna heb ik bijv. alleen geluid en geen beeld of er gebeurt helemaal niets.
Zou het nu niet meer weten.
Een nieuwe tv kopen lijkt mij een beetje ver gezocht.
Oké de 5500c dus. Wat voor Tv gebruik je? is dat een Full HD Tv kun je de Humax instellen op 1080P. Op een Tv kun je geen resolutie instellen, dus als je in de, meestal, linker bovenhoek 1080I ziet, betekent dit dat de Humax 5500c op 1080I is ingesteld.
Ik ga maar geen uitspraken over de monteur, maar als je een Tv hebt met HDMI is het wel heel makkelijk aan te geven dat HDMI soms niet werkt en je dus maar met scart aansluit. Ik vind dat persoonlijk een zeer vreemde reactie en actie. Je gaat dan naar een oorzaak zoeken, en niet zomaar met scart werken op een HD Tv. Dat doe je alleen in uiterste noodzaak.
Maar ik zie eigenlijk geen reactie op wat ik eerder vroeg en noemde, zoals de vraag of de HDMI stekker goed in de 5500c zit en bij wat bewegen niet zorgt voor uitval. Maar ga nog even terug naar die vragen/reacties, daar het anders een herhaling van zetten gaat worden.
Ik vind het wel heel opmerkelijk dat het steeds na 3 keer misgaat. Daarom dus ook de opmerking de Humax eens op een andere Tv aan te sluiten, zodat je iets kan uitsluiten. Blijft de Humax op een andere Tv wel goed werken weet je al wat meer. Op die manier moet je er achter kunnen komen wat er speelt. En als een Tv het toelaat, altijd aansluiten middels HDMI. Dan is het beeld stukken beter. Vergeet dus scart.
natuurlijk kan het ook aan de Humax liggen, maar dan zou dat er bij een andere Tv uit moeten komen. Nu heeft niet iedereen deze zomaar staan, maar wellicht is het dan mogelijk de Humax eens bij een kennis oid aan te sluiten welke Ziggo als provider heeft. Wat dat betreft is het plug en play.
Maar kijk dus ook eens of de Tv wel op de juiste ingang staat als er geen beeld is. Als er wel geluid is, dan zal de juiste ingang zeker actief zijn. Maar houd er ook rekening mee dat de Humax even moet opstarten.
En kom je er helemaal niet uit, vraag dan nogmaals om een monteur, welke dan ook even een ander Humax 5500c kan meenemen. En ga niet akkoord met aansluiten middels scart, want dat is geen optie, maar een noodoplossing welke niet gewenst is.
Misschien kan er ook even een moderator naar dit topic kijken en een monteursbezoek regelen.
Veel succes!
Anne B Ziggo kun jij hier anders eens naar kijken? Dank!