JG01

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onscherp beeld

Recent is door een monteur van Ziggo de Mediabox XL geinstalleerd. Verder heeft deze enkele aansluitingen vervangen en een nieuwe signaalversterker geplaatst. Vanaf dat moment is het beeld van de Sony tv minder scherp. Het ligt niet aan de mediabox. De kabel rechtstreek op de TV aansluiten geeft geen beter resultaat. Heeft iemand dezelfde ervaring met een signaalversterker en/of nieuwe stekkers? Telefonisch kwam ik er met Ziggo niet uit tot dusver.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vond op internet nog wat over Realiteits Creation die bij je op auto staat.
Kun je die uit zetten en kijken of dit verbetering geeft?

Realiteits Creation moet een schijnbaar hogere resolutie opleveren en ook beeldruis wordt door deze feature aangepakt. De hogere resolutie houdt in de praktijk in dat er sharpening op het beeld wordt toegepast, waarbij er halo's rond contrastovergangen zichtbaar zijn en het beeld er harder gaat uitzien. De ruisvermindering kost net als de drie andere ruisfilters beeldscherpte. Realiteits Creation heeft bij de X85 ook effect heeft op de interface-elementen van de televisie zelf.

https://tweakers.net/reviews/3646/5/sony-x85-superstrakke-uhdtv-beeldverwerking.html

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Krijgt de Sony TV nu via een HDMI kabel het beeld van de Mediabox XL?
Zo ja, in het menu van de Mediabox XL kun je in opties uitgebreide instellingen de beeldinstellingen veranderen.

Als de Sony TV een HD ready is, dan is 720p de beste instelling.
Ook de RGB instellingen kunnen van invloed zijn.
Soms is het even zoeken wat voor welke TV de beste resultaten zijn.

Is er na wijzigingen een verbetering te constateren?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
TV beeld kan niet onscherper worden na plaatsing versterker.
Mr_Fire

Level 6
  • 92Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes
Kun je LNA uitzetten op je Sony tv, deze versterkt het signaal ook nog.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is de resolutie op de XL wellicht gewijzigd door de monteur? Ik kan me niet voorstellen dat dit issue door het plaatsen van ene nieuwe signaal versterker komt.

De instellingen zoals RGB etc. via HDMI laat doorgaans andere problemen zien, en niet een minder scherp beeld.

Het zou fijn zijn als je even reageert op de plaatsingen hier, want we willen natuurlijk graag dat het word opgelost.
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
JG01 wrote:
Recent is door een monteur van Ziggo de Mediabox XL geinstalleerd. Verder heeft deze enkele aansluitingen vervangen en een nieuwe signaalversterker geplaatst. Vanaf dat moment is het beeld van de Sony tv minder scherp. Het ligt niet aan de mediabox. De kabel rechtstreek op de TV aansluiten geeft geen beter resultaat. Heeft iemand dezelfde ervaring met een signaalversterker en/of nieuwe stekkers? Telefonisch kwam ik er met Ziggo niet uit tot dusver.


Kijk even of je tv een software update gehad heeft.
Als de tv qua software geüpdate is dan kan het voorkomen dat sommige beeld instelling van de tv weer terug gezet zijn naar de standaard fabrieksinstellingen.
Zoals ruisonderdruk en mpeg ruisonderdruk , dot ruisvermindering zelf heb deze uitgeschakeld ik heb ook een sony tv zo krijg je stuk beter beeld.
Hoop dat dit het probleem verhelpt
JG01
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JG01 wrote:
Recent is door een monteur van Ziggo de Mediabox XL geinstalleerd. Verder heeft deze enkele aansluitingen vervangen en een nieuwe signaalversterker geplaatst. Vanaf dat moment is het beeld van de Sony tv minder scherp. Het ligt niet aan de mediabox. De kabel rechtstreek op de TV aansluiten geeft geen beter resultaat. Heeft iemand dezelfde ervaring met een signaalversterker en/of nieuwe stekkers? Telefonisch kwam ik er met Ziggo niet uit tot dusver.


Komt er na aandringen een andere monteur. Een week later. Deze bevestigt de coaxkabels op de signaalversterker nu wel goed. Echter het beeld blijft vaak onscherp. Verklaart voorts keihard dat het een prima beeld is. Hij kan hier echt niets meer aan doen. Zou nog met een hoger echelon overleggen. Belt later met de mededeling dat er sprake zou zijn van een signaal ruis in de wijk. Wordt aan gewerkt. Zou toch wel binnen een week moeten zijn opgelost. Beeld dan nog niet scherp? Dan maar weer bellen met ziggo. Het schiet lekker op zo.
JG01
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijk dank voor de reactie horizonfreak! Echter de sony is niet geupdate. De tweede tv die met een eenvoudige humax wordt aangestuurd, heeft ook een slecht beeld. Met de monteur zijn alle mogelijke beeldinstellingen doorgelopen zonder gunstig resultaat.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
JG01 wrote:
Hartelijk dank voor de reactie horizonfreak! Echter de sony is niet geupdate. De tweede tv die met een eenvoudige humax wordt aangestuurd, heeft ook een slecht beeld. Met de monteur zijn alle mogelijke beeldinstellingen doorgelopen zonder gunstig resultaat.


Speelde het hierbij eerder ook niet? Is het dus echt te wijten aan de aangebrachte wijzigingen denk je? Zo ja, dan moet Ziggo dit natuurlijk pok oplossen, maar ik vraag me toch een beetje af wat je precies ziet. Ik zie n.l. iets over een iets minder scherp beeld, een minder scherper beeld, en zelfs een slechte weergave. En daar kun je natuurlijk veel kanten mee op. Wat is minder scherp in dit geval en wat is slecht... Kun je foto's maken van de Tv als deze een plaatje laat zien dat naar jou mening niet in orde is? Ik weet niet over welk type Humax je het hebt, maar ik neem aan dat dit wel een HD model is? Het is zo best moeilijk aan te geven wat er precies misgaat. En het is eveneens bijzonder dat dit na plaatsing van een nieuwe signaalversterker is ontstaan, of er moet al wat mis zijn met stekkers, bekabeling, of die versterker zelf. En wellicht word nu teveel versterkt? Wat toont de Humax bij de sterkte? En blijft de BER 0? Zie je ook beeldfouten/artefacts?
JG01
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alles HD apparatuur. Geen beeldfouten. Alleen meest wazig beeld. Merkwaardig is dat beelden op de voorgrond scherp kunnen zijn en vanaf iets verder naar achteren mistig. Heeft denk ik toch te maken met het Ziggo signaal. De monteur heeft alles met zn apparatuur gemeten en goed bevonden. Aan de signaalsterkte ligt het volgens hem niet. Blijft de kwaliteit van het signaal als verdacht over lijkt mij. Nog even afwachten of Ziggo het genoemde signaal-ruis probleem oplost. Zo niet ga ik uitkijken naar een andere provider.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vond op internet nog wat over Realiteits Creation die bij je op auto staat.
Kun je die uit zetten en kijken of dit verbetering geeft?

Realiteits Creation moet een schijnbaar hogere resolutie opleveren en ook beeldruis wordt door deze feature aangepakt. De hogere resolutie houdt in de praktijk in dat er sharpening op het beeld wordt toegepast, waarbij er halo's rond contrastovergangen zichtbaar zijn en het beeld er harder gaat uitzien. De ruisvermindering kost net als de drie andere ruisfilters beeldscherpte. Realiteits Creation heeft bij de X85 ook effect heeft op de interface-elementen van de televisie zelf.

https://tweakers.net/reviews/3646/5/sony-x85-superstrakke-uhdtv-beeldverwerking.html
JG01
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijk dank voor de link Bert!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JG01 Ik ben benieuwd of dit de oplossing is voor je?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De Panasonics hebben IFC, ofwel Intelligent Frame Creation, welke er dus frames bijmaakt om zo een vloeiender beeld te bekomen. Maar ook dat werkt niet altijd positief uit op de weergave.

Maar ik vind de situatie van JG01 op zijn minst vreemd te noemen. Zeker daar deze aangeeft dat het issue is ontstaan nadat de monteur het e.e.a. heeft veranderd. Ik denk dat het een goede zaak is dat er wederom een monteur je kant op komt om dit op te lossen. Er moet iets spelen. Laat dus even weten of de tip van Be rt nog vruchten afwierp.

Misschien kan anders iemand van de moderators, zoals Lycke Ziggo hier eens naar kijken? Het moet natuurlijk niet zo zijn dat iemand overstapt naar een andere provider om deze reden.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JG01 . Welkom op de Community. Goed dat je een account aangemaakt hebt om deze ervaring te delen. Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat je -na het bezoek van een monteur- minder scherp beeld op de TV hebt.
Ik ben heel erg benieuwd of je nog iets voor elkaar hebt weten te krijgen met de link van @Be rt. Zo niet, dan hoor ik het ook graag. We gaan dan actie ondernemen en eventueel een nieuwe monteur langs sturen. Hoe dan ook moet dit opgelost kunnen worden!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank Lycke Ziggo

klasse!

Uitgelicht topic