AcE Krystal

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onrustig en/of haperend beeld met Ziggo GO, uitgebreid getest.

Hallo allen,

Wij kijken eigenlijk alleen maar TV via een media center (Odroid + AnroidOS). Of windows 10 computers welke we verbinden met TV's of bij ons thuis een beamer.

We kijken vele streams en films wat goed gaat. Behalve alles wat van Ziggo is. Via de website (Chrome, Firefox en IE) of via de Ziggo Go App op windows 10 of Android, overal hebben we zeer onrustig beeld wat mensen zelfs misselijk maakt als ze er langer naar kijken. (bij terug kijken van een programma loopt het geluid vaak ook nog eens niet in sync met het beeld).

Onderzoek :
We hebben al veel op internet zitten zoeken en zien het onderwerp hier en daar genoemd worden, maar er word nooit goed of serieus op in gegaan. Dit hoop ik met deze post te doorbreken. We hebben namelijk nog steeds geen oplossing gevonden. We zitten beiden in de ICT en hopen daarom te kunnen helpen met testen en uiteindelijk mogelijk een oplossing vinden.

Het probleem :
Het geluid is goed, maar het beeld lijkt geen constante snelheid te hebben. Het lijkt telkens te vertragen en vervolgens ineens vooruit te schieten. Het meest storende is de frequentie. Elke 0,8 - 1,5 seconde is er weer een nieuwe "schok". Vooral bij draaiend camera werk zie je het beeld erg onrustig verspringen.
We praten over beeld, dus misschien is het laten zien nog het makkelijkste 😉
* Video komt nog, Youtube zecht dat het copyrighted is... lekker handig voor dit soort situaties...*
Heb de video even ergens anders geüpload met als doel dit probleem te onderbouwen. Mocht dit een probleem zijn hoor ik dit graag.
https://www.acecloud.nl/index.php/s/uJ7DiOLL9V6LjKG
Let op dat sommige lichtere apparaten misschien al moeite hebben om dit filmpje af te spelen. Het gaat alleen om de korte constant aanwezige schokken.


Uitzondering :
We hebben gecontrateerd dat het op een Samsung Galaxy S8 veel minder te zien is. Dus het kan wel goed gaan.

Mogelijke ideën / oorzaak? :

  • Mogelijk heeft buffering invloed op afspeel snelheid?
  • Mogelijk loopt beeld en geluid telkens out of sync en probeerd het protocol deze telkens weer gelijk te trekken? (Gebruikt Ziggo net als youtube ook gescheiden Audio en Video streams die weer samen gevoegd worden?)

Hoe verder? :

  • Is Ziggo bewust van deze problemen?
  • Zijn er dingen die we kunnen proberen om het probleem te verhelpen?
  • Zijn er mensen die dit probleem ook hebben? Wat voor device / software / browser gebruik je?

Nogmaal. bij ons komt het dus voor op elk tijdstip, op elke zender, op elk device (behalve Galaxy S8), op elke internet verbinding.
2 Reacties 2
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi AcE Krystal
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Je hebt al een heel flink stuk geschreven. Is het inmiddels opgelost of heb je er nog last van? Laat het even weten, misschien kunnen de moderatoren je helpen want om eerlijk zijn heb ik hier niet zoveel last van Ziggo Go via Apple. Misschien dat er iets mis is gegaan met de Windows app, geen idee.

Laten we even wachten tot er iemand is die ook meer weet van Ziggo Go en Windows. Misschien dat Be rt nog wat tips heeft?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Even bij het begin beginnen, een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden.

Heb je ook een Mediabox XL?
Is die aangesloten op het thuisnetwerk/modem via een UTP kabel of Wifi?

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Uitgelicht topic