HansvndrV

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

On Demand doet het niet - foutcode 8015

De functie 'On Demand' werkt niet op mijn Ziggo Media Box XL. Op het scherm staat code 8015.
Ik heb een Ziggo Movies and Series abonnement.
Als ik bij 'opties' > 'diagnostiek (9.6.3.) kijk geeft het menuutje aan dat de signaalsterkte tot 1/3 in 'uitmuntend' staat.
De signaalkwaliteit is uitmuntend [tot het eind van het balkje].

Wat kan de oorzaak zijn dat on demand niet werkt?
6 Reacties 6
oudroest

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, ik weet dat on demand ook een werkende internetverbinding nodig heeft.
Gebruik je de mediabox xl als modem of heb je een losse?
Als je een losse hebt kan je je mediabox via wifi of kabel verbinden met je modem/router.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Je signaal is waarschijnlijk te sterk, de signaalsterkte moet ergens in Goed staan, anders heb je last van oversturing.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
oudroest en HansvndrV maak nooit een netwerk UTP kabel of Wifi verbinding tussen je modem en je Mediabox XL.

Je hebt dan 2 DHCP servers in je thuisnetwerk met de nodige internet verbindingsproblemen en er komen zeker op een keer problemen met replay, de gids, on-demand en apps.

Zie dit topic, wat meer dan 50.000 keer gelezen is en dat is niet omdat het zo goed werkt:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres en verbinding met Ziggo via de coax kabel.
HansvndrV
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 'on demand'-functie heeft het eerder een tijd wel gedaan.
Ik gebruik alleen een losse Mediabox. Zonder internet-aansluiting.
Verzwakken van het signaal [via signaalversterker] geeft geen verbetering. Code 8015 blijft staan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Als je het signaal hebt verzwakt, dan kan het een mogelijke verbetering zijn om de box 30 seconden van het modem te halen voor een verse start.

Wat is je signaalsterkte nu op NPO1?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @HansvndrV. Welkom hier en gelukkig nieuw jaar!

Hoe gaat het nu? 🙂

Uitgelicht topic