Teleurgestelde

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerportering

10 feb 2010

Verhuizing aan Ziggo doorgegeven inclusief het toevoegen van vast bellen via de chat met Ismael uitermate vriendelijk geholpen. Navraag gedaan of we zelf nog wat moesten regelen, nee hoor meneer alles komt goed we regelen de verhuizing en het opzeggen bij Tele 2 en de nummerportering.

Voor de telefoon wordt een apart modem opgestuurd.

Dit allemaal wordt voor u geregeld per 14 maart 2020.

**********************************************************

Vrij snel na deze chat krijg ik een bevestigings mail maar daar staat het nummerbehoud niet op.

Dus maar even  aan de chat, nu met Soraja. Het blijkt dat ik het nummerbehoud zelf online moet invullen dat staat haaks op de afspraak die ik even daarvoor heb gemaakt dat ziggo alles regelt.

Maar goed foutje kan gebeuren denk ik nog en vul het zelf even in.

*********************************************************

11 maart chat gestart want niets gehoord en nog geen modem ontvangen.

Chat met Jochem, die geeft aan dat het modem pas na de verhuizing zal worden opgestuurd, dat is natuurlijk niet handig.

Ik geef dat aan en het duurt even voordat Jochem dat ook inziet  maar hij geeft aan dat het modem nog op tijd verstuurd kan worden en dat ik nog even moet wachten.

Voor de zekerheid vraag ik of opzegging Tele 2 en nummerbehoud wel geregeld is, daarop geeft Jochem aan dat nummerbehoud pas na het verhuizen kan worden doorgevoerd en dat  er eerst een tijdelijk nummer komt. Jammer dat we dat nu pas horen.

Jochem geeft aan dat ze dan gewoon nog via tele 2 kunnen bellen maar ja ze zijn dan verhuist dus dat gaat niet. Dat ziet Jochem dan ook in maar kan er niets meer aan veranderen en hij sluit de chat af.

Ik spreek af nog 1 dag te wachten op een mail voor het modem.

*********************************************************

12 maart gebeld Nog steeds geen modem

13 maart gebeld met ziggo 17 minuut 42 nog steeds geen modem

14 maart 9.00 gebeld met ziggo 55 min 9 nog steeds geen modem, verbinding wordt verbroken door ziggo

14 maart 10.30 naar ziggo winkel in utrecht overvecht gegaan, medewerker is behulpzaam regelt dat er een modem klaarligt in de wnikel Utrecht hoog catharijne

14 maart 11.30 met de trein naar Utrecht hoog catherijne, modem is er uiteindelijk wel, maar als die afgegeven wordt kan het nummerbehoud niet gegarandeerd worden. Dit is niet volgens afspraak en willen we ook niet. Tijdelijke oplossing wordt een prepaid sim kaartje voor in een mobiel met wel 6 euro beltegoed.

14 maart 15.30 uur het simkaartje blijkt niet meer te werken, terwijl die dat in de winkel wel deed.

Even bellen met Vodafone dan maar, dat leid tot niets medewerker snapt er geen hout van en probeert zelfs een abonnement te verkopen voor het uit coulance gekregen prepaid simkaartje. Daarop besluiten we maar weer naar een winkel te gaan.

14 maart 16.00 naar de Ziggo winkel in Maarssenbroek, daar blijkt er een storing te zijn met prepaid sims van Vodofone en krijgen we een nieuwe SIM kaart die het wel doet.

Het is dan 17.00 uur.

EEN VOLLE DAG BEZIG GEWEEST MET ZIGGO!!!!!!!

16 Maart modem aangekomen, Nou dat is precies 2 dagen te laat.

18-3 modem geïnstalleerd. Enkele dagen gewacht. Er was in de gesprekken al aangegeven dat het ongeveer 2 dagen na installatie zou duren voordat het oude nummer geporteerd is

21-3 ziggo gebeld  Eigen nummer is er nog niet. Maar weer eens contact gezocht. Beloofd is na het weekend is hun eigen nummer er weer.

25 maart 10.42 18 minuten Navraag gedaan over nummer portatie verbinding word verbroken door Ziggo.

25 maart 11.27 Tele 2 gebeld om eens te horen of er al iets door ziggo was doorgegeven Nee dus!

25 maart 11.42 15 minuten aan de lijn gehangen.  Medewerker gesproken. Deze geeft aan dat ze haar best zal doen en ik ben het zat en stel een ultimatum van 48 uur, hierna stel ik Ziggo in gebreke en ga via alle mogelijke manieren proberen Ziggo proberen in beweging te krijgen. Belafspraak gemaakt voor 26-3 tussen 13.00 uur en 15.00 uur zou ze terug bellen.

25 maart 12.21 5 minuten gebeld. Binnen een minuut na beëindiging van het gesprek verschijnt er een mail voor aanvraag nummer porteren. Dit was al gedaan dus maar weer even bellen. Zelfde medewerker is in gesprek en belt later terug.

25-3 ziggo heeft terug gebeld en meld dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan maar dat het nu echt goed gaat komen, is moeilijk te geloven, ik herinner de medewerker er nog even aan dat we een afspraak hebben en dat ik mij daar zeker aan ga houden, daar zijn afspraken tenslotte voor.

26 maart Tussen 13.00 en 15.00 uur niet terug gebeld, helaas

26 maart 15.25 17 minuten aan de lijn gehangen en de ziggo medewerker geeft aan dat de aanvraag voor protering vandaag is gedaan en geweigerd is door tele 2.

26 maart 15.48 37 minuten met tele 2 over nummerportering gesproken, zij zetten alle seinen op groen voor portering.

26 maart 16.00 uur weer met ziggo gebeld om door te geven dat ze de portering kunnen doorvoeren per 27 maart. Ziggo geeft aan dat dit per 31ste op zijn vroegst kan. Ik geef aan dat we afspraken hebben gemaakt maar de medewerker trekt zich daar niets van aan en bekommert zich totaal niet om de klant, een bejaard echtpaar van 90 jaar.

KORTOM WAARDELOOS BEDRIJF ZIGGO KOM IN BEWGING ZEKER IN DEZE TIJD !!!!!!!

 

HELP DEZE MENSEN NU TOCH GEWOON AAN HUN EIGEN TEL NUMMER  HET IS NIET MOEILIJK.

 

 

 

 

8 Reacties 8
Verwijderd account
Niet van toepassing

@Teleurgestelde klant  Misschien dat @Lycke Ziggo of andere Ziggo mod hiernaar kan kijken en tot een goede oplossing komt. Nog een tip staat postcode en huisnummer in je profiel zodat ze direct in actie kunnen komen. In het weekend zijn er nauwelijks mods aanwezig. Ik hoop dan ook dat het maandag wordt opgepakt. 
Postcode en huisnummer zijn alleen zichtbaar voor Ziggo moderators. Laat ons weten hoe dit verder afloopt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen zien wat er zich afgespeeld heeft en de nodige actie ondernemen.
Indien mogelijk komen ze Zondag al hier langs.

Zorg dat de postcode en huisnummer van diegene die het betreft in dit Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Goedemorgen @Teleurgestelde klant,

Zo te lezen is er veel gebeurd vanaf het moment dat de verhuizing is doorgegeven. Je bent veel in contact geweest om met de klantensevice om de nummerpotering te regelen. Helaas gaat er iets mis en dit leidt tot veel frustratie. Logisch! Hierboven heb je alles chronologisch beschreven, en dit schetst dan ook een duidelijk beeld van de situatie.

Ik kijk dan ook graag hoe ik je hierin kan helpen om de situatie snel te herstellen. In ons klantsysteem zie ik een notitie dat de nummerpotering van je schoonouders niet goed is gegaan. De adresgegevens in je profiel zijn van jezelf en kan onder jouw gegevens geen referentie terugvinden naar het juiste klantnummer / adres vinden.

Wil je de adresgegevens van je schoonouders in je profiel zetten? 

Teleurgestelde
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb postcode en huisnr van mijn schoonouders in het profiel gezet. Graag geen beloftes, laat maar weten als het geregeld is.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Bedankt voor de juiste gegevens @Teleurgestelde klant . Omdat dit een vrij ingewikkeld probleem is en een lastige situatie is, heb ik dit probleem gedeeld met een specialist. 

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen. 

 

Het telefoonnummer dat wij proberen te porteren is niet officieel van Tele2, maar van KPN. Hierdoor worden al onze porteerverzoeken afgewezen, omdat de gegevens die wij in de porteerverzoeken hebben ontvangen niet overeenkomen. De specialist die hier samen met mij naar heeft gekeken, heeft nu gebaseerd op de oude adresgegevens van jouw schoonouders een nieuw porteerverzoek bij KPN ingediend (in plaats van Tele2).

Over 24 uur kan ik je meer informatie geven over of dat gelukt is of niet. Ik wou je in ieder geval laten weten hoe het er nu bij staat en wanneer je hier weer contact kunt verwachten. Zodra ik meer nieuws heb, deel ik dat hier. 

Ik wens je voor nu een prettige zondag.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Even een update vanuit onze kant @Teleurgestelde klant. Goed nieuws! Na het handelen van mijn collega @Marije Ziggo is de portering nu verwerkt. Jouw oude vertrouwde telefoonnummer is nu gekoppeld aan jouw Ziggo abonnement.

Teleurgestelde
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En hebben jullie het ook getest, want het werkt nog steeds NIET NIET!!!!!!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is vreemd @Teleurgestelde klant. Het nummer is nu namelijk wel gekoppeld aan je Ziggo abonnement. Het administratieve gedeelte is dus klaar. De portering is dus recent verwerkt. Wil je voor de zekerheid jouw modem eerst terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Dit kun je doen door het reset-knopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden met een paperclip of ander puntig voorwerp. Het modem heeft max. 10 minuten nodig om weer online te komen. Na deze 10 minuten sluit je de vaste telefoon aan op de tel1 poort van je modem. Wat gebeurt er dan? 

En als het dan nog niet werkt. Wat werkt er precies niet? Wat krijg je dan te horen als je wilt bellen vanaf de vaste lijn of met jouw mobiel belt naar de vaste lijn? 

Uitgelicht topic