Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

NPO maakt Ziggo zwart

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

iedere mening / vraag mag geplaatst worden, alleen of-topic berichten die niets bijdragen aan een vraag worden verwijderd.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het zwart maken zie ik niet in de genoemde tekst.

Wel dat Radar terecht aangeeft dat er heel veel klachten zijn die maar niet opgelost worden, met problemen die hier al 7 weken op het forum naar voren komen en waar Ziggo openbaar geen informatie over geeft en via de helpdesk steeds verschillende informatie over heeft gegeven aan zijn klanten, zoals het is binnen 24 uur opgelost of binnen 3 dagen en dan wordt het uiteindelijk weken zonder internet of TV op de 2e Next, en nu het openbaar komt, ineens wel wil gaan communiceren, nu het probleem bijna is opgelost.

Wat meer openheid en eerlijkheid had zeker niet misstaan met een dergelijk langdurig probleem waar klanten wekenlang zonder internetverbinding of werkende Next hebben gezeten, dat had een hele berg telefoontjes en frustratie gescheeld.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi,

Ik heb enkele reacties weggehaald die niet met de openingspost te maken hebben weggehaald, graag on-topic blijven 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

iedere mening / vraag mag geplaatst worden, alleen of-topic berichten die niets bijdragen aan een vraag worden verwijderd.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Om even in te haken op het bericht van de website. Het is niet goed te praten wat er gebeurd, maar er wordt met man en macht aan gewerkt. Ik dacht dat het probleem grotendeels bij nieuwe klanten zat en bij klanten die een Next of Connectbox wouden hebben.

Niet wetende dat bij een snelheidverlaging ze ook aan je Next gingen zitten. Terwijl dat toch echt bij de TV product hoort en niet bij het internet product. Maargoed dat hoorde dus ook bij dit issue.

Betere informatie op de website van dit probleem of een waarschuwing van de telefonische klanten helpdesk zou beter zijn geweest. Of een tijdelijke stop op het wijziging van je abonnement. Ik wacht de komende 2 dagen vol spanning af.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
sebas14 wrote:

Om even in te haken op het bericht van de website. Het is niet goed te praten wat er gebeurd, maar er wordt met man en macht aan gewerkt. Ik dacht dat het probleem grotendeels bij nieuwe klanten zat en bij klanten die een Next of Connectbox wouden hebben.

Niet wetende dat bij een snelheidverlaging ze ook aan je Next gingen zitten. Terwijl dat toch echt bij de TV product hoort en niet bij het internet product. Maargoed dat hoorde dus ook bij dit issue.

Betere informatie op de website van dit probleem of een waarschuwing van de telefonische klanten helpdesk zou beter zijn geweest. Of een tijdelijke stop op het wijziging van je abonnement. Ik wacht de komende 2 dagen vol spanning af.


NPO met name  Radar en Kassa, maken al jaren maar al te graag Ziggo zwart. Ook nog ten tijde van fZiggo, toen haalden ze zelfs de SP naar de studio, die zich wel even kwam bemoeien met het zenderpakket. Ziggo had het analoge pakket namelijk ingekrompen naar 25. Officieel had fZiggo digitaal als het normale pakket en niet analoge tv. De NPO wilde toen Ziggo zwart maken via de media. Dit wil NPO nog steeds blijkbaar, altijd negatieve berichten over Ziggo uitvergroten of negatieve berichten creeeren over Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Template schreef: “NPO met name  Radar en Kassa, maken al jaren maar al te graag Ziggo zwart.” “Dit wil NPO nog steeds blijkbaar, altijd negatieve berichten over Ziggo uitvergroten of negatieve berichten creeeren over Ziggo.”

Kassa en Radar pakken geen zaken op als de klant de leverancier geen 3 keer de kans heeft gehad om een probleem op te lossen, dus het moet een werkelijk niet opgelost probleem zijn, waar de leverancier alle kansen heeft gehad om het op te lossen, zoals het juridisch ook omschreven is.
Kijk maar eens op dit forum hoeveel mensen schreven dat ze het bij Kassa en Radar en de Consumentenbond hebben weggelegd en daar heb ik niets van teruggezien in hun programma's, vanwege vermoedelijk deze reden.

Ik ben wel heel benieuwd in waar dat verder over ging in Kassa en Radar, want kijk die altijd en kan me geen zwart maken herinneren, wel 1 keer de belbus naar VodafoneZiggo omdat er steeds geen mobiel abonnement werd aangesloten en als VodafoneZiggo dan al 18 weken de kans heeft gehad om het op te lossen, maar het niet oplost, dan mogen Kassa en Radar en de Consumentenbond er van mij allemaal tegelijk naar toe om voor de klant op te komen.

Ik ben ook heel benieuwd naar de uitvergrote negatieve berichten en de gecreëerde negatieve berichten, want ik heb ze blijkbaar gemist en wil ze wel heel graag lezen of zien.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
Be rt wrote:

@Template schreef: “NPO met name  Radar en Kassa, maken al jaren maar al te graag Ziggo zwart.” “Dit wil NPO nog steeds blijkbaar, altijd negatieve berichten over Ziggo uitvergroten of negatieve berichten creeeren over Ziggo.”

Kassa en Radar pakken geen zaken op als de klant de leverancier geen 3 keer de kans heeft gehad om een probleem op te lossen, dus het moet een werkelijk niet opgelost probleem zijn, waar de leverancier alle kansen heeft gehad om het op te lossen, zoals het juridisch ook omschreven is.
Kijk maar eens op dit forum hoeveel mensen schreven dat ze het bij Kassa en Radar en de Consumentenbond hebben weggelegd en daar heb ik niets van teruggezien in hun programma's, vanwege vermoedelijk deze reden.

Ik ben wel heel benieuwd in waar dat verder over ging in Kassa en Radar, want kijk die altijd en kan me geen zwart maken herinneren, wel 1 keer de belbus naar VodafoneZiggo omdat er steeds geen mobiel abonnement werd aangesloten en als VodafoneZiggo dan al 18 weken de kans heeft gehad om het op te lossen, maar het niet oplost, dan mogen Kassa en Radar en de Consumentenbond er van mij allemaal tegelijk naar toe om voor de klant op te komen.

Ik ben ook heel benieuwd naar de uitvergrote negatieve berichten en de gecreëerde negatieve berichten, want ik heb ze blijkbaar gemist en wil ze wel heel graag lezen of zien.

https://www.youtube.com/watch?v=zd1QidxP-CA

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Template Dat is een kassa uitzending uit 2011 waar ik niet meer dan terechte klachten zie, zoals het uitkleden van analoog en de prijs die hetzelfde blijft en het op kosten jagen van de klant als hij digitaal wil kijken, daarnaast waren de klachten over het vrijwel niet bereikbaar zijn in die periode ook meer dan terecht.

Van beide klachten heeft Ziggo geleerd en nu analoog definitief wordt afgeschakeld, krijgen de klanten die al op 30-6-2018 al een abonnement hadden 1 digitaal kastje gratis in bruikleen en zo nodig nog 2 tegen behandelings- en verzendkosten in bruikleen.

Ook de bereikbaarheid is uitgebreid met de webcare, de chat, de Ziggo community, dus Ziggo heeft zich deze klachten wel degelijk aangetrokken en verbetering aangebracht.

Dat wil niet zeggen dat de bereikbaarheid de laatste weken beter was met de duizenden klachten over: 1 tot 4 weken geen internet en de 2e Next die niet ging werken binnen een paar weken.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het is gewoon zwart maken, het aanschaffen van een decoder maakte het niet duurder. 

Ziggo had de algemene voorwaarden sowieso al aangepast naar digitale tv was standaard. 

Ziggo heeft niet gedaan wat Kassa wilde met dat zwart maken van Ziggo het aanbod ging gewoon naar 25 kanalen en digitale tv koste niks extra. 

Vergeet niet fZiggo had digitaal de standaard gemaakt en de klant was bij fZiggo zelf verantwoordelijk voor ontvangst apparatuur en niet Ziggo. Bij wijzigen van de voorwaarden was de klant gerechtigd op te zeggen anders automatisch akkoord. 

Ziggo hield zich aan de regels en de wet. De SP kon niks doen. 

Dat wist Kassa ook wel. 

 

Bruikleen/huur is nooit een oplossing. Enige oplossing is bruikleen afschaffen en klanten kopen zelf ontvangst apparatuur 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Template “Ziggo hield zich aan de regels en de wet.”

Aan de wet houden is nog wat anders dan netjes zakendoen, éénzijdig voorwaarden wijzigen, minder leveren tegen dezelfde prijs en dan roepen, je mag weg.
Ik begrijp wel dat de ruimte nodig was voor de digitale kanalen.

“Het is gewoon zwart maken, het aanschaffen van een decoder maakte het niet duurder. “

Als je geld genoeg te besteden hebt, dan waren de kosten voor de decoders niet van belang.

Als je de prijs van de decoders meegerekend bij het abonnement werd het kostenplaatje TV kijken wel degelijk duurder.

“Bruikleen/huur is nooit een oplossing. Enige oplossing is bruikleen afschaffen en klanten kopen zelf ontvangst apparatuur “

Er is geen fabrikant die een apparaat op de markt heeft wat hetzelfde biedt als de Mediabox XL en de Next, dus zelf apparatuur kopen die hetzelfde huidige gemak en uitgebreide techniek heeft, is onmogelijk.
En bruikleen is perfect voor de garantie, wanneer een apparaat defect is, wordt hij zondermeer omgeruild en klaar ben je.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Uiteraard is bruikleen/huur verre van perfect. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er is geen fabrikant die een apparaat op de markt heeft wat hetzelfde biedt als de Mediabox XL en de Next, dus zelf apparatuur kopen die hetzelfde huidige gemak en uitgebreide techniek heeft, is onmogelijk

@Be rt Humax, Thomson, de Enigma2 en zo zijn er wel meer DVB-c ontvangers  nu Ziggo de kant van KPN op gaat is Nederland uiteraard niet meer interresant. Uitgebreide techniek in een Next verklaar? Niet veel uitgebreider dan wat een Nvidia shield ook kan. Helaas voor het koreaanse Humax doet het Amerikaanse Liberty Global liever zaken met het Amerikaanse Arris/Commscope

Het is onmogelijk gemaakt, of anders gezegd lastiger gemaakt.

En wat het aan wetten en regels houden betreft als ik morgen een FB6591 aansluit zal deze het vermoedelijk niet meteen doen. Link

Ik ben deels uit onvrede bij Telfort weggegaan omdat ik niet op een lijn zit met de huidige bedrijfsvoering van KPN, in de vijf jaar dat ik bij Ziggo weg was is het bedrijf (VodafoneZiggo) zeker niet in het voordeel van de consument verandert.

@Be rt

Dat zonder meer omruilen valt in de praktijk soms toch tegen eerst worden alle standaard excuses gebruikt daarna is het pas oh, mischien zit het toch bij ons niet goed. Dat is helaas bij alle providers het geval.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Eerst zul je een aantal dingen uit moeten sluiten, b.v. een stekker die er met de schoonmaak per ongeluk uitgetrokken is achter een TV of in de meterkast enz.

In het voorjaar is de kabels nalopen vrijwel altijd mijn standaardvraag hier op het forum, als ineens iets niet meer werkt en dan is 20% van de problemen al opgelost door alleen maar de stekkers na te lopen.

Uitgelicht topic