ErgensBeginnen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe website niet zichtbaar via eigen internetverbinding, maar wel via 4G

Beate allemaal, help 

 

Deze vraag is al eerder gesteld en ik heb alles nagelezen. Maar.. ik ben niet heel handig (denk ik) Snap niet alles van de oplossingen die er bij stonden. in het kort:

Website is verhuist met domeinnaam (gisteren) Bij iedereen is de nieuwe website zichtbaar en bij mij thuis blijft de oude in beeld.

Maar wel zodra ik wifi uitzet en op 4G dan zie ik wel mijn website.

Safari en Chrome geprobeerd en overal alle chache geleegd.

DNS poort veranderd in 8.8.8.8 en 4.4.8.8. (dacht ik zo uit het hoofd..) dit met iemand op afstand die er wel verstand van heeft.

Ziggo vanmiddag 2 keer gesproken route uitgezet gereset.

Vorig tropic was voor mij wat ingewikkeld.. zou er iemand met iets meer Jip en Janneke taal maar wel svp serieuze reacties, mij kunnen uitleggen. Wat kan ik doen, ik wil aan mijn website te gaan bouwen na 2 dagen wordt ik behoorlijk gefrustreerd….

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Nog van harte welkom op de Ziggo Community @ErgensBeginnen
Logisch dat je zo snel mogelijk aan jouw website wilt bouwen! Het blijft een gek probleem dat iedereen jouw nieuwe website wel in beeld krijgt, maar dat jij zelf thuis via de wifi de oude website in beeld blijft zien. Toen je het topic startte was er sprake van een netwerkstoring in jouw regio. Deze storing is op 22 januari opgelost. Ik ben ontzettend benieuwd of na deze datum jij wel jouw nieuwe website in beeld kreeg te zien? Laat het ons vooral weten. Als het probleem nog steeds aan de orde van de dag is, mogelijk dat @hanh, @Ronihd of @robbo nog tips voor je hebben op dit gebied? 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan gaat er iets fout met de DNS servers, maar ook nu met de Google DNS servers.

Wat gebeurt er met deze DNS servers van OpenDNS?

208.67.222.123

208.67.220.123

ErgensBeginnen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Be rt,

dank voor je reactie, ik heb er opgezocht of ik dat kan en hoe. Ik begrijp dat dat via de router moet. Daar zit ik nu wel in..(dus dat lukt;)  het lijkt mij geen makkelijke klus en wil niks verkeerd doen. Weer gelezen op i-net dat ik wederom, ziggo kan bellen om te vragen of ze vanaf hun kant de DNS kunnen aanpassen. Of zeg jij dat ik het gewoon moet kunnen? Of begrijp ik het verkeerd?

ErgensBeginnen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Oeps, ikdacht dat je dat zelf al gedaan had ergens in één van je apparaten: “DNS poort veranderd in 8.8.8.8 en 4.4.8.8.”

Verkeerd gelezen dus.

DNS veranderen kan alleen in je lokale apparaten en niet in het modem en het is niet de oplossing voor je probleem.

De oorzaak moet ergens anders zitten, of bij je thuis of bij Ziggo.

ik vermoed dat nog niet alle DNS servers die wereldwijd staan de verhuizing van je domeinnaam hebben meegekregen, dan kan soms tot 24 uur duren.

Welk domein gaat het over?

ErgensBeginnen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat om domeinnaam bosranda.nl. Traceroute (van hierboven) komt ook bij het juiste ip adres uit. Dns verhuizing lijkt mij dus al wel wereldwijd uitgevoerd te zijn. In ieder geval bij ziggo dns. Anders zou de traceroute niet bij het juiste ip adres uitkomen. 

Ook heb ik google dns en cloudflare dns geprobeerd. Hierbij wisselend het probleem. Ene keer laad hij de goede pagina andere keer niet.

 

Ps. Dit bericht is gestuurd door Tom (huisvriend die meehelpt).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, helaas heb ik, op dit moment, verder geen idee waar je het moet gaan zoeken.

Hopelijk komt er iemand langs die je wijzer kan maken.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Nog van harte welkom op de Ziggo Community @ErgensBeginnen
Logisch dat je zo snel mogelijk aan jouw website wilt bouwen! Het blijft een gek probleem dat iedereen jouw nieuwe website wel in beeld krijgt, maar dat jij zelf thuis via de wifi de oude website in beeld blijft zien. Toen je het topic startte was er sprake van een netwerkstoring in jouw regio. Deze storing is op 22 januari opgelost. Ik ben ontzettend benieuwd of na deze datum jij wel jouw nieuwe website in beeld kreeg te zien? Laat het ons vooral weten. Als het probleem nog steeds aan de orde van de dag is, mogelijk dat @hanh, @Ronihd of @robbo nog tips voor je hebben op dit gebied? 

ErgensBeginnen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles werkt weer, tropic mag gesloten. Of het kwam door een storing dat blijft gissen. Aangezien ik wel gewoon internet hadden en andere delen van ons dorp niet. Wij hebben alles gedaan wat we konden en uiteindelijk heeft iets geholpen. Gelukkig na 3 dagen…

 

Bedankt voor het mee denken :-)))

Uitgelicht topic