Nieuwe Humax gekregen wegens defect, had ik de nieuwe smartcard die er in zat moeten houden?
Ik vind hier niets over terug op Ziggo.nl : “Humax kapot: dit moet je doen.”
Ik kreeg na overleg klantenservice een nieuwe Humax 5200 opgestuurd zonder instructies erbij, nou ja, de standaard installatie gids.
Daarop kreeg ik per koerier netjes een hele nieuwe humax-set met alle toebehoren opgestuurd, kabels en met een smartcard, dus ik dacht: de oude smart card doet het gewoon, dus het oude kastje met de nieuwe card teruggestuurd. (Waarom ik het kastje niet kon omwisselen in een winkel is mij een raadsel.)
Bij het omwisselen bleek de nieuwe card namelijk niet geactiveerd (huh?) voor mijn zenderpakket, dus ik dacht: mijn oude card, dat is dan de goede, die hoort bij mijn abonnement, dus de kaarten omgewisseld, en voila: ik kan weer tv kijken!
Nu kreeg ik ineens foutcode:
“E16-4: Deze zender zit niet in je televisie abonnement. of is de smartcard niet geactiveerd?”
Volgens mij is nu mijn oude kaart door Ziggo geblokkeerd…
Volgens de klantenservice (na heel veel en lang uitzoekwerk) moet er nu een monteur langskomen.
Waarom kan mijn oude card niet weer geactiveerd worden op afstand?
Als je de card kan blokkeren, kun je ook deblokkeren ..