Lieuwe

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe Humax gekregen wegens defect, had ik de nieuwe smartcard die er in zat moeten houden?

Nieuwe Humax gekregen wegens defect, had ik de nieuwe smartcard die er in zat moeten houden?

Ik vind hier niets over terug op Ziggo.nl : “Humax kapot: dit moet je doen.”

Ik kreeg na overleg klantenservice een nieuwe Humax 5200 opgestuurd zonder instructies erbij, nou ja, de standaard installatie gids.

Daarop kreeg ik per koerier netjes een hele nieuwe humax-set met alle toebehoren opgestuurd, kabels en met een smartcard, dus ik dacht: de oude smart card doet het gewoon, dus het oude kastje met de nieuwe card teruggestuurd. (Waarom ik het kastje niet kon omwisselen in een winkel is mij een raadsel.)

Bij het omwisselen bleek de nieuwe card namelijk niet geactiveerd (huh?) voor mijn zenderpakket, dus ik dacht: mijn oude card, dat is dan de goede, die hoort bij mijn abonnement, dus de kaarten omgewisseld, en voila: ik kan weer tv kijken!

Nu kreeg ik ineens foutcode: 

“E16-4: Deze zender zit niet in je televisie abonnement. of is de smartcard niet geactiveerd?”

Volgens mij is nu mijn oude kaart door Ziggo geblokkeerd…

Volgens de klantenservice (na heel veel en lang uitzoekwerk) moet er nu een monteur langskomen.

Waarom kan mijn oude card niet weer geactiveerd worden op afstand?

Als je de card kan blokkeren, kun je ook deblokkeren ..

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes

Hoi @Lieuwe , we hebben enkele aanpassingen gedaan in onze systemen. Kun je testen of het weer werkt? Zo niet, kun je dan de mediabox even aan laten staan? Het kan zijn dat de mediabox + smartcard even een seintje moeten ontvangen dat die nu weer toegang heeft tot de zenders.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De combinatie Humax mediabox en nieuwe smartcard staat geactiveerd in uw abonnementsgegevens. En ja, dan wordt de oude geblokkeerd.

Na vervangen van de set moet het achterliggende Ziggo systeem worden bijgewerkt. Dat kan enige tijd duren. Daardoor kreeg u in eerste instantie de melding dat de kaart moest worden geactiveerd.

Lieuwe
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad, maar daar moest ik zelf achter komen ...

Een topic als Ziggo.nl : “Is je Mediabox kapot? - dit moet je doen.” bestaat niet. 

De klantenservice zegt alleen: we sturen een nieuwe Mediabox, stuur de oude terug.

In de doos zaten ook geen instructies wat te doen:

Ik zie mijn smartcard als een persoonlijke klantenpas, maar het is een stuk plastic met een chip die bij je box hoort. 

Waarom kan mijn oude pas niet opnieuw geactiveerd worden?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nieuwe box is nieuwe smartcard. De oude box dient altijd met smartcard retour te worden gezonden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

(Waarom ik het kastje niet kon omwisselen in een winkel is mij een raadsel.)

Met zoveel verschillende kastjes en abonnementsvormen is het vrijwel onmogelijk om al die kastjes in de winkel op voorraad te hebben, gezien ook het verschil tussen oud-Ziggo en oud-UPC aansluitingen die verschillende kastjes hebben en dan moet ook alles handmatig ingevoerd worden bij je abonnement qua serienummer.

Als het opgestuurd wordt is het inscannen en alles wordt automatisch geregistreerd en voordat de spullen thuis aankomen zijn ze ook meestal geactiveerd, daar gaat meestal 24 uur overheen, dus in de winkel meegenomen spullen zijn ook meestal niet direct gebruiksklaar, omdat de achterliggende servers nog niet geupdate zijn met de laatste abonnementsinformatie.

“Waarom kan mijn oude card niet weer geactiveerd worden op afstand?”

Dat kan wel door Ziggo moderators / medewerkers die daar toegang toe hebben.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic en het voor je op de één of andere manier in orde kunnen maken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dit is mij trouwens wel een raadsel:  “Ik kreeg na overleg klantenservice een nieuwe Humax 5200 opgestuurd”  Wordt toch al een poos niet meer geleverd???

 

Teun.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Teun Je zet me aan het denken, ook een smartcard wordt toch niet meer geleverd bij een Humax, of je moet daarbij een CI+ met smartcard huren en de smartcard in de Humax stoppen?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hoi @Be rt . Als men een decoder krijgt, de 5300, dan zit daar al standaard een smartcard in. Alleen bij de 5300. Ik denk dat dat ts ook een verkeerd typenummer heeft genoemd.

 

Teun

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun wrote:

Dit is mij trouwens wel een raadsel:  “Ik kreeg na overleg klantenservice een nieuwe Humax 5200 opgestuurd”  Wordt toch al een poos niet meer geleverd???

 

Teun.

 

Dat zag ik laatst ook al @Teun 

Ook toen heb ik doorgevraagd en men had toch echt een 5200c ontvangen. Ziggo heeft er kennelijk nog steeds een paar staan, en daarom ben ik daar niet eerder in deze post op ingegaan. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

@Teun Je zet me aan het denken, ook een smartcard wordt toch niet meer geleverd bij een Humax, of je moet daarbij een CI+ met smartcard huren en de smartcard in de Humax stoppen?

 

Jawel, als je in fZiggo gebied een Humax ontvangt zit daar een smartcard bij. Maar koop je er zelf een, dan zul je een CI module moeten huren om aan een smartcard te komen. Maar dat geldt uiteraard alleen in fZiggo gebied. In de 5500c is geen smartcard aanwezig en deze kan er ook niet in. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun wrote:

Hoi @Be rt . Als men een decoder krijgt, de 5300, dan zit daar al standaard een smartcard in. Alleen bij de 5300. Ik denk dat dat ts ook een verkeerd typenummer heeft genoemd.

 

Teun

 

Zou kunnen, maar hetgeen ik net noemde; laatst dus ook iemand die een 5200c had en er ook weer een terug kreeg. Nieuw worden ze al een tijdje niet meer gemaakt, en Ziggo levert ze normaal gesproken ook niet meer, en hoe dat dus precies zit weet ik ook niet, maar die persoon had toch echt een 5200c.  

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Waarschijnlijk hebben ze dus nog een plukje staan??? misschien dat een van de moderatoren uitleg kan geven?

 

Teun

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes

Goedemorgen @Lieuwe en welkom op de Community. Aan de berichten te lezen is de oorzaak van het probleem onderhand duidelijk. Ik ga mijn best doen om de oude smartcard te laten heractiveren. Kun je voor de zekerheid het serienummer van de oude smartcard in een privébericht naar mij sturen (klik op mijn naam > stuur bericht). Alvast bedankt!

 

Teun wrote:

Waarschijnlijk hebben ze dus nog een plukje staan??? misschien dat een van de moderatoren uitleg kan geven?

Hi @Teun , all, hier heb ik zo niet direct een antwoord op. Maar ga ik navragen en kom ik op terug

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Anne B Ziggo. Ben benieuwd!

 

Teun.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes

Hoi @Lieuwe , we hebben enkele aanpassingen gedaan in onze systemen. Kun je testen of het weer werkt? Zo niet, kun je dan de mediabox even aan laten staan? Het kan zijn dat de mediabox + smartcard even een seintje moeten ontvangen dat die nu weer toegang heeft tot de zenders.

Lieuwe
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Anne B Ziggo,

Gisteren was ik de deur uit, vandaar een verlate reactie… 

Inderdaad, het probleem is nu opgelost!

Mijn oude kaart is weer geactiveerd en alles doet het weer!

Het was inderdaad de HUMAX 5300 met losse kaart en niet de 5200 …

De monteur die de klantenservice stuurde is wel gekomen vandaag, die kon niets anders doen dan een nieuwe contactdoos plaatsen, ik had nog een oude uit 1980 … laatste model aansluitsnoer gekregen met een groen randje,  kwam hij niet voor niets…

Iedereen bedankt!

Lieuwe

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

TOP, dan is alles nu weer in orde en ook gelijk voor de toekomst.

Veel kijkplezier gewenst.

Uitgelicht topic