Ramon49 -- "4K resolutie, moet je apart instellen maar wordt niet onthouden zodra box is uitgezet."
Dit is een probleem van de Next, dat nog moet worden opgelost.
Je kunt hem op 1080p laten staan. 4k bronnen zijn er toch nog nauwelijks.
-- "Dolby Digital moet je per kanaal aan of uitzetten, dus elke keer het menu in, voorheen geen probleem met de horizon box"
Je kunt hem op DD laten staan voor alle bronnen.
Als er alleen stereo beschikbaar is, wordt dat geconverteerd naar DD over twee speakers.
-- problemen met aan/uitzetten via HDMI gekoppelde apparatuur
Hiervoor wordt HDM-CEC gebruikt. Dat kan onwenselijke effecten geven.
Er moet nog een optie komen op de Next dit uit te kunnen zetten.
Een tijdelijke workaround is een HDMI-CEC killer aan de Next.
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer
-- ontevredenheid over de AB
Je zult moeten leven met de mogelijkheden die er zijn.
-- ontevredenheid over meegeleverde kabels
Andere kabels kopen. Er zit een cat5e kabel in de doos. Die is geschikt voor 1Gbps.
Mocht dit alles je niet bevallen, dan kun je de Next terugsturen.
Als je ook van de MediaBox XL afwilt, kun je een TV-Start abonnement
met Standaard MediaBox nemen.
Voor wat betreft je signaalproblemen, raad ik je aan een ander Topic te starten
en daar kort en bondig en vooral concreet het probeem te beschrijven.
Hier blijft het totnogtoe te vaag.
Dat er een heel verleden met talloze monteurs is, kun je benoemen. Doe dat niet zo uitgebreid als hier.
Het helpt nl niks om van je huidige signaalprobleem af te komen.
Houdt er rekening mee dat er vragen kunnen worden gesteld om een fotootje te plaatsen of Screenshots van de Modem Up/Downstream waarden. Als je daar geen trek in hebt, kun je maar beter geen Topic starten.
Gr Han