ErwinIS200

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niet mogelijk om pakket zelf samen te stellen via de website

Vroegah was alles beter ! wordt er vaak gezegd 😉

 

Het zit zo ! Ik heb het “Ziggo Start” pakket, het mag voor mij zo goedkoop als mogelijk en heb in principe niet veel wensen. Op het moment van schrijven kost dit pakket 51,00 per maand. ( zonder telefonie )

 

Nu krijg ik wat klachten van vrienden waar ik wel eens een online spelletje mee speel dat ik “lag” afin.. ik denk ik knal mijn internetsnelheid wel eentje omhoog !

Nu komt het, als ik dit wil betaal ik 15,00 extra per maand… zuinigerd die ik ben ziet al snel jaarlijks 180 euro extra verdwijnen…

Nu krijg je voor die 15,00 best wat leuke diensten  : “Media box XL” “uitgebreid terugkijken” “opnemen & live-tv pauzeren” en “Movies en series”

 

Maar in mijn situatie… gebruik ik dat hele rijtje niet, ik kijk tv met een CI+ module. En de rest interesseert mij gewoon niet. Vroegah kon je dan kiezen om e.e.a. uit te zetten. Dit kan niet meer 😞

Vervolgens… kijk ik waar ik nog meer op kan besparen en zie dat je interactieve tv kunt uitschakelen, in mijn situatie dus ideaal want ik gebruik dit immers niet. Maar wat gebeurd er dan…. dan ben je in eens zo goed als alle HD zenders kwijt.

Ik vind het erg jammer dat de service van pakketten zelf samenstellen niet meer wordt geleverd en vind in mijn geval 15,00 betalen voor alleen sneller internet teveel geld. En ik betaal voor een box die ik niet gebruik en in de kast zal komen te liggen.

 

Het moet toch mogelijk zijn om de klanten van Ziggo beter te kunnen bedienen met de pakketten die worden geleverd ? “ vroegah kon dit wel )

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @ErwinIS200 ,

Gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome! Zoals @Dave- en @Schiksie terecht opmerken kun je via de website momenteel niet je pakket zelf samenstellen. Dit betekent uiteraard niet direct dat er helemaal geen mogelijkheden zijn. Via deze weg of via een collega is het zeker mogelijk om alsnog een pakket naar wens samen te stellen. 

Op dit moment maak je gebruik van een ouder pakket, namelijk Internet Z1 en TV Standaard voor € 51,- per maand. Hierbij heb je van ons een modem in bruikleen en staan er 3 eigen smartcards actief. Als je de snelheid van het internet wilt upgraden, dan is Internet Complete i.c.m TV Start (zonder bellen) voor € 61,45 per maand het pakket wat overeenkomt met jouw wensen. Tegenwoordig werken we met apparatuur in bruikleen. Je ontvangt bij dit pakket dan ook sowieso een Humax 5300C of CI+ module met smartcard. Je huidige smartcards blijven actief en kun je dus gewoon blijven gebruiken. 

Heb je de tip van @ThijsO. nog geprobeerd om de PlayStation met een netwerkkabel aan te sluiten? Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe je de verbinding nu ervaart tijdens het gamen. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Hoi Erwin, hier zijn al wat topics over geweest 🙂

Bijvoorbeeld : https://community.ziggo.nl/community-archief-226/pakket-zelf-samenstellen-niet-meer-mogelijk-46774

 

Mijn advies zou zijn om gewoon eens contact op te nemen met de Helpdesk ( chat ) en dan kunnen ze vast wel voor je bekijken wat er mogelijk is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Via de Website is het niet mogelijk je pakket te veranderen, dat had je al gezien, maar je kan wel via een Moderator je pakket naar wens laten samenstellen.

 

Als je even je postcode en huisnummer in je profiel noteert ( alleen zichtbaar voor jezelf en moderators, niet voor leden) dan komen ze vanzelf bijna elk werkdag de topic’s in om je hierbij te helpen.

Mocht je het meteen geregeld hebben dan kan je beste even Contact op nemen Klantenservice of met de Chat als deze beschikbaar is.

ThijsO.

Level 1
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Dag@ErwinIS200,

Misschien is het daarnaast ook goed om te kijken naar je verbinding. Zijn er veel apparaten in gebruik op het abonnement dat je hebt?

Zelf heb ik dit pakket ook gehad, en totaal geen verbindingsproblemen of 'lag' ondervonden tijdens het gamen. In mijn geval waren er in het uiterste geval 2  mobiele telefoons en 2 laptops aangesloten op de Wi-Fi. Daarnaast had ik de XBOX, TV en TV-kastje bekabeld aangesloten op het internet. Dit leverde geen problemen op voor mij. 

Ik weet niet hoeveel apparaten er tegelijkertijd in gebruik zijn, maar wellicht is het het uitzoeken waard, en is een upgrade niet eens nodig. 

ErwinIS200
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie reacties, ik zal eerst eens mijn playstation bedraad gaan aansluiten. Kijken of dit helpt !

ErwinIS200
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Om even verder te gaan op “pakket zelf samenstellen” dit is hoe meer ik mij er in verdiep steeds minder duidelijk.

Vorig jaar kon je “als je even zocht” je pakket zelf samenstellen, als je er voor koos om geen mediabox te nemen scheelde dit 5,00 in de maand. Omdat ik zelf mijn CI+ modules had aangeschaft had ik er dus voor gekozen om niet zo’n box te betalen/gebruiken.

Nu maanden later na 2 prijsverhogingen zit ik op het bedrag wat nu het Start pakket kost. ( waar zo’n kastje bij in zit ) De mensen die vorig jaar net als ik een abonnement hebben afgesloten met zo’n kastje betalen nu hetzelfde als ik maar hebben nog steeds dezelfde mediabox.

Nu voelt het voor mij alsof ik de mediabox huur, maar niet heb. Of zie ik dit verkeerd ?

Zelfs op de site wordt nog vermeld dat je na uitbreiding pakket zo’n mediabox krijgt. Dan zou er toch een abonnement moeten zijn onder de 51,00 die ik nu betaal ?

“ Heb je nog geen digitale ontvanger? Dan kan je ervoor kiezen om je abonnement uit te breiden. Je krijgt dan een in bruikleen.  “

 

ErwinIS200
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

‘t wordt nog gekker !

Ik heb wat contact gehad met collega’s van de ICT afdeling op mijn werk, die vertellen mij dat een verhoging van mijn internet pakket niet nodig is. Lage/stabiele ping is belangrijk. En als ik mijn Playstation bedraad aansluit het probleem grote kans wel is opgelost.

Nu heb ik een hele tijd met Ziggo aan de lijn gezeten hoe ik mijn maandlasten eventueel lager krijg. Dit was niet mogelijk.

Nu kom ik er op een of andere vergelijkingsite achter dat Ziggo ook 25mbit aanbied ! voor 10,00 minder… wordt dit expres verstopt ?

ThijsO.

Level 1
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

@ErwinIS200,

Ben zelf ook even gaan zoeken, en het is mij ook een raadsel. Ik zie inderdaad ook op een vergelijkingssite het Ziggo Voordeelpakket staan met 25mbits uploadsnelheid, voor 41,50 per maand. Als ik doorklik kom ik op de Ziggo-website, waar hetzelfde staat. 

Vanuit de Ziggo-website zelf kan ik er met geen mogelijkheid komen en zie ik het pakket niet staan. 

Maargoed, hier zou je dus iets mee moeten kunnen. Als je bij het Voordeelpakket doorklikt zodat je het wil bestellen, en je inlogt met je bestaande account, geeft hij dan de optie dat je kan switchen naar dit pakket?

 

Op mijn scherm zie ik namelijk staan: “Al Ziggo klant? Als je een bestelling plaatst, zorgen wij ervoor dat je abonnement wordt aangepast.” Dit zou dus betekenen dat je je huidige abonnement zou kunnen aanpassen naar dit Voordeelpakket.

Daarnaast zou ik adviseren om je PlayStation inderdaad bedraad aan te sluiten. WiFi is gewoon minder stabiel dan een internetkabel.

25mbit/s lijkt me voldoende om online te gamen als je alleen bent. Als er tegelijkertijd ook gebruik wordt gemaakt van YouTube of Netflix, lijkt me 50mbit/s verstandig, maar dat hangt dus van je gebruik af.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @ErwinIS200 ,

Gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome! Zoals @Dave- en @Schiksie terecht opmerken kun je via de website momenteel niet je pakket zelf samenstellen. Dit betekent uiteraard niet direct dat er helemaal geen mogelijkheden zijn. Via deze weg of via een collega is het zeker mogelijk om alsnog een pakket naar wens samen te stellen. 

Op dit moment maak je gebruik van een ouder pakket, namelijk Internet Z1 en TV Standaard voor € 51,- per maand. Hierbij heb je van ons een modem in bruikleen en staan er 3 eigen smartcards actief. Als je de snelheid van het internet wilt upgraden, dan is Internet Complete i.c.m TV Start (zonder bellen) voor € 61,45 per maand het pakket wat overeenkomt met jouw wensen. Tegenwoordig werken we met apparatuur in bruikleen. Je ontvangt bij dit pakket dan ook sowieso een Humax 5300C of CI+ module met smartcard. Je huidige smartcards blijven actief en kun je dus gewoon blijven gebruiken. 

Heb je de tip van @ThijsO. nog geprobeerd om de PlayStation met een netwerkkabel aan te sluiten? Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe je de verbinding nu ervaart tijdens het gamen. 

Uitgelicht topic