AlexV1

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Netwerksnelheid is 28,5 mbit/sec volgens Netflix, ondanks aansluiting op gigabit ethernet.

Omdat Netflix bij mijn horizon box nogal traag laadt en bij het bekijken van een aflevering regelmatig vastloopt heb ik een check gedaan op het netwerk. Nu valt het mij op dat ik hooguit 28,8 Mbits/sec haal, terwijl ik een ethernet kabel op het modem heb aangesloten. Dit is een Gigabit kabel, mogelijk heeft de horizon box een 100 Mbit poort, maar ook dan had ik dus 100 Mbit/seconde verwacht.
Ik heb het geprobeerd met thuisnetwerk uitgeschakeld (Gateway mode) en met thuisnetwerk aan.

Wat doe ik fout????
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als Netflix hapert, is het 9 van de tien keer toch dat er iets niet goed gaat met het thuisnetwerk.

Heb je wel het volgende ingesteld? Thuisnetwerk op het modem?

Zo ja, dan kan dat de oorzaak zijn.
* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je ook een los modem en deze via een internetkabel verbonden met de Mediabox XL? Dat is niet nodig en geeft veel problemen.

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Wat steefb al zegt is het niet nodig om de mediabox te verbinden met de modem de xl box heeft een eigen modem wil het niet werken reset de box een keer. Wil je de box toch verbinden met de modem doe het dan draadloos kun je deze toch in je thuisnetwerk opnemen want via utp verbinden wil de xl box de taak over nemen van de modem en dan valt bijde uit zo als de xl box als de modem
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Er ontstaan ook problemen als de Mediabox XL draadloos met een modem is verbonden.
Dan heb je ook 2 DHCP servers in je netwerk met internet mogelijke verbindingsproblemen tot gevolg en mogelijke storingen waar Steefb al naar verwees.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Hoi be rt is wel apart als de xl box problemen geeft als deze draadloos is verbonden met de modem ik heb het zelf ook. Dan zou ik dan het geluk hebben dat ik dan geen storing mee ondervind geen time out of andere conflicten onderlinks via utp dat is zeker dan is het flink raak dan gooien ze elkaar van het net af
AlexV1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
V.w.b. de DHCP-server geldt dat ik die heb uitgezet in de mediabox. Het zou m.i. niet uit mogen maken of je draadloos met je thuisnetwerk verbind of via een utp-kabel. De utp-kabel is gekoppeld met het Ziggo modem.
Voor de duidelijkheid: Ik heb dus geen problemen met het feit dat ik de mediabox in mijn thuisnetwerk heb hangen. Mijn probleem ligt bij de snelheid die Netflix rapporteerd die m.i. veel lager is dan ik mag verwachten als ik een netwerkkabel heb aangesloten op de mediabox.

Be rt de signaalsterkte is matig, de signaalkwaliteit is uitmuntend.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
AlexV Dan heb je de juiste wel werkzame instellingen gebruikt zoals omschreven in dit topic, hier de link voor anderen die hier langskomen en de gebruiksaanwijzing zoeken om het toch te laten werken: De Mediabox XL gebruiken als Access Point.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
AlexV Even een aanvulling: Wellicht al besproken, maar even door drukte niet alles doorgelezen: De netflix app op de mbxl gaat idd gewoon via de eigen modem van de mbxl zelf. Dus via coax kabel. Bij de mbxl abonnement zit ingebakken 30 mbps ( dus los van je eigen internet abbo) Voor de apps. Vandaar dat de Netflix app 30 mbps ontvangt. Wat btw meer dan genoeg is.
AlexV1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
robbo Bedankt voor je aanvulling. Dat zou inderdaad genoeg moeten zijn. Toch blijft hij regelmatig hangen en komt het buffering signaal in beeld. Dit heb ik op mijn PC nog nooit gehad, maar ja daar download ik met 200 Mbit/sec ;).
Ik heb in deze community gezien dat er meer mensen met dit probleem kampen, maar dacht zelf in eerste instantie aan een netwerkprobleem.

Als dat het niet is, is er dan misschien een oplossing bekend?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als Netflix hapert, is het 9 van de tien keer toch dat er iets niet goed gaat met het thuisnetwerk.

Heb je wel het volgende ingesteld? Thuisnetwerk op het modem?

Zo ja, dan kan dat de oorzaak zijn.
* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Be rt Dank voor de aanvulling... Ik had zelf vanavond even geen tijd om ea uit te leggen aan ts. Thx

Uitgelicht topic