krisriem

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netgear GS105E V2 krijgt geen verbinding

Gisteravond geprobeerd om deze switch aan een connectbox te hangen, ivm het graag hebben van meer ethernet poorten. Wat ik ook deed, het lampje bij de kabel vanaf de connectbox naar de switch brande nooit groen, het knipperde even maar stopte dan meteen. De poorten waar ik andere kabels in hing branden wel gewoon groen, zoals het zou moeten. Als ik de switch dan (met de kabel van de connectbox er nog in) aan mijn macbook hing, gaf hij aan dat het netwerk een zelftoegekend ip adres kreeg, maar het internet werkte met geen mogelijkheid.

Het leek alsof hij geen geldig ip adres binnen kreeg en ik weet niet hoe dit kan.

Bij iemand anders thuis de switch met dezelfde kabels geprobeerd en deze werkte foutloos.

Wat doe ik fout? 

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou in deze situatie alles van de stroom halen, eerst modem volledig op laten starten en dan de switch aanzetten.

krisriem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Ik zou in deze situatie alles van de stroom halen, eerst modem volledig op laten starten en dan de switch aanzetten.

Ik heb dit al geprobeerd, maar maakte geen enkel verschil, daarnaast ook geprobeerd om de switch te resetten, dit hielp niet.. 

fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Lastig.. ik gebruik dezelfde switch zonder problemen. Je hebt waarschijnlijk ook al een andere poort op de switch geprobeerd? Het is een managed switch. Wat zie je als je inlogt op de switch voor activiteit op de desbetreffende poort?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Het lijkt erop, alsof de CB en de gs105e niet eens worden welke snelheid/duplex gebruikt moet worden en dus uiteindelijk stoppen met de communicatie. Eigenlijk nog nooit mee gemaakt, maar…. firmware foutje?

 

Laatste firmware ?

krisriem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reacties, sorry voor mijn late reactie. 

@fastbiker dat is het rare, ik kan er alleen op inloggen als ik de switch rechtstreeks met mijn laptop verbind, zonder andere kabels in de switch te doen. Om dan in te kunnen logen moet ik de wifi op mijn laptop een statisch ip adres in de buurt van het standaard switch ip instellen, vervolgens kan ik er wel op inloggen. Maar zodra er dus een kabel in gaat is de switch onvindbaar, zelfs met het programmaatje van netgear zelf. Ik heb wel een macbook, weet niet of dit veel verschil maakt.. 

@Pasi De laatste firmware staat er ook gewoon al op. Dit heb ik ook al geprobeerd. 

 

Het rare is dus dat hij het bij iemand anders zonder problemen doet. Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen? 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Eigenlijk moet je een Managed Switch alleen kopen als je plannen hebt, van de faciliteiten van zo'n Switch gebruik te gaan maken.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Log in je modem en noteer je IP adressen 

  1. Zorg ervoor dat de switch is Uit. (verwijder eventueel van het stopcontact)
  2. Connect een kabel aan de switch.
  3. Schakel de switch aan 

Op deze manier krijgt de switch een IP adres van de modem(je eigen netwerk) .

Kijk in je modem welke adres is toegekend. 

Je moet dan in de switch kunnen inloggen.

 

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
hanh wrote:

Eigenlijk moet je een Managed Switch alleen kopen als je plannen hebt, van de faciliteiten van zo'n Switch gebruik te gaan maken.

Ik ben het wel eens met @hanh  haal jezelf geen problemen op je hals als je die opties niet nodig hebt.

Groet, Gusto

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop denken mijnerzijds vanuit een heel andere hoek .

Zit er ergens in je netwerk een andere router of iets dergelijks wat je als Acces Point gebruikt?

(Dit kan ook een Mediabox XL zijn die een verbinding heeft met het modem.)

fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

De switch is plug and play, managed of niet zou niet uit moeten maken. Een paar vragen:

  1. Had je de next voordien ook bekabeld aangesloten?
  2. Zo ja, gebruik je nu dezelfde kabel naar de switch?
  3. Via de andere poorten heb je wel gewoon internet?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @krisriem . Welkom hier!

Goed dat je de Community gevonden hebt. Zoals je ziet zijn hier veel mensen die je verder willen helpen. Zien we je snel terug? 🙂 

krisriem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey sorry, ik zit doordeweeks in Antwerpen op kamers, dus kan vrijdag of zaterdag pas weer proberen. Ik kom er dit weekend op terug!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het inmiddels gelukt, @krisriem ? 🙂 

Uitgelicht topic