MikeyvdBijl

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netflix zwart beeld of blokjes

Sinds ongeveer een week of 2 blokjes of gewoon alleen geluid en ondertiteling maar geen beeld bij Netflix. Situatie in huis ongewijzigd. Alle apparaten (box, modem, router) reset gegeven.
Af en toe gaat het wel goed. Vaker niet dan wel.
Ik heb het afgelopen jaar totaal geen last hiervan gehad. Ik zie meer meldingen met blokjes sinds begin November dus ik vermoed dat Ziggo iets aangepast heeft waardoor de box gaat struikelen. (4k video doorgevoerd waar de box niet op berekend is?)

Anderen problemen?
5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
MikeyvdBijl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben nu niet thuis maar signaal was halverwegen goed en degene eronder uitmuntend.
Thuisnetwerk opnieuw ingesteld zoals beschreven elders op het forum.
Horizon box is aangesloten met kabel.

Ik had meermaals de box herstart zonder verbetering maar zondag dus nog eens 2 uur van het stroomnet af (stekker er uit). Hierna leek het goed te zijn op netflix, ik kijk het de komende dagen aan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even om een duidelijk beeld te krijgen:

Hoe is je thuisnetwerk ingesteld?
Er zijn nogal wat omschrijvingen.

Zit er nog wel een netwerk kabel tussen modem en Mediabox XL of een verbinding via Wifi tussen modem en Mediabox XL?
MikeyvdBijl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een modem staan, de routerfunctionaliteit hiervan is uitgeschakeld. Daaraan vast zit een netgear r7000 router. Vanaf deze router gaat er direct een kabel naar de box.

Het probleem is echt spontaan begonnen begin deze maand. Het netwerk thuis werkt gewoon nog perfect en is ook gewoon op snelheid
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, dan is het volgende aan de hand, als je geen specifieke instellingen hebt ingesteld op de Mediabox XL.

Je router heeft een DHCP server, de Mediabox XL heeft een DHCP server, nu heb je er dus 2 in je netwerk en ze staan in een andere IP range en dat kan al problemen gaan geven met verbindingen en internet.

Daarnaast heeft de Mediabox XL een bug in de software waardoor haperingen en problemen ontstaan met replay, on-demand, apps en de gids.

Het kan allemaal een tijdje goed gaan na het instellen, maar na een update van één of ander apparaat of na een reset of nieuwe instellingen gaat het uiteindelijk toch fout.

2 opties, de Mediabox XL uit het netwerk halen met de stappen in dit topic:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Of de Mediabox XL gebruiken als Acces Point, maar dit wordt niet ondersteund door Ziggo en is op eigen risico: De Mediabox XL gebruiken als Access Point.

Uitgelicht topic