Risjard

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netflix app op Mediabox XL geeft blokkerig beeld reageert traag

Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik de horizon MediaXL box en de MediaXL extra box. Een monteur is langs geweest om alles aan te sluiten in de meterkast en het aansluitpunt achter de tv. De kwaliteit is heel even goed geweest maar de laatste tijd is het niet zo best meer.

Beeld is schokkerig en blokkerig als je film kijkt op tv en de Netflix app is al helemaal traag en van slechte kwaliteit beeld. Een telefoontje naar Ziggo levert niks op behalve dat de medewerker constateert dat er geen fouten te constateren zijn.

Als ik de horizonbox uit en aan zet lijkt er wel even verbetering op te treden maar ook dit is van korte duur.

De horizonbox is minder stabiel als de standaard HD box die ik eerst had. Ik heb toch met name voor Ziggo gekozen vanwege de beeldkwaliteit maar die is nu dus niks beter als bijv de kpn oplossing. De extra media XL box doet het al helemaal niet meer helaas dus dit abonnement kan ik binnenkort opzeggen en gewoon weer met de chromecast gaan kijken.

Iemand zelfde ervaringen?

groet R.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Risjard,

De kwaliteit is helemaal goed, maar de sterkte is te laag, die zou ergens in Goed moeten staan. Maak je gebruik van een versterker? Zo ja, zet dan de box eens op een meer versterkte poort.

Er zijn problemen met de box in het thuisnetwerk zetten, ik denk eerlijk gezegd dat jouw storingen daar ook mee te maken hebben. Zie hier voor meer info. Het beste is dus om geen utp kabel tussen het modem en de mediabox te hebben en de box ook niet op te nemen in het netwerk. Echter, mocht je nu echt niet zonder kunnen, dan kun je dit stappenplan volgen om toch de playstation enzo te kunnen blijven gebruiken. Let er wel op dat Ziggo dit stappenplan niet ondersteunt. Als je dat stappenplan gaat volgen, haal dan eerst de box uit het netwerk, start hem dan even opnieuw op (zonder de utp kabel erin) en dan kun je die stappen gaan volgen. Grote kans dat daarna, en als de signaalsterkte op Goed staat, je problemen voorbij zijn, ook die van de Extra Mediabox XL.

Groet,
Evert

Bekijk in context

4 Reacties 4
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Risjard,

Ik heb gelukkig niet dezelfde ervaringen, maar wil wel een poging doen om de problemen de deur uit te krijgen.

Hoe ziet de signaalsterkte en -kwaliteit eruit bij NPO1? (Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden).
En heb de je Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk, of, als je een los modem hebt, heb je een utp kabel tussen het modem en de Mediabox XL zitten?

En dan nog even over de Extra Mediabox XL, hoe heb je die precies verbonden? Via coax, utp of wifi? En wat gebeurt daar precies mee? Wie weet kunnen we die toch aan de praat krijgen 🙂

Groet,
Evert
Risjard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert96,

de signaalsterkte in het diagostiek menu geeft Matig aan maar de kwaliteit geeft uitmuntend aan.
Mijn MediaXL box heb ik wel in mijn thuisnetwerk geplugd want ik heb hier bijvoorbeeld ook nog de playstation in geplugd en nog een Spotify Gramofon. Hij wordt echter niet als modem gebruikt, hiervoor zit er een Technicolor box in de meterkast die als modem/router gebruikt wordt. Tussen dit modem en de horizonbox zit een Cat6 utp kabel.

De extra mediabox XL wordt ook via UTP verbonden omdat dit gewoon niet anders kan. Hij staat op zolder en hier is geen coax of wifi. Via een powerline adaptor komt het ethernet boven. Het is mij bekend dat dit niet de prefered manier van aansluiten is maar er is gewoon niks anders mogelijk. Dit heeft ook even wel gewerkt maar inmiddels dus ook met schokkerig en blokkerig beeld.

groet
Risjard
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Risjard,

De kwaliteit is helemaal goed, maar de sterkte is te laag, die zou ergens in Goed moeten staan. Maak je gebruik van een versterker? Zo ja, zet dan de box eens op een meer versterkte poort.

Er zijn problemen met de box in het thuisnetwerk zetten, ik denk eerlijk gezegd dat jouw storingen daar ook mee te maken hebben. Zie hier voor meer info. Het beste is dus om geen utp kabel tussen het modem en de mediabox te hebben en de box ook niet op te nemen in het netwerk. Echter, mocht je nu echt niet zonder kunnen, dan kun je dit stappenplan volgen om toch de playstation enzo te kunnen blijven gebruiken. Let er wel op dat Ziggo dit stappenplan niet ondersteunt. Als je dat stappenplan gaat volgen, haal dan eerst de box uit het netwerk, start hem dan even opnieuw op (zonder de utp kabel erin) en dan kun je die stappen gaan volgen. Grote kans dat daarna, en als de signaalsterkte op Goed staat, je problemen voorbij zijn, ook die van de Extra Mediabox XL.

Groet,
Evert
Risjard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,

Dat stappenplan had ik al eens gevonden en doorlopen. Ik zal het van het weekend nog eens doen om zien of dit effect heeft.

Hoe dan ook ik heb niet heel veel keus qua mogelijkheden dus helaas is de mediaXL box voor mij nog niet mature genoeg om een optimale kijkervaring te bieden. Wellicht dat Ziggo hier in de toekomst een betere oplossing kan bieden. Dan probeer ik het nog wel een keer.

Enorm bedankt voor je hulp

Uitgelicht topic