Brenno

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Netflix App loopt regelmatig vast bij het starten van een film

3 van de 5 keer loopt de box vast met Netflix.

Meestal is het menu geen probleem maar zodra er een film gestart wordt dan valt beeld en geluid weg en is er niks meer met de box te beginnen behalve uit zetten.

Heel soms werkt het wel goed.

Info van de box en van Netflix geeft aan dat de internetsnelheid hoog is en alles in 4k afgespeeld moet kunnen worden.

Moet toch mogelijk zijn lijkt me om dat een keer goed te krijgen.  Is een probleem dat niet alleen bij mij speelt.

Verder werkt alles prima.

NETFLIX app op de tv  en de Playstation werken prima.werken prima maar het zou prettig zijn als alles via de Next box zou werken.

11 Reacties 11
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Sinds wanneer heb je dit probleem?

Heb je al fabrieksinstellingen geprobeerd? (daarbij raak je je opnames en geplande opnames niet kwijt).

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe heeft u de mediabox aangesloten, met een kabel of via Wifi?

Brenno wrote:

…..  Is een probleem dat niet alleen bij mij speelt.

Bij mij niet, ik kijk via wifi, vrijwel iedere dag 1-2 uur. Als ik per maand 3 keer even buffering zie is het veel.

Brenno
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Al div keren gereset naar fabr instellingen, met kabel aangesloten, Netflix geeft een snelheid aan van 240mb dus dat zit wel goed.

Ben zelf tv technicus dus weet ongeveer hoe de boel aangesloten moet worden.

Ps4 en tv hebben hetzelfde signaal en werken prima met Netflix met 4k.

 

Weet dat er veel klachten over waren. Als die overal opgelost zijn dan zit het probleem dus in mijn box.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Netflix even opnieuw uitloggen en inloggen al geprobeerd.

 

Probeer Netflix eens te verbinden met wifi netwerk als die openstaat, op 2,4 of 5GHz of eventueel Gastennetwerk.

 

Of misschien voor de zekerheid even een nieuwe UTP kabel er tussen.

Wat ook kan werken is als Netflix op te veel devices openstaat, zoals de PS4 en de kids gebruiken hem ook dan wil het wel eens vastlopen.

 

Want zoals @Jan F.  al aangeeft hier werkt het ook super op de Next en ik heb wel een Smart TV als Backup maar het werkt goed, dan moet het bij jou ook werken.

 

Kan je voor de zekerheid eens een foto van de AOP (Abonne Overname Punt) hier neerzetten, want die kan verouderd zijn, en zitten er versterkers achter waar Ziggo het huis binnen komt.

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Sinds wanneer heb je dit probleem?

fanSte

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb ook vaak last van dat de Mediabox Next vast loopt, maar dan al bij het openen van Netflix. Een film in Netflix selecteren, zo ver kom ik nog eens niet.

Dit probleem heb ik eigenlijk al sinds ik de Mediabox Next heb (half jaartje ongeveer).

De enige work-a-round is een herstart van de Media Box Next. Het lijkt te gebeuren als je Netflix een lange tijd niet hebt gebruikt en dan wilt openen...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Brenno 
Knap irritant dat jouw Mediabox Next regelmatig vastloopt bij het bekijken van een film via Netflix. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit graag opgelost wilt zien, zodat je ongestoord weer een avond kunt bingewatchen. Het probleem wat jij omschrijft is niet bij ons bekend. Net zoals het bij @Dave- en @Jan F. hoort het bij jou dus ook goed te werken. De werking van de Apps via de Mediabox XL gaat via de internetverbinding. Dit is dus niet zozeer hardware gerelateerd. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar de antwoorden op de door @Dolfff, @Dave- en @Jan F. gestelde vragen. En heb je de Mediabox Next rechtstreeks op het Ziggo modem aangesloten of heb je hier nog apparatuur tussenzitten (router/switch)? Gebruik je alleen het Ziggo modem? Heb je in dat geval voor de zekerheid ook al eens een andere netwerkkabel en LAN poort van het modem getest? Laat het ons vooral weten! Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe beter we je kunnen voorzien van tips. 

@fanSte. Het probleem wat jij beschrijft bij het openen van Netflix is bij ons bekend. Soms blijft de app hangen op het logo, soms is er een zwart scherm zichtbaar en soms reageert de mediabox Next helemaal niet meer. De work-around is het resetten van de Mediabox Next, maar deze work-around had je zelf al ontdekt!  Hier wordt in ieder geval aan gewerkt.

fanSte

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Cecilia Ziggo wrote:


@fanSte. Het probleem wat jij beschrijft bij het openen van Netflix is bij ons bekend. Soms blijft de app hangen op het logo, soms is er een zwart scherm zichtbaar en soms reageert de mediabox Next helemaal niet meer. De work-around is het resetten van de Mediabox Next, maar deze work-around had je zelf al ontdekt!  Hier wordt in ieder geval aan gewerkt.

 

Fijn om te horen dat er aan gewerkt wordt! Nu nog hopen dat we binnenkort een 2e Mediabox Next kunnen bestellen, want het wachten duurt nu wel erg lang...

Brenno
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Celia,  hier heb ik wat aan.

Probleem bekend en er wordt aan gewerkt.

Duidelijk en ok.

Bedankt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal goed hebt gelezen @Brenno. Alleen het probleem wat @fanSte omschrijft is bij ons bekend. Dit is dus met het opstarten van de Netflix App. Uit jouw eerdere bericht begreep ik dat jij wegvallend beeld en geluid ervaart als je een film start. Dat is correct? Want in dat geval is dat dus een heel ander probleem. Een probleem wat je niet hoort te ervaren. We zien dan ook graag de antwoorden op de eerder gestelde vragen tegemoet! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Er is nog 1 oplossing die misschien werkt, dat ging op de Media Box XL soms wel goed.

 

Mocht je Box in fabrieksinstelling gaan, dan moet je de Apps weer opnieuw aanmelden, doe dit alsvolgt.

 

Druk op Homeknop

Ga na tabblad TV Apps toe en klik OK

Dan zie je Ontdek en APP Store en ga naar APP Store en klik vervolgens Netflix aan en login met je gegevens.

Doe dit ook eenmalig met de Apps zoals Videoland, Film1, Youtube waar je een abonnement op hebt.

Dit is een trucje van de Media Box XL soms wil dit wel werken, vanuit de App Store te starten in plaats van het Kanaaal.

Uitgelicht topic