Dano1974

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netfix op LG tv

Sinds 2 maanden hebben wij een nieuwe LG tv, op zich ben ik daar tevreden mee. Echter de laatste tijd geeft Netflix problemen. We kijken Netflix via de app die op de tv zit.
Het probleem is dat het soms heel lang duurt voordat Netflix geladen is en het beeld is dan wazig en vaag, soms herstelt zich dit vanzelf. Maar soms wordt Netflix weer opnieuw geladen, super irritant...

Paar weken geleden nieuwe Ziggo modem in gebruik genomen, dus volgens mij is de wifi het probleem niet. Andere apparaten in huis hebben een prima wifi ontvangst. Ik denk dat het daarom met de instellingen van de tv te maken heeft, misschien met het cache geheugen ofzo.
Heeft iemand een idee welke instellingen op de tv ik zou moeten aanpassen?
De tv is daarnaast nog aangesloten om een Humax decoder.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Hey,

Bij mij gebeurd dit heel soms, maar dan herstart de app automatisch en maakt de TV geheugen vrij. Gebeurt dit bij jullie ook?

Heb je wel eens geprobeerd als je de TV aansluit dmv een lan-kabel? Om dingen uit te sluiten?

Heb je geprobeerd om de TV terug te zetten naar de fabrieksinstelling? Alle instellingen > Algemeen > basisinstellingen

Bekijk in context

6 Reacties 6
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Hey,

Bij mij gebeurd dit heel soms, maar dan herstart de app automatisch en maakt de TV geheugen vrij. Gebeurt dit bij jullie ook?

Heb je wel eens geprobeerd als je de TV aansluit dmv een lan-kabel? Om dingen uit te sluiten?

Heb je geprobeerd om de TV terug te zetten naar de fabrieksinstelling? Alle instellingen > Algemeen > basisinstellingen
JeyWeyEs

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Dano1974

Het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Persoonlijk had ik het eerst via de internetkabel getest puur om de wifi verbinding uit te sluiten.

Groet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Is de software van tv en app up to date? Wat vaak helpt bij allerlei problemen is de tv echt +/- 10 minuten van het stroom af te halen. ( stekker dr uit) Verder reset het modem eens.
Dano1974
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor jullie reacties. Ik heb gisteren de tv teruggezet naar fabrieksinstellingen en de Netflix app opnieuw geïnstalleerd, gisteren kon ik weer probleemloos kijken, nu afwachten hoe lang dat zo blijft...

Modem resetten hielp niet. Een lan-kabel gebruiken is wat lastig omdat de tv aan de muur hangt en ik er eigenlijk niet meer bij kan om een kabel aan te sluiten.
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Fijn dat de FBI hielp! Mocht het niet meer zo zijn, zeg het dan 🙂

Voor de toekomst is het handig als je de post met je oplossing als 'antwoord' aanvinkt, dan kunnen users die in de toekomst langskomen de oplossing snel vinden.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Super snel opgelost, @Mess89. LekkerBezig!

Uitgelicht topic