balthazar59

Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Naam email veranderen

mijn partner en ik hebben beide een email adres ....@ziggo.nl Bij het ontvangen/versturen van mail staat mijn naam als ontvanger/afzender bij het email adres van mijn partner..ik heb een iMac. Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen zodat enkel het email adres getoond wordt en niet mijn naam.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

In principe kan je dat toch veranderen in je email cliënt. Ik ga er vanuit dat je Apple mail hebt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bedoel je de naam in het emailadres, voorbeeld jansen@ziggo.nl of de naam die je aan het emailadres geeft:
Jan Jansen (jansen@ziggo.nl)
Het laatste tussen haakjes kun je niet wijzigen, maar het eerste kun je iedere naam geven die je wilt.
balthazar59
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dank voor je reactie. mijn naam (john) wordt meegezonden met het email adres van mijn partner. Zij stuurt een mail en dan ziet de ontvanger (john) terwijl zij een mail stuurt uit haar account...
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

In principe kan je dat toch veranderen in je email cliënt. Ik ga er vanuit dat je Apple mail hebt.
balthazar59
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik check het even op apple mail. dankvoor je tip.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
balthazar59 Het email-adres van uw partner is toch wel een extra email-adres? Als het een alias is, komt het inderdaad binnen en wordt verstuurd via het daaraan gekoppelde adres.
balthazar59
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het is geen alias. het schijnt met de apple id te maken te maken. dank voor uw reactie.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
balthazar59 Ik werk ook met een iMac met verschillende email-accounts met Apple mail. Bij het verzenden van mail vanaf bv mijn @outlook.com-adres, moet ik wel altijd even controleren of de juiste smtp-server is gekozen. Vaak blijft die staan op de laatste of meest gebruikte. Als uw partner een mail verstuurt moet zij wel even controleren dat de juiste afzender wordt gebruikt.
balthazar59
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ok. dank voor je uitleg en tip.

Uitgelicht topic