Miekie2204

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na software update Mediabox XL geen geluid meer via Onkyo HT-R494

Gisteravond hadden we geen geluid meer op de tv. Via de instellingen van de box kwam ik er achter dat er eerder die avond een software update is geweest. Ziggo gebeld. Veel hulp mogen ontvangen, fabrieksinstellingen terugzetten, audio instellingen, echt alles. De horizonbox werkt wel rechtstreeks naar de tv via HDMI.

We hebben echt alles geprobeerd en we zijn een beetje een leek hier in, dus graag antwoord via Jip en Janneke taal graag.

Medewerker gisteravond aan te telefoon had weinig geduld en nadat ik zei dat hij niet vriendelijk reageerde, heeft hij het gesprek beëindigd, dus bleven we zonder geluid achter.
Hij raadde wel eventueel aan om een S/PDIF stekkertje tussen de receiver en de box te plaatsen, maar volgens hem zijn die wel prijzig. En ik vraag mij af of dit de oplossing is.

Wie kan ons helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Geen Bluetooth geluid meer en geen HDMI geluid meer.
Dan lijkt er meer aan de hand te zijn.

Ik zie enorm veel Source (Bron) instellingen die mogelijk zijn met deze mooie Onkyo HT-R494.
Kan er mogelijk ergens een vaste bron gekozen zijn?
Ik lees dat een korte tijd de stroom van de Onkyo HT-R494 ook nogal wat problemen kan oplossen.
https://www.onkyo.com/manual/htr494/adv/nl/index.html

Bekijk in context

12 Reacties 12
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

S/PDIF zijn niet duur: https://www.allekabels.nl/audio_kabels/spdif_kabel.html?gclid=CjwKCAjw8NfrBRA7EiwAfiVJpSQccj4s_ZM6y9...

Wat voor Horizonbox heb je. Hoe zat alles aangesloten toen het nog wel werkte ???
Miekie2204
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een mediabox XL, wat ik heb begrepen. De HDMI ging vanuit de Horizon naar de receiver. En een andere HDMI vanuit de receiver naar de tv.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Hi Miekie2204

Welkom op de Ziggo Community!

TV kijken hoort met beeld en ook zeker met geluid! Ben je eruit gekomen met het topic dat Beeblebrox je getipt heeft? Ik ben benieuwd!
Miekie2204
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas niet....Nog altijd geen geluid...ook niet met het kabeltje ertussen. We krijgen morgen een nieuwe box van Ziggo, maar ik heb er een hard hoofd in.
Miekie2204
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De bluetooth geeft ook geen geluid meer. Als ik de boxen één voor één test, hoor ik een duidelijke ruis. Dus de boxen doen het wel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Geen Bluetooth geluid meer en geen HDMI geluid meer.
Dan lijkt er meer aan de hand te zijn.

Ik zie enorm veel Source (Bron) instellingen die mogelijk zijn met deze mooie Onkyo HT-R494.
Kan er mogelijk ergens een vaste bron gekozen zijn?
Ik lees dat een korte tijd de stroom van de Onkyo HT-R494 ook nogal wat problemen kan oplossen.
https://www.onkyo.com/manual/htr494/adv/nl/index.html
Miekie2204
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Yes, Yes!! Dank je Be rt , dankzij de handleiding heb ik de Onkyo kunnen resetten en misschien nog wel het meest grappige, de stekker er uit en er in....:smirk: (en dat allemaal nav een software update van de Horizon)

We hebben vandaag een nieuwe box ontvangen en alles werkt nu helemaal weer prima. Onze dank is heel groot!!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Miekie2204 fijn dat het is opgelost! Met geluid kijkt een stuk beter.

Resetten en de stroom eraf en erop zetten van alle apparaten in het spel zijn echt basis stappen, het omruilen van een mediabox is vrijwel nooit nodig bij problemen met geluidsinstallaties. Zonde van ieders tijd. Dat wil ik vooral mensen die dezelfde problemen ervaren - en die dit topic lezen - onder het hart drukken 🙂
Miekie2204
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nu was het wel zo dat de medewerker vertelde dat we een nieuwe box kregen, omdat het oude apparaat (Horizon) de receiver niet meer zou ondersteunen na de software update en deze dit wel doet. Dus een nieuwe box is zeker wel nodig geweest. Anne H Ziggo
Miekie2204
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Anne H Ziggo verder is het misschien een idee om Uw medewerkers hier op te trainen, ipv het telefoongesprek af te breken, omdat hij blijkbaar ongeduldig werd en zijn werktijd er op zat 😉 Want daar hebben we wel een nare smaak aan over gehouden. Zo onbeschoft!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Miekie2204 dat heb ik niet goed gelezen. Het gaat niet om het omwisselen van dezelfde box, jullie hebben nu echt een nieuwer type box. Dat is helemaal in orde inderdaad. Bedankt voor die feedback.

Wij worden allemaal goed getraind op goede communicatie met onze klanten. Iedereen is anders en je moet altijd even de vertaal slag maken hoe iemand iets bedoeld. Ik ben bang dat goed fatsoen niet valt te trainen, sorry voor die ervaring! Meestal is het een uitschieter en is er een reden voor de haast. Als het vaker gebeurd dan valt dat bij ons al vrij snel op en gaat er extra gecoacht worden op een positieve manier.

Ik denk dat jullie hier op de Community een betere ervaring hebben. Mocht er weer eens iets zijn dan zien wij hier dus graag weer een berichtje tegemoet.

Uitgelicht topic