Donkervoort D8

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mysterie, Ziggo hulplijn en ikzelf kom er niet meer uit!

Helaas krijg ik vrij vaak te maken met kleine internet storingen die geen duidelijke oorzaak hebben, en helaas kan ik de monteur ook niet betalen als het probleem toch echt bij mij blijkt te zijn!
Voordat ik de situatie uitleg, bied ik nog wat extra informatie:

Merk modem: Technicolor
Modem standaard : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 1.0
Software versie : STF0.76.13.1

Nu het probleem:
Helaas valt mijn internet zeer vaak weg, maar alleen via de WiFi. De verbinding zelf blijft in stand, maar de toegang tot internet valt weg voor paar seconden (en soms veel langer.) Volgens Windows' probleem oplosser is het probleem een ongeldige IP configuratie, ik denk zelf dat deze foutmelding niet correct is.
En andere hint naar het probleem is de foutmelding die ik krijg als ik een site probeer te bereiken:"err_network_changed" en "err_name_not_resolved", dus ik dacht dat het een probleem was met de DNS. Dus de DNS op me laptop geflush'd, DNS server aangepast op mijn laptop en de router, van standaard, naar Google DNS en uiteindelijk OpenDNS. Maar helaas lost geen van deze aanpassingen het probleem op.
Ook heb ik een fabrieks reset gedaan aan op het modem. Maar zelfs dit lost het zeer vreemde probleem niet op, ook channels veranderen had geen zin. Het probleem blijft zich aanhouden, nu al 2 maanden lang. Firewall aan en uitzetten heeft ook geen baat helaas, en er is geen verschil tussen 2.4 and 5G. Dit probleem is niet alleen op mijn laptop te merken, maar op alle apparaten die met WiFi verbonden zijn.

Ik heb helaas geen flauw idee meer wat dit probleem zou kunnen zijn, en de helpdesk komt ook niet veel verder en raadde mij dus aan om hier naar hulp te zoeken!

Ik zou het heel erg waarderen als iemand me hiermee kan helpen, dit probleem is heel frustrerend!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Video toegevoegd door moderator:

 

@Donkervoort D8

Ik lees nu pas goed dat je schreef: "Ja dat kan ik nu alvast doen, vanaf het modem loopt er een internet kabel naar de horizon box, and vanaf de horizon box loopt er een kabel naar mijn desktop. "

En daar gaat het fout, je Mediabox XL heeft een DHCP server en je modem ook, daarnaast heeft de Mediabox XL een bug in zich die allerlei storingen veroorzaakt met on-demand, replay en apps zoals Netflix e.d.

De oplossing is inmiddels in meer dan een half jaar bijna 15.000 keer gelezen en duizenden keren uitgevoerd met een goed resultaat.

Om van je storingen af te zijn volg de onderstaande stappen en je kunt de Mediabox XL gewoon weer gebruiken zonder storing op je Wifi en computer, hij heeft een eigen IP adres voor gebruik van alle functies, maar die is niet geschikt voor internet gebruik, zet na de wijzigingen de Mediabox XL nog even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Met welke browser heb je deze ervaring?
Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Met welke browser heb je deze ervaring?


Alle browsers die ik heb zo ver, Edge, Chrome en Firefox. Maar de foutmeldingen die ik hier aangeef komen van de meestgebruikte (Chrome)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik heb even geen idee wat de volgende stap zou moeten zijn, maar misschien iemand anders nog wel.
Ook Ziggo moderators die hier voorbijkomen kunnen even meekijken, zij kunnen dieper in de systemen kijken en advies geven dan wel actie ondernemen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Donkervoort D8Toen je contact had met de helpdesk, hebben ze toen ook je modem uitgelezen?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je misschien iets aan dit topic?
Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Donkervoort D8Toen je contact had met de helpdesk, hebben ze toen ook je modem uitgelezen?


Ja ze hebben het modem uitgelezen en konden niks vreemd vinden, ook niet in de "geschiedenis" okal weet ik niet wat voor informatie de medewerkers daar in kunnen vinden. Daarom heb ik ook nog geen monteur laten komen, want volgens de medewerker is er niks dat aantoont dat het probleem bij Ziggo ligt. Maar dat wist hij niet zeker.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je hier een foto plaatsen van je AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met eventuele splitters en versterkers erop?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Om alles even uit te sluiten, kan je even aangeven hoe alles is aangesloten? Evt screenshot en uitdraai waardes download en upstream?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Donkervoort D8

Je hebt toch ook een HorizonBox en (wellicht ook een extra HB gezien jouw eerdere posts). Staat daar misschien ook de Wifi aan en/of een DHCP-server?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
DennyW Scherpe observatie Denny.

Oftewel, is de Mediabox XL verbonden met een UTP kabel met het modem?
Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Kun je hier een foto plaatsen van je AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met eventuele splitters en versterkers erop?


Ik heb de setup vanaf het begin niet aangepast, dus ik denk persoonlijk niet dat het hier aan ligt aangezien het pas de laatste twee maanden een probleem is en bekabeld geen problemen heeft. , maar ik ga toch uw advies volgen en een foto maken morgen om hier te uploaden. Ik moet toch alles nu nachecken!

robbo wrote:
Om alles even uit te sluiten, kan je even aangeven hoe alles is aangesloten? Evt screenshot en uitdraai waardes download en upstream?


Ja dat kan ik nu alvast doen, vanaf het modem loopt er een internet kabel naar de horizon box, and vanaf de horizon box loopt er een kabel naar mijn desktop.
http://www.speedtest.net/nl/result/7082133081 = 5G
http://www.speedtest.net/nl/result/7082136772 = 2.4
Gemeten in de kamer naast de router, snelheid via kabel is stabiel 200mbps
Dit is de info die u bedoelde toch? Anders ff laten weten dat ik het verkeerd heb begrepen!
Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DennyW wrote:
Donkervoort D8

Je hebt toch ook een HorizonBox en (wellicht ook een extra HB gezien jouw eerdere posts). Staat daar misschien ook de Wifi aan en/of een DHCP-server?


Oh daar heb ik geen eens over nagedacht! Ik ga dit meteen nakijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Donkervoort D8

Het gaat niet om een aangepaste setup van je AOP, het gaat om de leeftijd en soort.
Als dit een inmiddels verouderde is, dan komt een monteur deze gratis vervangen en zaken aanpassen die bij de huidige tijd horen.
Daarnaast kan een kern in een kabel spontaan breken en/of in de stekker of los gaan in de tijd.

robbo bedoelde je downstream en upstream waarden uit je modem, inloggen in het modem > Geavanceerde Instellingen > Ga verder > Status > Connection
Hier zie je Downstream Channel en Upstream Channel
Hier graag een screenshot of foto van.
Dat zegt iets over je signaalsterkte en kwaliteit.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Donkervoort D8. Heb je de informatie die gevraagd is nog voor ons? We willen je hier heel graag helpen, zodat het gebruiken van je internet niet voor irritaties zorgt!
Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn excuses voor de late reactie!
Het probleem is inmiddels gevonden, het ligt toch echt aan de Horizon mediabox. Dus die heb ik maar uitgezet... niet echt een oplossing van het probleem helaas. Maar zolang de Horizon mediabox uit staat is mijn internet weer 100% stabiel over WiFi.
Dus gelukkig blijkt het niet te liggen aan de omgeving!

Maar nu zit ik met het probleem dat ik geen flauw idee heb hoe ik nu mijn mediabox moet gebruiken zonder storingen te veroorzaken, zou iemand mij kunnen vertellen welke settings ik moet veranderen? Want na paar dagen zitten te friemelen met de settings kom ik er nog steeds niet uit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Donkervoort D8

Had je de Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening
en/of de Horizon box met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.

En dan kan een apparaat een IP adres krijgen van de Horizon box die ook een DHCP server heeft en dan niet op het internet kan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Video toegevoegd door moderator:

 

@Donkervoort D8

Ik lees nu pas goed dat je schreef: "Ja dat kan ik nu alvast doen, vanaf het modem loopt er een internet kabel naar de horizon box, and vanaf de horizon box loopt er een kabel naar mijn desktop. "

En daar gaat het fout, je Mediabox XL heeft een DHCP server en je modem ook, daarnaast heeft de Mediabox XL een bug in zich die allerlei storingen veroorzaakt met on-demand, replay en apps zoals Netflix e.d.

De oplossing is inmiddels in meer dan een half jaar bijna 15.000 keer gelezen en duizenden keren uitgevoerd met een goed resultaat.

Om van je storingen af te zijn volg de onderstaande stappen en je kunt de Mediabox XL gewoon weer gebruiken zonder storing op je Wifi en computer, hij heeft een eigen IP adres voor gebruik van alle functies, maar die is niet geschikt voor internet gebruik, zet na de wijzigingen de Mediabox XL nog even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Donkervoort D8

Had je de Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening
en/of de Horizon box met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.

En dan kan een apparaat een IP adres krijgen van de Horizon box die ook een DHCP server heeft en dan niet op het internet kan.


Zover ik weet is de box inderdaad opgenomen in het thuisnetwerk, en ja er loopt een UTP kabel tussen het modem en de box, en vanaf de box naar een desktop voor bedraad internet.
Donkervoort D8
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh bedankt voor de oplossing!

Uitgelicht topic