BRNO

Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Modem werkt niet meer met wifi bellen

Mijn Modem werkt niet naar behoren met wifi bellen, aan mijn telefoon ligt het niet die is nagekeken bij samsung service center.

Als ik thuis wil bellen of gebeld wordt met wifi kan ik van het ander gesprek niets verstaan .

Op het modem wordt de samsung ook aangegeven met een oranje stip dus ik en de medewerker van samsung service center denken aan een defect in het modem, omdat ik er elders via wifi delen van ziggo wel een normale verbinding heb.

Ik gebruik wifi bellen omdat vodafone signaal bij mij in de flat heel zwak is en het daarom zo handig is dat dat wifi bellen een uitkomst was ,ik zeg was omdat het in het verleden wel goed ging.

Is het mogelijk om mijn modem om te ruilen ??

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
21 Reacties 21
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wat staat er verder bij verbonden apparaten? Heeft u de 2.4 en 5 GHz netwerken een verschillende naam gegeven?

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helpt niet al gedaan ,ook verschillende wachtwoorden blijft hetzelfde resultaat geven 

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een defect modem dat alleen de wifiverbinding met uw telefoon betreft is erg onwaarschijnlijk. Heeft u uw modem en telefoon al eens opnieuw opgestart? En hoe staat uw telefoon in de lijst met verbonden apparaten? Op welke kanalen staat uw WiFi?

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

 

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik zie 4 keer een Galaxy S10 staan. Welke is het? Probeer eens te verbinden met het 2.4 GHz netwerk.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@BRNO 

Kan je even uitleggen wat je bedoelt met Wifi-bellen?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Zet ook het 2.4 GHz netwerk op kanaal 1, 6 of 11 en pas de kanaalbreedte daarvan aan naar 20 MHz.

 

Ben benieuwd of dit het beoogde effect heeft!

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
MaxH wrote:

Waarschijnlijk via WhatsApp of https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Het woord “waarschijnlijk” geeft aan dat je gokt. of “iets aanneemt”. Het lijkt mij handiger dat TS zelf even duidelijkheid verschaft.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
DennyW wrote:
MaxH wrote:

Waarschijnlijk via WhatsApp of https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Het woord “waarschijnlijk” geeft aan dat je gokt. of “iets aanneemt”. Het lijkt mij handiger dat TS zelf even duidelijkheid verschaft.

Ja, omdat ik de 2 mogelijkheden geef.

Ps. TS krijgt een ander modem. Resultaat maar even afwachten.

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
DennyW wrote:

@BRNO

Kan je even uitleggen wat je bedoelt met Wifi-bellen?

bij de S10 is de mogelijkheid om te bellen via je eigen wifi netwerk via vodafone.

Je heb dan het vodafone netwerk of de 4 g niet nodig ,handig als het gsm signaal heel zwak is in een gebouw 

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@MaxH 

De Technicolor TC7210 is weliswaar niet de mest recente, maar hoort het gewoon te doen.

Bij deze modem-router kan je echter wel de firewall omschakelen van low naar medium en high. Daar kan best het probleem in zitten. In de link naar Vodafone lees in dat poort 500 en 4500 open moeten staan. Als ik bij mij in de TC7210 kijk, dan lijkt het mij dat poort 500 dicht gezet wordt in de standen medium en high.

Dus nu de vraag aan @BRNO: staat in de modem-router (geavanceerde instellingen) de firewall wel op Low ingesteld? (=standaard instelling)

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
DennyW wrote:

@MaxH

De Technicolor TC7210 is weliswaar niet de mest recente, maar hoort het gewoon te doen.

Bij deze modem-router kan je echter wel de firewall omschakelen van low naar medium en high. Daar kan best het probleem in zitten. In de link naar Vodafone lees in dat poort 500 en 4500 open moeten staan. Als ik bij mij in de TC7210 kijk, dan lijkt het mij dat poort 500 dicht gezet wordt in de standen medium en high.

Dus nu de vraag aan @BRNO: staat in de modem-router (geavanceerde instellingen) de firewall wel op Low ingesteld? (=standaard instelling)

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
BRNO wrote:
DennyW wrote:

@MaxH

De Technicolor TC7210 is weliswaar niet de mest recente, maar hoort het gewoon te doen.

Bij deze modem-router kan je echter wel de firewall omschakelen van low naar medium en high. Daar kan best het probleem in zitten. In de link naar Vodafone lees in dat poort 500 en 4500 open moeten staan. Als ik bij mij in de TC7210 kijk, dan lijkt het mij dat poort 500 dicht gezet wordt in de standen medium en high.

Dus nu de vraag aan @BRNO: staat in de modem-router (geavanceerde instellingen) de firewall wel op Low ingesteld? (=standaard instelling)

 


Hi @BRNO 

Ik zie op het plaatje dat de firewall (thans) ingesteld is op Low. Mocht het zo zijn dat je dit onlangs gewijzigd hebt, bedenk dan dat je dit soort modem-routers, na een dergelijke wijziging, pas betrouwbaar werken nadat je die (ook) opnieuw hebt laten opstarten.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@DennyW Ik herken de beelden die TS heeft laten zien als die van een connectbox, niet als die van een TC7210. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@BRNO Heeft u het advies van @Mark Ziggo opgevolgd. Hij suggereerde hetzelfde als ik. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Jan F. wrote:

@DennyW Ik herken de beelden die TS heeft laten zien als die van een connectbox, niet als die van een TC7210. 

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/berichten-komen-met-vertraging-op-smartfoon-binnen...

Uitgelicht topic