Bernard

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem traag, kan ik een nieuwe aanvragen?

Kan ik gratis een nieuwe modem aanvragen?
Huidige modem is erg traag.
kan bijna elke dag een x de stekker eruit halen.
En ja de modem hangt hoog in de meterkast.
Maar het wordt niet veel beter.
Dus vandaar de vraag
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Welk modem heb je nu?
Welke problemen levert het huidige modem op?
En om je vraag te beantwoorden: ja, dat kan via https://www.ziggo/contact
Maar de oorzaak dat je regelmatig opnieuw moet opstarten kan misschien ook eenvoudig op te lossen zijn.

Bekijk in context

10 Reacties 10
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Welk modem heb je nu?
Welke problemen levert het huidige modem op?
En om je vraag te beantwoorden: ja, dat kan via https://www.ziggo/contact
Maar de oorzaak dat je regelmatig opnieuw moet opstarten kan misschien ook eenvoudig op te lossen zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
KBX458 wrote:
Welk modem heb je nu?
Welke problemen levert het huidige modem op?
En om je vraag te beantwoorden: ja, dat kan via https://www.ziggo/contact
Maar de oorzaak dat je regelmatig opnieuw moet opstarten kan misschien ook eenvoudig op te lossen zijn.

Afhankelijk van het huidige type modem kunnen we wel of niet direct een nieuw modem sturen. Los van alle signaalproblemen en andere oorzaken voor een trage verbinding.

Bernard Ik zie in onze administratie dat je momenteel een Ubee EVW320b hebt, die kunnen we omruilen voor een nieuwe.
Maar als er daarnaast ook signaalproblemen zijn, of je hebt problemen met het bereik van je wifi netwerk, of misschien problemen met de UTP kabels/netwerkkaart in de PC dan biedt een nieuw modem niet direct de oplossing.

Zoals KBX458 en Be rt ook al vragen: wat zijn de problemen die je ervaart en kun je een foto plaatsen van de huidige aansluiting?
Bernard
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Problemen blijven dat er vrij regelmatig geen WiFi signaal is.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Misschien het modem tegen de zijwand plaatsen, zou wat wifi problemen kunnen oplossen .
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Bernard wrote:
Problemen blijven dat er vrij regelmatig geen WiFi signaal is.
En is het modem op dat moment nog wel online? Dat kun je bijvoorbeeld zien aan de LEDjes op het modem, de eerste 4 (rechts op de foto) moeten altijd groen branden zonder te knipperen.
Je zou ook kunnen checken of een bekabelde verbinding op dat moment nog wel werkt wanneer de wifi wegvalt (maar ik zie geen internetkabel op je modem, dus dat kun je wellicht lastig testen).

Los van de mogelijke oorzaak kan het geen kwaad om het modem te vervangen, ik zal je een nieuwe toesturen per post.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Keurige meterkast op wat losse snoertjes na, maar een minder goede plaats voor een modem. Steefb geeft al aan deze tegen de zijwand te plaatsen, maar houd deze in ieder geval verwijderd van de meter opstelling en de voedingsleidingen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Niets meer gelezen, maar wel een beste antwoord. Betekent dit dat het probleem ook daadwerkelijk is opgelost?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Willem-A Misschien heeft TS het modem uit de wifi verstorende magnetische velden van de voedingsleidingen gehaald en werkt alles nu perfect. Dit is vanzelfsprekend een aanname.
Alleen TS kan hierin duidelijkheid verschaffen. Dat zou na 22 dagen ook wel zo netjes zijn.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
KBX458 schreef:

"Alleen TS kan hierin duidelijkheid verschaffen. Dat zou na 22 dagen ook wel zo netjes zijn".

Helemaal mee eens. Weten we ook meteen wat nu echt de oplossing was.

Dus Bernard als je in de buurt bent... Het kan nog. Beter laat dan nooit.

Uitgelicht topic