Sijmen

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Modem link lampje is geel en tel1 knippert groen

Hallo allemaal,
ben vandaag bezig geweest met wat cable mangement en heb wat kabels hier en daar uit getrokken. Nadat ik alles weer terug had gestopt werkte alles weer, maar had een dingtje over het hoofdgezien dus moest de kabels van de modem even opnieuw doen. Nadat ik dit had gedaan werktte mijn wifi en telefoon niet meer ik heb hierna naar de modem gekeken en zag dat mijn link ledje geel was ( weet niet of dat hoort) en mijn tel 1 groen aan het knipperen was. Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet fixen. En ja ik heb al meerdere keren de modem reset en de kabels opnieuw erin gestopt.
11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom Sijmen op de community.

Om welk modem gaat dit, graag het type, Letters en Cijfers onderop het modem, dan kunnen we je beter helpen, en kan je een foto plaatsen, houden we ons helemaal aanbevolen.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Sijmen

Ik weet weliswaar niet welk modem jij hebt en ook niet of het link LED-je normaal groen oplicht, maar het is bij veel Gigabit routers en switches zo dat het LED-je groen oplicht als de kabelverbinding herkend wordt als een Gigabit-verbinding en geel (amber) bij een 100Mbps verbinding.
Als het LED-je, voor de kabel-management wel groen was en nu geel, dan is de aanhechting van het stekkertje waarschijnlijk niet helemaal lekker. Dus als het een zelf aangeknepen / gemonteerde connector betreft, zou ik zeggen, zet er een nieuw op. Betreft het een aangegoten connector, test dan met een andere kabel.
Sijmen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Welkom Sijmen op de community.

Om welk modem gaat dit, graag het type, Letters en Cijfers onderop het modem, dan kunnen we je beter helpen, en kan je een foto plaatsen, houden we ons helemaal aanbevolen


He xGarfieldx-Dave bedankt voor het reageren. Hopelijk brengt je dit iets verder. Het is alwel een oud modeletje btw de tel 1 knippert nog steeds
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Sijmen

Tja een erg oud modem (zonder Wifi!)
Als je per se wilt zou je kunnen overwegen om een "nieuwe" modem-router aan te vragen. Tegenwoordig worden er gecombineerde modem-routers uitgegeven (thuisnetwerk wijzigt dus).

Heb je al geprobeerd het Motorola modem op nieuw te laten opstarten? (Even ca 20 a 30 sec) de stroom eraf.)
Het herstarten kan ook softwarematig. Je kan inloggen in het modem met een internet browser op dit IP-adres 192.168.100.1

Kies hier Configuration
-Restart Cable Modem

Als een herstart niet helpt, dan kan je bij Configuration eventueel ook kiezen voor Restore Factory Defaults. Dit is wat drastischer en het opnieuw opstarten kan dan wel wat langer duren.

Groet,
DennyW
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik wilde DennyW al taggen voor de reactie, die weet iets meer van inhoud modems af en zoals gezegd is dit een oud modem die ik nog nooit gezien hebt. Hoop dat je door Denny goed geholpen wordt, daar twijfel ik geen moment aan :wink:
Sijmen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
DennyW wrote:
Sijmen


Tja een erg oud modem (zonder Wifi!)
Als je per se wilt zou je kunnen overwegen om een "nieuwe" modem-router aan te vragen. Tegenwoordig worden er gecombineerde modem-routers uitgegeven (thuisnetwerk wijzigt dus).

Heb je al geprobeerd het Motorola modem op nieuw te laten opstarten? (Even ca 20 a 30 sec) de stroom eraf.)
Het herstarten kan ook softwarematig. Je kan inloggen in het modem met een internet browser op dit IP-adres 192.168.100.1 Kies hier Configuration
-Restart Cable Modem

Als een herstart niet helpt, dan kan je bij Configuration eventueel ook kiezen voor Restore Factory Defaults. Dit is wat drastischer en het opnieuw opstarten kan dan wel wat langer duren.

Groet,
DennyW



he Denny,
heb al een nieuwe modem binnen maar heb hem nooit geinstalleerd ( klinkt misschien raar maar heb er nooit echt tijd voor gemaakt en ben het daarna gewoon vergeten). Toen ik deze gister wou installeren vroegen ze me om de activatiecode. Deze heb ik daarna ingevuld maar werkte niet. Heb hiervoor al met ziggo gebeld gaat ongeveer 5 werkdagen (kan ook sneller) overheen totdat de activatie code weer geher activeerd is.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Sijmen

O,... je hebt na ontvangst van een nieuw modem een beperkte tijd om deze te installeren. Als die periode verstreken is, dan wordt het oude modem sowieso afgesloten. Nu blijkt dat ook het activatie-proces voor het nieuwe modem (na einde van die tijd) gecanceld te worden.

Ha, ha, je was bij de beschrijving van de probleemstelling "ons" niet goed voorgelicht.:relaxed:

Even een tip. Ik ga er vanuit dat het oude modem niet teruggestuurd hoeft te worden (zal wel in de brief staan of dit wel of niet moet of dat het naar de kringloop of het milieu-park mag). De voedingsadapter is wel een dingetje om te bewaren.:wink:
Sijmen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
DennyW en xGarfieldx-Dave bedankt voor de hulp. Ik heb de nieuwe modem nog een kans gegeven (kwa istalleren) en dat werkte! Ik had gedacht dat het veel langer zou duren( omdat ziggo had gezegt ongeveer 5 werkdagen), maar valt dus mee. Wel vind ik het raar dat ik de modem niet hoefte te activeren. Maar het belangerijkste is dat me probleem is opgelost. Maar hoe zit het met de oude modem, want die is niet van ziggo. Deze hebben wij zelf overgekocht van kpn na een geld boette. En waarom is het handig om de adapter te bewaren?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Graag gedaan Sijmen :wink:
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Sijmen

Het Motorola-modem is een kabel-modem. KPN heeft toch nooit via de coax-kabel gewerkt. Op dit kabel-modem had je toch telefonie van Ziggo.
Achter het kabel-modem kan je wel een eigen router installeren, mogelijk heb je destijds het oude KPN-router hierop aangesloten, maar dat weet ik dus niet.

Als Ziggo een nieuw modem opstuurt geven zij zelf aan of het oude modem wel of niet retour moet (en geven voor retourzending ook instructies).
Voor zover ik weet hoef je een oud Motorola-modem niet terug te sturen. Hoeft ik ook niet. Ziggo wilde het zelfs niet terug hebben. Dit kost Ziggo alleen maar geld. Niet alleen de kosten voor retourzending, maar ook het milieuvriendelijk af voeren is voor bedrijven niet gratis!

Zo'n 12 volts adapter-voeding is vrij universeel in te zetten. Al is het maar als tijdelijke vervanging, als er bij een of ander apparaat de 12 volts-voeding het leven laat. Natuurlijk moet je er dan wel op letten dat de polariteit (plus en min) op het stekkertje het zelfde is en dat het aantal Ampères van de vervanger minstens de waarde heeft van de gesneuvelde.
Sijmen
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
DennyW wrote:
Sijmen

Het Motorola-modem is een kabel-modem. KPN heeft toch nooit via de coax-kabel gewerkt. Op dit kabel-modem had je toch telefonie van Ziggo.
Achter het kabel-modem kan je wel een eigen router installeren, mogelijk heb je destijds het oude KPN-router hierop aangesloten, maar dat weet ik dus niet.

Als Ziggo een nieuw meodem opstuurt geven zij zelf aan of het oude modem wel of niet retour moet (en geven voor retourzending ook instructies).
Voor zover ik weet hoef je een oud Motorola-modem niet terug te sturen. Hoefde ik ook niet. Ziggo wilde het zelfs niet terug hebben. Dit kost Ziggo alleen maar geld. Niet alleen de kosten voor retourzending, maar ook het milieuvriendelijk af voeren is voor bedrijven niet gratis!

Zo'n 12 volts adapter-voeding is vrij universeel in te zetten. Al is het maar als tijdelijke vervanging, als er bij een of ander apparaat de 12 volts-voeding het leven laat. Natuurlijk moet je er dan wel op letten dat de polariteit (plus en min) op het stekkertje het zelfde is en dat het aantal Ampères van de vervanger minstens de waarde heeft van de gesneuvelde.



DennyW
ooh oke top dankjewel voor de tip fijne dag nog verder

Uitgelicht topic