Cheetah7700K

Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Modem in bridge mode

Ik heb een TG2492LG-ZG modem. Op dit moment gebruik ik een eigen router als access point, maar ik wil deze als volwaardige router gebruiken. 

Klantenservice gaf aan dat ik het Ziggo modem zelf in bridge mode kan zetten. Waar kan ik de instelling hiervoor vinden? Ben ingelogd op de modem (192.168.178.1) maar ik kan deze instelling niet vinden. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Cheetah7700K. De mijn collega van de klantenservice heeft je helaas niet goed geholpen. Jouw modem is ingesteld op de techniek ‘IPv6 Dual Stack lite’. Dan kan de modem niet door jezelf naar de bridge modus gezet worden. Wij moeten eerst de modem omzetten naar ‘IPv4 only’. Dan verschijnt een dag later de juiste optie in het menu in je modem en kun je zelf verder.

Zeggen deze termen je niets? Dan kun je het gerust door ons om laten zetten 🙂

Geef hieronder maar aan of je dat wil, of dat je graag aanvullende informatie wil van andere community leden.

Bekijk in context

56 Reacties 56
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als u in fUPC gebied woont en u de Connectbox nu in bridge heeft staan zou u moeten inloggen met 192.168.100.1. U vindt dan de mogelijkheid om te kiezen tussen bridge en router mode.

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volgens de klantenservice woon ik in fUPC gebied. De connectbox staat op dit moment niet in bridge mode. 

Op 192.168.100.1 kan ik niet inloggen. Moet de klantenservice toch iets van afstand aanpassen?

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Cheetah7700K. De mijn collega van de klantenservice heeft je helaas niet goed geholpen. Jouw modem is ingesteld op de techniek ‘IPv6 Dual Stack lite’. Dan kan de modem niet door jezelf naar de bridge modus gezet worden. Wij moeten eerst de modem omzetten naar ‘IPv4 only’. Dan verschijnt een dag later de juiste optie in het menu in je modem en kun je zelf verder.

Zeggen deze termen je niets? Dan kun je het gerust door ons om laten zetten 🙂

Geef hieronder maar aan of je dat wil, of dat je graag aanvullende informatie wil van andere community leden.

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Anne H Ziggo Bedankt voor je reactie. Wil jij het omzetten of moet ik contact opnemen met de klantenservice? 

Ik heb mijn Asus RT-AX92U tot nu toe als access point gebruikt, maar ik wil gebruik gaan maken van een aantal instellingen die de modem van Ziggo niet heeft. Misschien nog een VPN instellen. Leuke klus.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Goedemorgen @Cheetah7700K, ik heb de omzetting voor je ingevoerd. Je zal een e-mail krijgen met een ‘bestelbevestiging’. Reset de modem morgen, dan moet je de extra bridge mode optie kunnen zien. Succes met de leuke klus 🙂

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Anne H Ziggo Ik heb nog geen mail gehad met een ‘bestelbevestiging’ (spam folder gecontroleerd). Kun jij zien of ik de router al kan resetten? 

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Anne H Ziggo Ik heb de modem gereset en gekeken of ik de optie had om ‘m in bridge mode te zetten. 

De optie heb ik gevonden aan de linkerkant onder de naam “Modem mode” Hier kun je kiezen voor “Enable Modem Mode”. 

Ik heb nog twee vragen: 

Klopt het dat alleen de eerste port van de modem nog werkt? En kan ik het modem nog bereiken wanneer het in bridge mode staat op een bepaald IP adres? 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hi! Fijn dat het is gelukt!

Uiteraard is er maar 1 poort werkend bij een bridge mode. De interne router is immers uit, de modem is puur een doorgeefluik geworden aan 1 aangesloten apparaat.

Je kan de modem nu bereiken via 192.168.100.1, het enige wat je daar kan doen is de bridge mode uitzetten. Er zijn verder geen instellingen van belang.

Wil je meer weten? Zoek dan welke internet en connectbox experts je kan @mentionen 

 

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Anne H Ziggo Het is niet gelukt; ik heb de Ziggo modem weer aangezet als modem. 

Wanneer ik de Ziggo modem in bridge mode zet dan moet ik mijn eigen router configureren. 

Daarbij krijg ik de volgende vragen: 

Vereist je internetverbinding een wachtwoord? Nee. 

Automatisch of statisch IP? Automatisch. 

Na het doorlopen van de stappen krijg ik de melding “DHCP van je Internet Service Provider functioneert niet naar behoren. Is er nog een instelling die ik over het hoofd zie? 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hi @Cheetah7700K ik laat deze vragen over het instellen van je eigen router over aan de Community 🙂 Je hebt de link naar de experts al!

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Be rt Wil jij eens meekijken naar de stappen die ik gezet heb? De modem van Ziggo in bride mode zetten is gelukt. Maar mijn eigen router geeft de melding “Your ISP’s DHCP is doesn’t function properly”. 

Door de modem van Ziggo in bridge mode te zetten staat DHCP uit en zou mijn router het over moeten nemen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke router heb je?

Er zijn nogal veel verschillende routers met veel verschillende gebruiksaanwijzingen en verschillende benamingen in de instellingen pagina's van de router.

Heb je iets als “WAN DHCP Enabled” aanstaan in je router?

Heb je vanuit het modem de netwerkkabel in de WAN ingang van je router zitten?

Heeft die router de laatste firmware/software?

Want je bent in bridge volledig zelf verantwoordelijk voor de firewall en andere beveiligingen van jet interne netwerk en als je router niet up-to-date is en de firewall en andere beveiligingen niet goed zijn ingesteld, is het voor een hacker een fluitje van een cent om in je interne netwerk en apparatuur te komen.

Het modem doet nu niets meer voor je interne netwerk beveiliging.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@hanh  @efok  @DennyW 

Wil jij je blik hier eens over laten gaan, jullie zijn hier nog meer in thuis.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Welke router heb je?

@Be rt Dat wil ik ook eerst weten. Is opmerkelijk genoeg nog niet bekend.
Uit wat ik opmaak uit je gegeven info is alles ok. @Cheetah7700K 
Te weten:

Daarbij krijg ik de volgende vragen: 

Vereist je internetverbinding een wachtwoord? Nee. 

Automatisch of statisch IP? Automatisch. 

Zit de kabel vanaf de Connectbox in de WAN/Internet poort van je Router?
Is ie al goed in Router Mode gezet? Factory Reset is wellicht de kortste weg.

Volgorde Restarts na instellen Bridge Mode: Connectbox en daarna je Router.

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Asus RT-AX92U. 

Router draait op de laatste firmware. De AX functionaliteit (WiFi 6) heb ik uitgezet omdat het weleens problemen veroorzaakt en omdat ik nog geen apparaten heb die het ondersteunen

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Prima Router. Moet gaan werken. Misschien niet gezien? Later toegevoegd.

Zit de kabel vanaf de Connectbox in de WAN/Internet poort van je Router?
Is ie al goed in Router Mode gezet? Factory Reset is wellicht de kortste weg.

Volgorde Restarts na instellen Bridge Mode: Connectbox en daarna je Router.

 

Cheetah7700K
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De kabel vanaf de Ziggo modem zit in de WAN aansluiting van mijn router. Mijn eigen router heb ik in router mode gezet. 

Wanneer ik Ziggo modem in bridge mode gezet heb dan herstart ik eerst de modem en dan mijn eigen router, moet ik mijn router op dat moment ook nog terugzetten naar fabrieksinstellingen? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

moet ik mijn router op dat moment ook nog terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Nou nee. Het zou heel vreemd zijn als dat zou moeten en is onwerkbaar.

Je voelt het al aankomen: ik heb geen nieuwe suggestie voor je.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Cheetah7700K wrote:

@Anne H Ziggo Het is niet gelukt; ik heb de Ziggo modem weer aangezet als modem. 

Wanneer ik de Ziggo modem in bridge mode zet dan moet ik mijn eigen router configureren. 

Daarbij krijg ik de volgende vragen: 

Vereist je internetverbinding een wachtwoord? Nee. 

Automatisch of statisch IP? Automatisch. 

Na het doorlopen van de stappen krijg ik de melding “DHCP van je Internet Service Provider functioneert niet naar behoren. Is er nog een instelling die ik over het hoofd zie? 

Dat laatste is een Asus-Ziggo dingetje. Is hier al vaker gemeld. Een oplossing heb ik niet direct, maar alternatieve firmware zoals dd-wrt, of Merlin zou kunnen helpen.

Uitgelicht topic