Ik ben zaterdag 8 september verhuist van Amsterdam naar Woerden. Sindsdien hang ik vrijwel dagelijks aan de telefoon met de helpdesk om internet geactiveerd te krijgen, maar verhuizen lijkt te complex voor Ziggo om te kunnen verwerken.
De eerste fout van Ziggo kon ik zelf onderscheppen: er werd mij verteld dat de horizon box die ik had in Amsterdam ook in Woerden zelfstandig zou werken maar dat is niet zo. Afgelopen donderdag heb ik eindelijk een modem/router ontvangen (Connectbox). Deze heb ik geinstalleerd, echter als ik online wil gaan dan krijg ik een scherm van ziggo met een knop ‘modem activeren’. Vervolgens words mij om een internet activatie code gevraagd en wachtwoord, maar die heb ik niet. Ik heb hier nu vijf keer over gebeld met ziggo en krijg steeds te horen dat de verhuizing is blijven hangen: ik sta geregistreerd op twee adressen en daardoor kan mijn modem niet worden geactiveerd. Elke dag krijg ik te horen dat ik 24u moet wachten en dan zou het moeten werken... Ook in India (!) zou men eea moeten administreren voordat mijn modem geactiveerd kan worden.
Vanochtend kreeg ik een paar uur nadat ik gebeld had met ziggo weer eens een triomfantelijke sms dat de storing is verholpen, maar dat is dus niet zo. Ik heb inmiddels ongeveer een volle dag aan de telefoon gehangen en ben inmiddels door mijn telefoonbundel heen. Ik heb ook niet zo’n zin om na een uur in wachtstand te staan bij verschillende afdelingen te horen te krijgen dat ik weer 24u kan wachten.
Helaas heeft ziggo een monopolie op snel internet waar ik nu woon anders had ik het allang opgegeven. Heeft iemand tips voor hoe ik tot de juiste persoon/afdeling kan doordringen bij Ziggo? Een fout verwerkte verhuizing moet toch direct recht te zetten zijn?