carlo1964

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

minimaal 15 jaar ontevreden!!

wie trek er ook al 15 jaar aan de bel zonder verbetering?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
carlo1964
Als een kabel beschadigd is dan kan hij na lagere tijd verzuipen of te wel een verzopen kabel.
Bijvoorbeeld alleen de buiten pvc laag er stukje af of ingesneden dan komt er vocht in en jammer genoeg meestal door de lengte van de coax kabel zuigt hij water naar binnen en dan gaat langzaam de gevlochten buitenmantel/afscherming verrotten.

Dit soort schade vinden is erg moeilijk en je moet daar een pulsreflector meter voor hebben en dan nog eens een paar jaar stevige ervaring om als monteur dit te kunnen beoordelen.

Het maakt verder niet uit of hij in het water ligt of in zeer vochtige grond.

Dit kan echt niet gesmolten en of verbrande kabels , connectoren of input schades veroorzaken.
Dit moet je ergens binnenhuis zoeken , klemspanningen , lek spanningen bij voorbeeld bij buren vandaan zou kunnen.
Ik heb ooit eens een optater in een eindversterkast op straat gekregen toen ik de verdeler vast pakte waar 24 klanten op zaten aangesloten er stond dik 230 volt op !!

Bleek na lang zoeken bij een klant een zeer oude buizenradio te staan spelen netjes aangesloten op de radio uitgang van de AOP die op het frame 230 volt had staan ( lees antenne aansluiting ) , nu zeg ik niet dat dit bij jou zo is maar uitsluiten kan je het niet voor 100 % als ik jou symptomen lees.

En als ik het goed lees gaan ze nu dan je kabel van/naar volledig vervangen daarmee hoop ik voor jou dat word opgelost.

Bekijk in context

9 Reacties 9
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat is het probleem dan?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het zal wel meevallen, anders stapte men na zo'n tijd wel over robbo ...

Nachtbraker .... :grin:
carlo1964
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
met hoge luchtvochtigheid, wanneer het aanzienlijk geregend heeft zodat de bodem onder de bestrating verzadigd van het vocht is, of wanneer het grondwaterniveau hoog is, klapt bij mij om de haverklap het internet er uit!! (al vanaf Chello!) en het antwoord is altijd dat het probleem "binnen is"...........zelfs als na bezoek van "de monteur", en daar zijn er nu al in een tijdbestek van 15 jaar 13 van langsgeweest (signaalversterkertje, kabels, weer een signaalversterker en nog een signaalversterker, er zijn van de 3 geleverde signaalversterkers (waarvan 2 bij de shop "zuidplein" alle 3 de inputpoorten verbrand!! het antwoord is dan verschillend geweest!! maar kwam op hetzelfde neer, "heeft u géén problemen met de elektriciteit"............ik heb zelf tot 2 keer toe de groene kabel een stukje in moeten korten daar er 2x een stukje weggesmolten was (als ik ze kan vinden plaats ik de foto's), de 2 na laatste monteur heeft naar m'n verhaal geluisterd!!......en na alles "binnen" voor de zoveelste keer doorgemeten te hebben !! (met het antwoord, binnen is alles goed) is deze naar buiten de straat opgegaan en heeft de verdeelkast in de straat geopend, en wat denken jullie..........er kwam een doorgebrande patchkabel uit waar ik op aangesloten zit.
Dan de diverse telefoontjes die ik in de jaren met de callcenters heb gepleegd!! en waar in mijn ogen alléén maar wijsneuzen zitten met een A 4 tje voor de giechel, met voorgedrukte antwoorden van controleer de patchkabel is, lig er eens een andere patchkabel bij en wissel ze dan om, is uw kabel wel gecertificeerd, staat de tv wel aan!!!...........zit de kabel er wel in!!.......wel een enkele medewerker aan de telefoon die dan meedeelde...."ook vreemd!! uw signaal knalt opeens met 60 procent naar beneden", opeens geen poorten meer op het modem waar nog internetverbinding mee te maken is.......alles LEDDOOD..............dan na een uur of na een dag of iets in die geest weer verbinding met de rest van het WWW........maar het ligt aan mij hoor mensen........wanneer je een hoge snelheid wil hebben heb je wel een abo bij CHELLO, UPC, en nu ZIGGO!!........want de 4mb abo's die voorheen bij de telefoonlijnexplotanten geleverd werden was ook pim pam pet.......oke oke, compuserve stak er met kop en schouder bovenuit!! die leverde de beloofde 80% snelheid van de 25mb abo........maar die is helaas gestopt in Nederland!!, en de rest.....pfffff..........dus daarom zeg ik ZIGGO niet op........MAAR ER IS HOOP........men heeft besloten een nieuw aanvoer naar me aan te leggen...........dan moet het vochtprobleem toch wel opgelost zijn lijkt me!!............met het antwoord van "U bent de enigste met deze problemen"............ook zoiets!!........de hele wijk hangt vol met schotels....( niet van douwe egberts of villeroy & boch) maar om satelliet te kunnen ontvangen...............logisch lijkt me dat deze mensen niet dezelfde problemen hebben!!..................over een week of wat ga ik verder met dit boek!!.........of het eindigt wanneer een nieuwe aansluiting naar binnen is gerealiseerd..........zo!! ik ben m'n frustratie weer even kwijt, de weersvoorspellingen melden voorlopig droog weer hier in Rotterdam, dus heb ik tot de nieuwe kabelaansluiting géén problemen meer......want dat weet ik zeker..................................
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Zo maak je een bericht echt onleesbaar.
carlo1964
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt RobertKoopman !!....................net zo onbegrijpbaar als het probleem waar we mee kampen!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
carlo1964 Zet vooral je volledige verhaal hier weg, met zoveel mogelijk foto's en informatie.

Ziggo moderators kunnen dit dan oppakken en zij zijn uitermate gedreven om alle problemen aan te pakken en uit de wereld te helpen.
Zij komen op werkdagen langs in ieder topic.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wellicht kan ziggo inderdaad nog wat betekenen... Maar grondwater etc.. Is dit ook iets van de gemeente om te zorgen dat dit beter wordt? Ziggo kan natuurlijk ea veranderen /vervangen, maar als dit iedere keer terug komt. Dan is dit letterlijk "het water naar de zee dragen"
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
carlo1964
Als een kabel beschadigd is dan kan hij na lagere tijd verzuipen of te wel een verzopen kabel.
Bijvoorbeeld alleen de buiten pvc laag er stukje af of ingesneden dan komt er vocht in en jammer genoeg meestal door de lengte van de coax kabel zuigt hij water naar binnen en dan gaat langzaam de gevlochten buitenmantel/afscherming verrotten.

Dit soort schade vinden is erg moeilijk en je moet daar een pulsreflector meter voor hebben en dan nog eens een paar jaar stevige ervaring om als monteur dit te kunnen beoordelen.

Het maakt verder niet uit of hij in het water ligt of in zeer vochtige grond.

Dit kan echt niet gesmolten en of verbrande kabels , connectoren of input schades veroorzaken.
Dit moet je ergens binnenhuis zoeken , klemspanningen , lek spanningen bij voorbeeld bij buren vandaan zou kunnen.
Ik heb ooit eens een optater in een eindversterkast op straat gekregen toen ik de verdeler vast pakte waar 24 klanten op zaten aangesloten er stond dik 230 volt op !!

Bleek na lang zoeken bij een klant een zeer oude buizenradio te staan spelen netjes aangesloten op de radio uitgang van de AOP die op het frame 230 volt had staan ( lees antenne aansluiting ) , nu zeg ik niet dat dit bij jou zo is maar uitsluiten kan je het niet voor 100 % als ik jou symptomen lees.

En als ik het goed lees gaan ze nu dan je kabel van/naar volledig vervangen daarmee hoop ik voor jou dat word opgelost.
carlo1964
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Rohnid heeft wel zo beetje het zinvolste antwoord gegeven zei het dat van de signaalversterkers de input elke keer verbrand is en niet de outputs...............zou het mogelijk zijn maar eerder onmogelijk dat het van binnenuit gekomen is daar de monteurs van ziggo, upc en chello géén problemen hebben kunnen ontdekken van sluiting van binnenuit...........ze hebben wel allen nagelaten om een keer in de verdeelkast in de straat te kijken, dan was waarschijnlijk, maar achteraf kan ik dat niet hardmaken de verbrande aanstuurkabel die op het blok zit waar ik op zit aangesloten aangetroffen..............daarbij is het niet zo dat ik de gemeente moet gaan aansturen om het grondwaterniveau te laten zakken.......................kan ook niet!!......................blijft er géén oudbouwwoning meer overeind staan als de houten heipalen zijn doorgerot..................toch!!..............net zoals met een auto willen gaan varen of met een boot willen gaan rijden................betekend dat je de voertuigen/vaartuigen daar wel geschikt voor moet maken, en met dat laatste bedoel ik dat de groene kabel die ooit de grond in is gegaan voor langere tijd geschikt is geacht als grondkabel!!.................heb ik de kabelbedrijven er al meerdere keren op gewezen dat her en der vanaf mijn woning tot aan de verdeelkast in de straat de grond meerdere malen open is geweest voor rioleringswerkzaamheden en telefoonkabelwerkzaamheden en waterleidingwerkzaamheden.............................ergo dan is er met de groen kabels geschoven getrokken bewogen en weet ik veel wat nog meer, zal het me niets verbazen als er dan beschadigingen zijn...............enfin we zullen het zien als men gaat graven.....................

Uitgelicht topic