B67

Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Mijn Mediabox XL is zoekende....

Goedemorgen,

Vanmorgen lag mijn internet eruit en mijn horizon box is ook de zoekende naar een signaal. We hebben hem nu 2 maal uitgezet en hij blijft zoeken. Ben er nu helemaal klaar mee.. Ziggo kom nu met een oplossing maar geen horizon box voor mij. Dan is het nummer 8 al.
Ik ga zo maar weer bellen.....

Wie heeft de oplossing????

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Goedemorgen,

Hier wordt je inderdaad niet vrolijk van, maar heb je de Media Box al even 5 minuten van de stroom gehaald via de schakelaar en opnieuw opgestart.

Ik begrijp dat de Media Box ook je internet modem is.
B67
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Nee, ik heb een connectbox los daarnaast.
Ik word er niet goed van. De 2e keer hebben we hem van de stroom gehaald, geen verandering.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Dan wordt je ook niet vrolijk nee.

Andere vraag:
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Vraag2
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
B67
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Zojuist weer gebeld met Ziggo. Lost niets op. Ze kunnen alleen weer zo'n horizon box toesturen. Ik heb er al 7 versleten.
Signaal is goed zie foto. Daarnaast zit hij niet in het netwerk. Alleen op de kabel aangesloten. Nu valt mij wel in software iets op kijk maar op de foto 1- inlife .... Weet iemand wat dit is want dit kan ook problemen opleveren. Ik ben echt in staat om persoonlijk die horizon box om te ruilen voor een nieuwe Mediabox Next in hun Ziggo depot. Wat een gezeik met dit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
En kun je de downstream en upstream waarden uit de Mediabox XL hier plaatsen?
Die linken naar de waarden staan links in het menu van de Mediabox XL als je ingelogd bent:
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
B67 Ik heb mijn vraag in mijn bericht hier direct boven aangepast.

InLife is niet meer dan een bepaalde software versie.

Kun je ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
B67
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Dit zijn de foto's down en upstream
B67
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Dit is de splitter
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Het signaal ziet er goed uit, maar

Is die blauwe splitter de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Dan is er iets niet in orde.

De eerste plaats waar Ziggo binnenkomt met een groene kabel hoort er grofweg op deze manier uit te zien.
Met een dubbel galvanisch gescheiden AOP tegen allerlei storingen en spanningslekken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Mocht je geen juiste AOP hebben, dan wordt deze gratis geplaatst door een Ziggo monteur.
Tot en met de AOP is voor Ziggo en dit willen zij graag zelf in eigen hand houden. B67
B67
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Deze is de vorige keer al door de Ziggo monteur opnieuw aangesloten en vervangen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
OK, dan is er iets heel vreemds aan de hand.

Ik heb je probleem nu bij een Ziggo moderator weggelegd, zij kunnen diep in de systemen kijken en mogelijk zien waar het fout gaat.
Zij komen binnenkort hier langs.
B67
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Wat erg vervelend tot nu erg irritant is dat hij random vaststaat en opnieuw opgestart moet worden. Ben daar echt klaar mee. De monteur kan ook niet zeggen waaraan het ligt. Ik weet natuurlijk niet hoe de tuners ervoor staan want die gaan wel erg snel kapot op deze boxen.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
1 optie is nog mogelijk.
Dat is haal de splitter er tussen uit zet de singaal versterker rechtstreeks op de aop.
De media xl box op de minst versterkte uitgang, post dan nog maals de up en de downstream. De upstream zou zo met 3 a 4 db zakken als de splitter er tussen uit is de down zou 3 a 4 db omhoog gaan.
Kans is dat deze dan dan online blijft
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi B67,

De frustratie die je voelt is niet meer dan begrijpelijk. Je wilt gewoon genieten van onze producten, maar dat zit er op deze manier totaal niet in.

Fester 538 geeft nog een goede suggestie. Verder ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als je de Mediabox XL eens direct op het AOP aansluit. Wil je beide opties eens testen en je hier de bevindingen delen?
Mochten beide suggesties nou niks opleveren, dan zal er toch nog eens iemand langs moeten komen. Er is veel geprobeerd wat ik zo lees, dus van afstand zijn de opties minder dan op locatie. We horen graag van je!

Uitgelicht topic