ramrod

Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mensen hier met een LG C9 oled scherm en de nieuwe next box ?

 

Ik overweeg om een nieuw scherm te kopen , de LG 55 C9 of de LG 55E9 .

 

Ben benieuw of dit scherm met de nieuwe Next box ook last heeft van niet synchroon lopen beeld en geluid .

Na de laatste up date heb ik er met mn huidige scherm geen last meer van .

 

Alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het is niet altijd en bij iedereen, dat is het lastige, het lijkt meer met de wijze van aansluiten te maken.

Kijk even in dit topic, het heeft veel bladzijdes, mogelijk kun je iets vinden op de laatste bladzijdes:

Update 4.19 nog steeds geluid out-of-sync. Geluid loopt achter, vooral bij opname. Wat een enorme te...

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het is niet altijd en bij iedereen, dat is het lastige, het lijkt meer met de wijze van aansluiten te maken.

Kijk even in dit topic, het heeft veel bladzijdes, mogelijk kun je iets vinden op de laatste bladzijdes:

Update 4.19 nog steeds geluid out-of-sync. Geluid loopt achter, vooral bij opname. Wat een enorme te...

 
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dank voor de doorverwijzing Bert, dan hoef ik dat niet meer te doen

Om toch even op je vraag in te gaan:

Ik heb de afgelopen weken wel geprobeerd een beeld te vormen in welke combinaties het probleem het vaakst optreedt. Echt een heel duidelijk patroon is er niet. Ik heb wel de indruk dat het vaker voorkomt bij Panasonic en Sony.

Sowieso vind ik niet dat je je tv keuze van een sync bug moet laten afhangen eigenlijk. Je mag toch aannemen dat Ziggo dat gaat oplossen….

En het hangt er ook vanaf of je nog een receiver of soundbar gebruikt en hoe je die dan aansluit zoals Bert al zei.

 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

 thx , ben het met je eens dat de keuze er niet van zou moeten afhangen maar aangezien het probleem al wel erg lang duurt twijfel ik eraan of dit nog wel goed komt , ik heb nu een Panasonic en dat gaat met live tv kijken vaak goed , opgenomen programma’s is een stuk minder ,

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

@ ramrod 

Gisteren een LG OLed 65 E9 gefijntuned bij een vriend en ook de Next wat uitleg gegeven en instellingen aangepast aldaar.Prima beeld en dito geluid geen issues maar:

Ziggo monteur geweest voor de AOP en de Next installatie en dan krijgd de nieuwe klant te horen dat hij de AB van de Next de witte en de rode knop moet gebruiken om TV te kijken...wat een onzin en ook een andere verkoper in de Mediamarkt waar ziggo ook een kantoor heeft vertelde deze onzin en dat dat niet anders kan op een moderne TV.

Ff de instelling aangepast in het Next menu op alles met een knop bedienen en walla klaar alles werkt nu over de Next AB met rode aan uit knop, dit wou ik toch ff melden en ik hoop dat ziggo hun monteurs en verkopers toch beter instrueert dat mag toch niet gebeuren de klant totaal niet goed uitgelegd vind ik.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat je met opnames nog steeds meer lip sync fout ervaart is wel vreemd. Het verschil tussen live en opname is de laatste 2 weken nihil in de meeste gevallen; dit is dus sterk verbeterd aan de bron (heeft niks met Next te maken). Zou deze verbetering dan niet in alle opname servers zijn doorgevoerd?

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

 

@mathhein 

 

Thx , goed om te horen dat er geen sync problemen zijn met de LG .

 

Dat van die AB wist ik inderdaad al , raarrrr dat een Ziggo monteur dit niet wist …

 

Iemand ervaring met het aansluiten van een soundbar via een optical uit/ingang . wat werkt beter , optical uit een Next box naar de soundbar of vanaf de tv naar de soundbar ?

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Wat betreft lip sync kan ik zeggen dat optical uit Next de perfecte workaround is. Deze audio komt een heel stukkie vroeger naar buiten dan via HDMI en je moet dat dan zelfs compenseren met de audio vertraging instelling (begin bij ca 80 ms en optimaliseer met geduld) anders loopt de audio voor. (Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit opgaat voor alle combi's Next / TV, het zal sowieso verschillen).

Maar ik zou toch eerst es proberen de soundbar op je tv aan te sluiten. Als dat goed werkt is dat toch de gewenste manier want je wilt toch ook apps op je nieuwe tv kunnen gebruiken met audio via je soundbar.

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Yep ik prefereer zeker HDMI als het goed gaat tenminste er zijn wat issues met lip sync zoals Dolff al diverse bijdragen hierover heeft gedaan zie zijn topics ......voordeel van hdmi is sowieso DD 5.1 geluid en straks hopelijk de terugkeer van DD 5.1 plus 5.1+ in de Next software hoop ik.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Op zich ondersteunt Toslink wel Dolby 5.1 maar niet als 5 losse PCM kanalen. Als ik het goed begrijp hangt het van de TV af of het Dolby 5.1 vanuit de bron kan doorgeven naar Toslink.

Maar ja, als je een hdmi ingang hebt op je soundbar is dat wel te prefereren. Toslink ondersteunt inderdaad geen DD+.

 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

 

 

Nog even een vraag , ik heb nu via de Next box mn soundbar via een optische kabel aangesloten , prima qua lip sync  , echter kan ik niet het volume met de AB van de Next box  het volume van de soundbar regelen , klopt dit of moet ik ergens iets instellen ?

 

Thx

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat zou wel moeten kunnen als je in het Next menu je “audiosysteem” koppelt met het juiste type nr. Daaronder staat dan de instelling "Bepaal je volume” en die moet dan op audiosysteem staan natuurlijk.

Heb je je nieuwe LG al in huis?

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Net  gekeken maar mijn merk BlueSound staat er niet tussen ….  nee de LG nog niet in huis eerst met de nieuwe soundbar aan het stoeien geweest

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Staat NAD er wel tussen? Bluesound is ontwikkeld door hifi-fabrikant NAD.

Wie weet werkt die?

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Thx ,op de Bluesound bleek ook een AB leer functie te zitten , werkt prima nu via de Ziggo AB

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Uitgelicht topic