woodpecker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Melding systeemfout in mail. Kan geen mail binnenhalen

Ik wil de ziggo mail installeren in het mailprogramma van windows 10. Ik heb de gebruiksaanwijzing op de ziggo pagina gevolgd en het werkt niet. Vanavond een uur de helpdesk aan de lijn gehad maar krijg het niet aan de gang.
Ik heb de firewalls uitgeschakeld maar dit helpt niet. Pop ipv imap geprobeerd dat werkt ook niet. Er kan geen mail binnengehaald worden.
Na een keertje of 30 ben ik er maar even mee gestopt. De helpdesk raadde me aan om het via de community te proberen.

groetjes Carel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JeyWeyEs

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
woodpecker

Dag Woodpecker,

Windows 10 heeft een update uitgebracht waardoor de Windows 10 Mail een systeemfout geeft. Je kan dit probleem oplossen door de volgende stappen te volgen:

Computer Instellingen (tandwiel bij start) -> Privacy -> Agenda (aanzetten en Mail toegang geven)
Computer Instellingen (tandwiel bij start) -> Privacy -> E-mail (aanzetten en Mail toegang geven)

Geef je apparaat voor de zekerheid even een herstart om instellingen door te voeren.

Groet,

JeyWeyEs

Bekijk in context

25 Reacties 25
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/ Heb je dit ook al doorlopen?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
woodpecker even een aan vulling op mijn vorige reactie: Verder om even alles uit te sluiten, toets in zoekbalk links onder in taakbalk bv "oplos" je krijgt div. opties te zien. selecteer probleem oplossen. in dit scherm scroll (naar beneden)je naar Windows store apps. selecteer deze. en voer de probleem oplosser uit. Ik hoop dat dan dat de app
"mail en agenda" bij een evt fout zich kan herstellen. succes.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Welk antivirus heb je?
Heb je nog andere beveiliging software of blockers geïnstalleerd?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Als ik in Windows mail een Ziggo account installeer, doe ik dit als volgt: woodpecker

Instellingen -> account beheren -> Account toevoegen -> Ander account -> E-mail adres invullen en wachtwoord en dan op Aanmelden.

Windows Mail krijgt alle instellingen van de mailserver van Ziggo.

Wil je alle mail zien met deze IMAP instelling van meer dan een paar maanden geleden b.v., ga naar accounts beheren en klik op je account -> Synchronisatie-instellingen wijzigen -> Email downloaden: van elk gewenst moment
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/ Heb je dit ook al doorlopen?

Ik heb deze inderdaad doorlopen ook een aantal in samenwerking met een medewerker van ziggo. Helaas niet gelukt. Dankje!
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
woodpecker even een aan vulling op mijn vorige reactie: Verder om even alles uit te sluiten, toets in zoekbalk links onder in taakbalk bv "oplos" je krijgt div. opties te zien. selecteer probleem oplossen. in dit scherm scroll (naar beneden)je naar Windows store apps. selecteer deze. en voer de probleem oplosser uit. Ik hoop dat dan dat de app
"mail en agenda" bij een evt fout zich kan herstellen. succes.

Bedankt voor het idee "oplos". Helaas leverde dit niets op.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
*tekst verwijderd ivm gelijk posten*
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heeft het idee van Be rt nog iets kunnen doen?
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Welk antivirus heb je?
Heb je nog andere beveiliging software of blockers geïnstalleerd?

Hoi Bert, ik heb tijdelijk de firewalls uitgeschakeld van virusprogramma en windowsdefender. Helaas hielp dit niet. Bedankt voor je reactie.
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
EnergieBoy wrote:
Heeft het idee van Be rt nog iets kunnen doen?


Helaas niet. Bedankt voor je reactie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Heb je deze stappen al gevolgd? woodpecker

Be rt wrote:
Als ik in Windows mail een Ziggo account installeer, doe ik dit als volgt: woodpecker

Instellingen -> account beheren -> Account toevoegen -> Ander account -> E-mail adres invullen en wachtwoord en dan op Aanmelden.

Windows Mail krijgt alle instellingen van de mailserver van Ziggo.

Wil je alle mail zien met deze IMAP instelling van meer dan een paar maanden geleden b.v., ga naar accounts beheren en klik op je account -> Synchronisatie-instellingen wijzigen -> Email downloaden: van elk gewenst moment
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Heb je deze stappen al gevolgd? woodpecker

Be rt wrote:
Als ik in Windows mail een Ziggo account installeer, doe ik dit als volgt: woodpecker

Instellingen -> account beheren -> Account toevoegen -> Ander account -> E-mail adres invullen en wachtwoord en dan op Aanmelden.

Windows Mail krijgt alle instellingen van de mailserver van Ziggo.

Wil je alle mail zien met deze IMAP instelling van meer dan een paar maanden geleden b.v., ga naar accounts beheren en klik op je account -> Synchronisatie-instellingen wijzigen -> Email downloaden: van elk gewenst moment

Hoi Be rt helaas ik heb het geprobeerd. Bedenkt voor je tip
Verwijderd account
Niet van toepassing
woodpecker Je kan nog eens kijken bij de privacy instellingen:

start --> instellingen --> privacy --> en kijken bij e-mail en agenda en contactperonen (aan/uit zetten)
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo woodpecker,
als je in Windows Mail een account aanmaakt, kies je dan wel voor 'geavanceerde configuratie' en niet voor 'ander account, pop, imap'?
Met de eerste optie kun je het mail-account helemaal naar je eigen hand zetten met de instellingen van Ziggo en met de 2e optie wordt e.e.a. 'semi-automatisch' ingevuld wat niet altijd geheel naar je wens is.
Met de laatste optie kun je duidelijk kiezen voor pop of imap en met de eerste optie wordt meestal voor imap gekozen.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi woodpecker,

Zo te lezen staan al onze 'zwaargewichten' voor je klaar om je te helpen. Ik ben ondertussen erg benieuwd of het gelukt is met de tips in de laatste berichten.

Laat je het weten?
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat ik ook een zwaargewicht ben ondertussen maar niets heeft geholpen. Er ontstaan meer problemen. Op de nieuwe computer kon ik niet antwoorden op deze vraag. Ik installeer Office Pro 2016 en kan steeds de activeringscode blijven invoeren. Ik krijg dus o.a. word niet geïnstalleerd. Het wordt steeds beroerder. De computer is virusvrij de bloatware is eraf gehaald. Help!!
Alle alternatieve programma's doen het onmiddellijk. Dus een alternatief email-programma en een alternatief voor office geïnstalleerd. Ze doen het beide. En Oh ja de ene usb stick doet het wel en de andere niet. Terwijl alles wel werkt op mijn oude computer.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Goedemorgen woodpecker,

Het lijkt erop dat je computer zelf problemen heeft waardoor software niet goed werkt. Is het een optie om de software te verwijderen en opnieuw te installeren? Of je kan er zelfs voor kiezen om Windows 10 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen terugzetten. (Via google vind je snel hoe je dit doet)

Een oorzaak is erg lastig vast te stellen. Hopelijk heb je hier iets aan.
JeyWeyEs

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
woodpecker

Dag Woodpecker,

Windows 10 heeft een update uitgebracht waardoor de Windows 10 Mail een systeemfout geeft. Je kan dit probleem oplossen door de volgende stappen te volgen:

Computer Instellingen (tandwiel bij start) -> Privacy -> Agenda (aanzetten en Mail toegang geven)
Computer Instellingen (tandwiel bij start) -> Privacy -> E-mail (aanzetten en Mail toegang geven)

Geef je apparaat voor de zekerheid even een herstart om instellingen door te voeren.

Groet,

JeyWeyEs
woodpecker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
woodpecker wrote:
Ik wil de ziggo mail installeren in het mailprogramma van windows 10. Ik heb de gebruiksaanwijzing op de ziggo pagina gevolgd en het werkt niet. Vanavond een uur de helpdesk aan de lijn gehad maar krijg het niet aan de gang.
Ik heb de firewalls uitgeschakeld maar dit helpt niet. Pop ipv imap geprobeerd dat werkt ook niet. Er kan geen mail binnengehaald worden.
Na een keertje of 30 ben ik er maar even mee gestopt. De helpdesk raadde me aan om het via de community te proberen.

groetjes Carel
Folkert Ziggo wrote:
Goedemorgen woodpecker,

Het lijkt erop dat je computer zelf problemen heeft waardoor software niet goed werkt. Is het een optie om de software te verwijderen en opnieuw te installeren? Of je kan er zelfs voor kiezen om Windows 10 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen terugzetten. (Via google vind je snel hoe je dit doet)

Een oorzaak is erg lastig vast te stellen. Hopelijk heb je hier iets aan.
Dankjewel voor je reactie

Uitgelicht topic