Daisyl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding iTV-015

Ik wil de ziggo on demand opstarten maar krijg een melding met; uw ontvanger is offline..

Melding error: iTV-015

Wat moet ik nu doen?
En wie kan me helpen?
35 Reacties 35
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je deze stappen al doorlopen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/interactieve-tv/werkt-niet/

Misschien helpt deze je al een stukje op weg?!
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Daisy, Heb je toevallig een 8485DVB? Ik heb er 3 en vandaag is er een monteur voor die storing geweest.
Wat denk je ze zijn alle 3 defect.
Echt niet maar ze weten het bij Ziggo niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
8485DVB Daisyl

Vanaf welke dag datum kwam die melding?
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bert,
7 of 8 december denk dat de code iTV-150 is.
Nu krijg ik geen melding maar zegt bezig met laden dan 5sec zwart beeld dan zie heel even nog bezig met laden en springt weer naar live tv .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien kan een Ziggo moderator eens meekijken, er is, sinds een tijdje, het één en ander veranderd in de technische achtergrond van replay en on-demand, er zijn meer apparaten die geen replay en on-demand meer hebben.
Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic en kunnen ver in de systemen kijken, maar het kan dus ook pas begin volgende week worden.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Be rtis dat misschien het zelfde probleem als dat je geen Eva Jinek kon kijken gisteren?
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even aan proberen geweest.
Op 1 van de 3 cisco kreeg ik een melding itv-015 waarvan ik dacht dat die wel eens kapot kon zijn.
In het menu-instellingen-info -knop naar rechts stond altijd bezig met activatie, ook knipperde voor op de tuner een groen lampje van de kabelmodem en het ipadres klopte niet.
Wat bleek deze zat verkeerd aangeloten,de antennekabel zat in de radiowandaansluiting en in de tuner in out.
De analoge tv zat aangesloten op de ingang van de tuner, alles werkte (op de analoge tv zat een beetje vertraging)maar de interne kabelmodemvan de cisco kon natuurlijk geen verbinding maken met ziggo.
Kabels goed angesloten melding weg maar geen on demand op geen van de 3 tuners (wel op een ci+ maar werkt anders).
Als ik cisco aanzet zie ik de rode knop van ondemand in beeld .
Druk ik op de rode knop krijg ik een melding bezig met laden dan 5seconden zwart beeld daarna heel even bezig met laden daarna gaat hij weer terug naar live tv.
Dit is op alle 3 de tuners die allemaal kapot zijn volgens ziggo.
Ik zal eens een tuner aansluiten bij de buren kijken of het daar wel werkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
8485DVB Ben benieuwd naar het resultaat.
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een cisco meegenomen naar mijn vader.
Wat ik al dacht werkt gewoon.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan lijkt het een signaalprobleem te zijn bij je.
Het klinkt eenvoudig, maar alle kabels losmaken en weer goed vast draaien of drukken lost 50% van de problemen op.

Zo niet, dan kan er ergens een kink in de kabel zijn gekomen, een splitter die niet goed meer werkt of een ader die geknapt is in een kabel 25% kans.

Kun je hier ook een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met eventuele splitters en versterkers erop?
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ligt het niet aan heb er alles tussen uit gehaald tot en met de vesterker tratec fra-752/n en de decoder (die ik getest heb met dezelfde antennekabel) rechtstreeks in aop in de meterkast.
Fabrieks instellingen, modem geactiveerd, groen lamje aan.
Rode tekst on demand, krijg geen foutmeldingen.

Ziggo helpdesk is ruk , service monteur zegt doodleuk tuner kapot huur maar een horizonbox. PFFFF
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
8485DVB
Jammer dat je aangeeft Ziggo ruk te vinden. Hier op de Community zijn er altijd wel mensen die je proberen te helpen en mocht het nu niet meer lukken dan komt er een Moderator van Ziggo die het een en ander ook nog eens goed kan bekijken. Uiteraard is het vreemd dat de monteur zegt dat het defect is, je test hem ergens anders en er is niets aan de hand. Je zou nog evengoed Be rt z'n tips kunnen bekijken en het helpt al een heel eind als je een foto maakt van je AOP. Zijn veel klanten die veel weten over de Ziggo producten en tot nu toe is er altijd wel iets uitgekomen en vaak ook positief.

Zal ook even een melding maken aan een Moderator, dan kan die de topic mee lezen en misschien dat hij nog een oplossing heeft. Heb nog even geduld, weet dat het erg lastig is, zeker als iets niet werkt.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo 8485DVB,

Dat is wel echt jammerlijk zo 😞 drie tuners allemaal kapot is natuurlijk ook niet logisch.

Ik heb alles even bij-gelezen, maar volg je laatste bericht niet helemaal. Met de tuner recht op je AOP "Fabrieks instellingen, modem geactiveerd, groen lamje aan.
Rode tekst on demand, krijg geen foutmeldingen.
" Kreeg je het nu wel of niet werkend? Of bedoel je dat je dan nog steeds de 5 seconden zwart beeld krijgt en dan terug naar live tv.

Gr,
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee werkt niet.
Het enige wat ik kan doen is om het bij de buren te proberen. Misschien zit het probleem locaal.
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij de buren geprobeerd daar werkt het ook niet.
Zit toch bij ziggo.
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo @8485DVB en @daisyl

Dit antwoord is voor beiden bedoeld.

Dit type decoder gebruikt het interne kabelmodem om on demand diensten weer te geven.
Daarvoor moet de retourband net als bij een Mediabox XL niet worden geblokkeerd.

Wat ik in het verhaal hierboven mis is waar je de box probeert te gebruiken. Het werkt bij je vader. Kennelijk woont die in voorheen Ziggo gebied. Deze box is enkel uitgeleverd in voorheen Ziggo gebied. Het ingebouwde kabelmodem zal niet on line komen in een regio waar hij nooit voor is bedoeld. Daar krijgt hij geen IP adres en blijft het groene ledje knipperen.

Mogelijk woon je in voorheen UPC gebied. Daar kan de Cisco decoder geen on demand weergeven.

Woon je wel in voorheen Ziggo gebied en heeft deze box vroeger wel daar gewerkt, heb je een verstoring in de retourband. Of maar dat lijkt onwaarschijnlijk, gezien het feit dat meerdere niet werken en hij bij je vader wel werkt, is de box na vele jaren niet goed meer.

Gr. Eddy
8485DVB

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is altijd ziggo gebied geweest daarvoor @home postcode 5253 het heeft gewerkt. Ik heb er 3 zijn allemaal defect ?
Alles gaat goed.
Modem geactiveerd.
Ip adres krijg hij.
Groen lampje brand van kabelmodem (niet knipperen).
Als ik hem aan zet rode tekst in beeld “on demand “
Maar als ik aan zet springt hij eruit.
Ik weet 90% zeker dat er buiten in de kast iets niet goed zit.
Dat ding staat trouwens voor mijn huis.
Evermoor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probeem foutmelding iTV-015 opgelost bij oude Cisco-harddisk-mediabox, aangesloten alleen Coax-kabel.

Wij konden ruim een week NIET meer 'On Demand' gebruiken. Groene lampje op display Cisco-harddisk knippert. Bij inschakelen met rode knop afstandsbediening telkens foutmelding: iTV-015. Uw decoder is offline. Installeer software.
Advies Ziggo: Ga naar Instellingen/Systeem/Nieuwe software laden. Na 30% stop de installatie telkens.
Vandaag de Cisco verbonden met UTP-kabel aan de router. Had nog een lange UTP-kabel zodat ik van de gangkast naar de Cisco kon.
Nu wordt de software WEL geladen !!!
Alles terugzetten naar fabriekinstelling helpt ook. Maar daarna wel de voorgaande stap doen. Met UTP-kabel tussen Cisco en router. Daarna is de UTP-kabel niet meer nodig.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
8485DVB wrote:
Is altijd ziggo gebied geweest daarvoor @home postcode 5253 het heeft gewerkt. Ik heb er 3 zijn allemaal defect ?
Alles gaat goed.
Modem geactiveerd.
Ip adres krijg hij.
Groen lampje brand van kabelmodem (niet knipperen).
Als ik hem aan zet rode tekst in beeld “on demand “
Maar als ik aan zet springt hij eruit.
Ik weet 90% zeker dat er buiten in de kast iets niet goed zit.
Dat ding staat trouwens voor mijn huis.


Ik begrijp ook uit eerdere berichten dat één van de mediaboxen nog wel goed functioneert als je hem bij je vader thuis aansluit, dan kan hij niet defect zijn. Maar of een monteur dit kan oplossen vraag ik me af, ik zie nog twee mogelijke oorzaken.

1. De monteur heeft een fout gemaakt en er is wel degelijk een signaalprobleem op de On Demand frequentie in jouw wijk
2. Je mediaboxen krijgen een foute Serving area code (die niet door de monteur te wijzigen is)

Kun je in het menu van je mediaboxen checken welke Serving area er is ingevuld en deze hier delen? Deze vind je onder Menu - Instellingen - Info - pijltje naar rechts: "Status Interactieve Televisie"

Uitgelicht topic