Rienuss

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meermetziggo besteld, annuleren mogelijk?

Dag allen,

Ik ga straks verhuizen en vol goede moed voor het eerst een pakket besteld (start tv en start internet). Ik dacht dit gewoon via ziggo te doen, maar nu kom ik er later achter dat het via Meermetziggo is, en dat dit niet van Ziggo is en een tussenpersoon die een abbonement afsluit.

Nu wil ik liever direct met Ziggo zaken doen, en heb ik geen behoefte aan een tussenpersoon. Het is mij wat onduidelijk hoe ik nu moet annuleren, want volgens mij kan dit gewoon binnen 14 dagen, maar het is onduidelijk vanaf wanneer dit kan. Volgens de site kan het als ik het product ontvangen heb, maar dat is pas over een paar weken en zul je net zien dat ik dan buiten de 14 dagen kom, en niet meer kan annuleren. Ik wil nog steeds een abbonement bij Ziggo, maar dit direct bij Ziggo afsluiten.

 

Heeft iemand ervaring met meermetziggo? betrouwbaar? Ik ga ze maandag gelijk bellen in de hoop het zo met hun te kunnen regelen, maar heb ook al wat negatieve berichten gelezen over dit bedrijf.

Misschien heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt en wat tips?

 

Bedankt en groet,

Rien

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U bent een overeenkomst met meermetziggo aangegaan. Het herroepingsrecht staat hier beschreven. Ziggo staat daar buiten. U kunt meermetziggo bellen of het formulier invullen.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoi Rien, ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen zien of het al bij hen binnen is en je vertellen hoe je het beste kunt handelen.

Nu direct opzeggen zet ook weer een heel automatisch traject in werking en wie weet hoelang het dan weer duurt voor je kunt bestellen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu waarschijnlijk morgen al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Rienuss
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Bert,

Bedankt voor je reactie, het zou vervelend zijn als ik inderdaad lang moet wachten voordat ik mijn pakket kan aanvragen! Ik heb mijn postcode en huisnummer van mijn toekomstige woning ( waarvoor ik het abbo heb aangevraagd) ingevuld op mijn profiel! Nu dus even wachten op een moderator.

Bedankt nogmaals!

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U bent een overeenkomst met meermetziggo aangegaan. Het herroepingsrecht staat hier beschreven. Ziggo staat daar buiten. U kunt meermetziggo bellen of het formulier invullen.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Rienuss Van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Goed dat je je hier even meldt. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Ziggo leiden. Zoals Jan F. al aangeeft kunnen wij deze overeenkomst niet annuleren, dat moet echt even via MeerMetZiggo.

 

Nog even ter aanvulling van @Jan F.:

 

“Wil je je bestelling annuleren, bel dan naar 088-1212808 of Download het modelformulier hier

*Website:https://meermetziggo.nl/herroepingsrecht/

Als dit geregeld is kunnen we je verder helpen. Voor nu wens ik je een goed weekend!

 

Rienuss
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat nummer heb ik gebeld en dan kreeg ik gewoon ziggo, niet meermetziggo. Vervolgens is er nergens dat formulier te downloaden. Ik heb dat natuurlijk geprobeerd maar zonder succes. 
 

Ik ga morgen met meermetziggo contact zoeken. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Sander Ziggo wrote:

@Rienuss Van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Goed dat je je hier even meldt. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Ziggo leiden. Zoals Jan F. al aangeeft kunnen wij deze overeenkomst niet annuleren, dat moet echt even via MeerMetZiggo…...


Hallo Sander,

Sorry dat ik het zeg, maar wat een slap antwoord. Ziggo zou hier toch een statement MOETEN maken, i.p.v.  de standaard ‘feel good’ openingszin.

Waarom de klant niet gewoon informeren/vertellen dat Meermetzig..nl wel/niet van Ziggo is en hoe de vork echt in de steel zit ( dat zal intern Ziggo allang bekend zijn  ) !!

Dan kunnen we van dit draadje ook nog wat leren.
 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Pasi Op de website van meermetziggo.nl is duidelijk te vinden dat het om een andere onderneming gaat dan Ziggo. Dat staat allemaal in de algemene voorwaarden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi Op de website van MeerMetZiggo staat duidelijk wie Meer Met Ziggo is en nog veel meer informatie o.a.:

https://meermetziggo.nl/faq-meer-met-ziggo/

Wie is MeerMetZiggo?

MeerMetZiggo.nl is er voor jou, we zorgen voor unieke aanbiedingen met de abonnementen van Ziggo.

Doordat we rechtstreeks met Ziggo samenwerken wordt je ook direct klant van Ziggo wanneer je je abonnement via ons afsluit. Ziggo zorgt vervolgens voor het realiseren van de aansluiting.

MeerMetZiggo.nl is bedacht door en eigendom van Direct Business B.V.

Waarom zijn de acties van MeerMetZiggo alleen voor bestaande (internet) klanten?
De acties van MeerMetZiggo zijn in samenwerking met Ziggo opgezet, deze zijn voor nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen voor aanbiedingen en acties kijken op de website van Ziggo.

Wanneer ontvang ik mijn welkomstgeschenk?
Na bestellen wordt de aansluiting bij Ziggo in orde gemaakt. Het welkomstgeschenk wordt tussen 9 – 12 weken na aansluitdatum geleverd. De levering kan op verschillende wijze geschieden, afhankelijk van het product. Dit kan met fysieke post worden geleverd dan wel via digitale communicatiemiddelen.

Wie verzorgt de aansluiting?
Wanneer je jouw Ziggo pakket bestelt via MeerMetZiggo, wordt de aansluiting door Ziggo verzorgd. MeerMetZiggo is offcieel partner van Ziggo wat deze unieke aanbiedingen mogelijk maakt.

@Rienuss Vergelijk wat Ziggo je bied als nieuwe klant en wat MeerMetZiggo je bied, soms is er meer te halen bij MeerMetZiggo.

Maar aan jou de keuze, uiteraard. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Jan F. wrote:

@Pasi Op de website van meermetziggo.nl is duidelijk te vinden dat het om een andere onderneming gaat dan Ziggo. Dat staat allemaal in de algemene voorwaarden. 


Ook alweer een slapcommentaar, om te verwijzen naar de kleine lettertjes op de betreffende website.

We zitten hier op een website van Ziggo. We zijn hier om ZIggo klanten te helpen. Waarom hier niet gewoon zeggen waarop het staat, i.p.v. een korte slappe reactie !!

Ziggo moet hier gewoon van de daken schreeuwen, dat hun ( toekomstige ) klanten dreigen bedondert te worden door e.o.a. tussenpersoon, die zich voordoet als zijnde Ziggo ( die heel toevallig ook dezelfde huisstijl heeft als Ziggo ) en die dit alleen maar doet om zelf een makkelijk graantje mee te pikken, ten koste van de klanten.

Het is tegenwoordig mode om voor een paar tientjes een nep website op te zetten, die verdacht lijkt op een andere, veel bezochte website en zo gratis geld te verdienen aan niet vermoedende klanten.

Ziggo zou dit moeten zien als klantbedrog en daarop officieel moeten reageren. Dat is pas service waar de ( toekomstige ) klanten iets aan hebben.
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Ziggo moet hier gewoon van de daken schreeuwen, dat hun ( toekomstige ) klanten dreigen bedondert te worden door e.o.a. tussenpersoon, die zich voordoet als zijnde Ziggo ( en wel toevallig dezelfde huisstijl als Ziggo heeft ) en die dit alleen maar doet om zelf beter een makkelijk graantje mee te pikken, ten koste van de klanten.”

Er wordt niemand bedonderd: MeerMetZiggo is offcieel partner van Ziggo wat deze unieke aanbiedingen mogelijk maakt.

(Althans dat staat al jaren op hun website en ik neem even aan dat, mocht dit niet juist zijn, Ziggo allang had ingegrepen.)

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Be rt wrote:

...(Althans dat staat al jaren op hun website en ik neem even aan dat, mocht dit niet juist zijn, Ziggo allang had ingegrepen.)


Ja, zelfs jij weet het niet zeker !!! Wat zou een nietsvermoedende klant dan moeten denken. @Sander Ziggo had gewoon duidelijk moeten zeggen waarop het staat, dan was iedereen geïnformeerd en was deze discussie helemaal niet nodig geweest.

Je moet er wel bewust van zijn, dat jullie ( de oplossers hier op dit forum ) veel achtergrond informatie hebben. Een klant heeft dit niet ( daarom komt hij/zij ook hier ) en verwacht ( en hoopt op ) een 100% duidelijk en eerlijk antwoord.

Pas na mijn reactie, wordt door iedereen de benodigde informatie geplaatst. Als Sander ( of iemand anders ) de info die Bert heeft gegeven, direct had vermeld, dan was alles 100% duidelijk en hadden toekomstig klanten klip en klaar kunnen lezen hoe & wat. I.p.v. de niets zeggende zin “...Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Ziggo leiden...”.
En als dat ook het ‘beste antwoord’ was, dan kan een ( toekomstig ) klant direct lezen hoe het werkt.

Ps. ik heb menig logje hier gemist, omdat ik natuurlijk ook aan het ‘schrijven’ was.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi Het wordt nog veel verwarrender, het telefoonnummer wat je moet bellen via de website van MeerMetZiggo is inderdaad van Ziggo zelf.

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Pasi  Ik begrijp niet wat u onduidelijk vindt aan het antwoord van @Sander Ziggo , hij geeft toch duidelijk aan dat TS het aangegane contract niet bij Ziggo kan herroepen. Dat houdt toch in dat TS een contract heeft gesloten met een andere partij dan Ziggo. Tussenpersonen komen in veel branches voor en zullen daar op een of andere manier voor worden betaald. Daar is helemaal niets mis mee.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jan F. 

Het antwoord van Sander, is gewoon niet duidelijk genoeg. Let wel, hij is van Ziggo en zijn antwoord heeft een andere status, dan die van jou en die van mij. Hij zou een officieel antwoord moeten geven, waarvan de klant 100% van op aan kan !!
Het antwoord van jou en ( in ieder geval die ) van mij, is ‘as is’ ( zo best we kunnen ).

Je moet ervan uitgaan dat diegene het dit antwoord leest, geen enkel idee of achtergrond informatie heeft. Hij/zij komt juist hier om geïnformeerd te worden of een bevestiging/ontkenningen te krijgen.


Een voorbeeld, waarvan ik verwacht dat deze zowel voor mij als ook voor jou geldt: als een KLM piloot ons probeert uit te leggen, dat je voor het landen de wielen neer moet laten, dan is de goede/juiste informatie, waarvan we beide de juistheid wel kunnen inzien. Echter als je het concept ‘vliegtuig’ niet kent, dan …. mis je iedere logica.


De vraag van de TS is o.a. : Heeft iemand ervaring met meermetziggo? betrouwbaar?

Antw: "...Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Ziggo leiden...”
Opm: Is dit nu wel of geen officiële Ziggo site?

Antw: “...kunnen wij deze overeenkomst niet annuleren, dat moet echt even via MeerMetZiggo…”
Opm: Dus zou je kunnen lezen, dat dit geen officiële Ziggo site is. Is dit dan een man-in-the-middle/scam/phishing?
Is dit een Ziggo gelieerd bedrijf met dezelfde voorwaarden of.....


Eigenlijk roept het antwoord van Sander meer vragen op dan het antwoorden geeft.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Rienuss Dat nummer had ik natuurlijk moeten herkennen. Mijn fout! Een tussenpersoon heeft toegang tot het bestelsysteem. Dat houdt in dat Ziggo ook de order kan annuleren.

Ook heb ik je bestelling er even bij gepakt. Als je je bestelling bijvoorbeeld online zou bestellen heb je exact dezelfde maandprijs. Het voordeel nu is dat je géén eenmalige kosten betaalt plus eventuele tegoeden van bol.com waar de website mee adverteert.

 

 

 

 

Rienuss
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sander Ziggo oke bedankt! Krijg ik op deze manier wel een klantnummer van ziggo, en kan ik in de toekomst met problemen wel terecht bij ziggo zelf? Of moet altijd alles via meermetziggo?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RienussOp de site van MeerMetZiggo staat: 

Wie verzorgt de aansluiting?
Wanneer je jouw Ziggo pakket bestelt via MeerMetZiggo, wordt de aansluiting door Ziggo verzorgd. MeerMetZiggo is offcieel partner van Ziggo wat deze unieke aanbiedingen mogelijk maakt.”

Alles loopt daarna via Ziggo, daar sluit je het contract mee af, MeerMetZiggo is een tussenpersoon zoals Sander Ziggo ook vermelde.

Een abonnement bij Ziggo is geheel en al gekoppeld aan alleen een klantnummer en een postcode, waar daarbij je naam en geboortedatum wordt vermeld in Mijn Ziggo, dat is een klantenportaal waar je alles zelf kunt zien en later regelen en wijzigen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Be rt wrote:

...“Wie verzorgt de aansluiting?
Wanneer je jouw Ziggo pakket bestelt via MeerMetZiggo, wordt de aansluiting door Ziggo verzorgd. MeerMetZiggo is offcieel partner van Ziggo wat deze unieke aanbiedingen mogelijk maakt.”

Alles loopt daarna via Ziggo, daar sluit je het contract mee af, MeerMetZiggo is een tussenpersoon zoals Sander Ziggo ook vermelde.


Ik vind het toch vreemd, dat ik nog nooit van MeerMetZiggo heb gehoord. Ik zit al sinds @home bij Ziggo, dus dat is vrij lang. Nu kan natuurlijk ook ik (  ) wat missen, maar…


Zo maar wat vragen, die spontaan in me op komen:

Hoe zit het dan als je problemen hebt? Als je een contract met MeerMetZiggo afsluit, dan zijn zij officieel ook het aanspreekpunt.

En zijn de voorwaarden van MeerMetZiggo hetzelfde als Ziggo?

Waarom zou Ziggo een extra ‘tussenschakel’ willen hebben tussen het bedrijf en hun klanten?

Ziggo is steeds commerciëler en dat laat het steeds meer blijken. Al hun huidige acties  hebben maar 1 commercieel doel. Dat er nu een extra schakel in de Ziggo dienst komt, kost in principe alleen maar geld en wie gaat dat betalen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi Ziggo en vrijwel alle andere providers kun je afsluiten via b.v. De Consumentenbond, Pricewise, Breedbandwinkel, Prijsvergelijken, Internetvergelijk, Internetten, Providercheck, MeerMetZiggo, EasySwitch, Overstappen, Internetvergelijken enz. en, eh, oh ja, ook via www.Ziggo.nl 

Dit is niet nieuw, dat is al zolang als er handel bestaat, en daarvoor kreeg een winkelier die een klant regelde voor een bepaald abonnement van wat dan, ook een provisie.

Zo werkt dat nu met met vrijwel alle webwinkels en diensten, ik had in begin van deze al eeuw een website waar je makkelijk allerlei betrouwbare veilige webwinkels en providers en webhosting kon vinden, bij klikken op de link naar een website kreeg ik al 3-15% van de bestelling, laten we het er maar op houden dat voor het onderhouden van mijn website en met het overeenkomen met allerlei partijen er al een heel leuk uurloon overbleef.
Later kwamen er steeds meer websites bij en werden de provisies aanzienlijk lager en ben ik ermee gestopt. beslist.nl en kieskeurig.nl zijn een paar voorbeelden hoe dat werkt.

Dus als je nu op een reclamelink klikt op Google of een link op een website die naar een verkopende website gaat, ga er dan maar van uit dat er ergens iets betaald wordt.

“en wie gaat dat betalen?” Je mag maar één keer raden.

Uitgelicht topic