Anthon

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Meerdere problemen Horizon box, opnames, tv gemist, vastlopen. Niet geholpen zoals het hoort!

Ik heb doorlopend problemen met de Horizon mediabox. Hij neemt vaak niet op, ook al is hij geprogrammeerd om programma's op te nemen. Bij terug kijken op TV gemist, loopt hij vast of stopt spontaan. Elke keer bellen met Ziggo, ontelbare keren herstart van de box moeten doen, maar na een aantal weken gaat het weer mis. Maan nu, als ik bel met Ziggo, probeerd met altijd de bekabeling en de versterker de schuld te geven. Maar alles is aangelegd met Ziggo kabels en onderdelen en door de monteurs van Ziggo als volledig in orde beoordeeld. Vandaag maar weer eens met Ziggo gebeld over de klachten. Als eerste werd geopperd dat de kabels waarschijnlijk verouderd zijn, toen dat niet lukte hadden er misschien muizen aan geknaagd, dat lukte ook niet, dus het lag aan de versterker. Maar helaas, ook die is van Ziggo en werkt naar behoren. Ze wilden me gelijk een betaalde monteur aansmeren. Op deze manier probeert men te verhullen dat men zelf de techniek niet op orde heeft. Slim natuurlijk, om een rookgordijn op te trekken en de kosten bij de klanten te leggen. Prijsverhogingen zijn heel normaal bij Ziggo, maar problemen oplossen zijn niet even alledaags voor Ziggo! Na lang volhouden komt er vrijdag een "gratis" monteur, niet mee dan normaal! We wachten het af........... en anders houd het na 5 jaar Horizon echt op!
16 Reacties 16
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Anthon,

Ik vind het zeer jammer om te horen dat je niet gehoord bent door ons, het spijt mij van deze behandeling 😞
Natuurlijk heb je recht op een monteur van ons als het niet werkt, de helpdesk probeert te achterhalen of de problemen echt niet in de kabels zitten, maar dat hoort wel op een normale/vriendelijke manier te gebeuren. Uiteindelijk moet je probleem gewoon opgelost worden, maar maken we het onderscheid tussen eigen verantwoordelijkheid (kabels) en onze apparatuur en signaal levering. Als het namelijk in de kabels zit en er komt wel een monteur, dan zijn de kosten voor jezelf. Maar is het ons netwerk, dan betaal je natuurlijk niks.

Dit is dus eigenlijk om je te beschermen voor extra kosten, maar zoals ik je begrijp is het niet op die manier gebracht en dat is erg jammer.
Goede communicatie is normaal het halve werk. Ik wil graag je contact persoon zijn bij het verloop van deze problemen.

Gr,
Anthon
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Ronald,

Bedankt voor je reactie!
Het is niet de eerste keer dat ik belde en ook niet de eerste keer dat er een monteur bij mij is geweest in de afgelopen jaren. Jullie hebben ook een aantal maal "kabel ZZP'ers" gestuurd. De officiële "UPC" bekabelingen, connectoren en versterker (Hirschmann) blijken dan telkens, na hun inspectie, in orde te zijn. Voor deze mensen telkens een teleurstelling omdat er dan niets te verdienen valt.

Verder werd ik gisteren in het telefoongesprek werkelijk overladen met allerlei argumenten dat de oorzaak toch echt in de bekabeling zit, van knagende muizen tot "veroudering" van de kabels. Toch vandaag maar even de importeur gebeld over hun "verouderende" coax kabels, klinkklare onzin vertelde men! Men probeert mensen dus bewust af te houden van het werkelijke probleem! Ik ben zelf redelijk goed op de hoogte qua technische mogelijkheden, maar ik denk dat een ouder of minder goed ingevoerd persoon door het optreden van de medewerkers van Ziggo eenvoudig laat overdonderen en maar genoegen neemt met de slechte kwaliteit of de kosten voor lief neemt.
Ik heb de naam van de bewuste medewerkster van Ziggo, maar ik vind het niet kies om deze hier te vermelden.

Met vriendelijke groet, Anthon
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Goede middag Anthon,

Kan je mischien even in de diagnostiek kijken wat signaalsterkte en kwaliteit aangeeft?
Je zei dat je een versterker gebruikt, sluit iig voor de horizon de minst versterkende aansluiting aan. Een te sterk signaal geeft vaak de zelfde storingen als een zwak signaal. De horizon heeft al een interne versterker. De horizon functioneerd het best als de signaal sterkte iig midden goed staat ( tegen uitmuntend kan al enige problemen geven)
Kwaliteit moet in ieder geval op uitmuntend staan. Kan je als je zin hebt om iig dit even door te geven, en een beschrijving hoe alles is aangesloten, en wat je voor evt splitser/ versterker aop splitser gebruikt. Verder heb je de horizon in een thuisnetwerk opgenomen?. Maak evt een screenshot hoe en wat, zodat wij ook even mee kunnen denken aan een oplossing.gr Rob
Anthon
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Rob,

Bedankt voor de reactie en de aangeboden hulp! De bekabeling en versterker zijn al meerdere malen gecontroleerd door UPC/ZIGGO en alles is volgens de monteurs in orde. (Kan niet beter)
Verder wacht ik de Ziggo monteur/specialist vrijdag af, er is al zoveel aan gesleuteld en ingesteld door de specialisten en ze moeten het daar toch echt wel weten, lijkt mij. Ik ga er geen energie meer in steken, ik betaal (genoeg) en het moet ook gewoon werken!

Nogmaals bedankt voor de uitgestoken hand! Gr. Anthon
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok dan even afwachten wat er vrijdag gebeurt... In iedergeval succes:relaxed:. Maar aanbod blijft staan!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik denk dat Robbo toch en punt heeft om je signaalsterkte en signaalkwaliteit te bekijken.

Ik pak mijn eigen situatie er maar bij, vergelijkbaar met de jouwe met een versterker.
Ruim een jaar geleden, te weinig signaal, een versterker geplaatst.
Toen de Mediabox XL kwam moest de kabel naar de box op 8db versterking.
Een paar maanden later ergens werkzaamheden, storingen, te sterk signaal, terug naar 4 db.
Werkzaamheden in de regio, weer storingen, weer een stap terug naar 2 db.
Werkzaamheden in de wijk en nu zit met 15 meter kabel naar de box op 0 db.
Eerst zat hier het modem op, maar die werd zelfs op 0 db nog overstuurd, toch nog een beetje versterking?

Nu met een SQ601 de ene poort naar het modem en de andere poort naar de versterker en geen problemen meer.

Ik wil maar uitleggen dat een signaal van 2 maanden geleden iets heel anders kan zijn dan het signaal van vandaag en daar beginnen ook vaak de problemen.

In het kort, de box is zeer kritisch op te laag en te hoog signaal.
Na tig keer testen in het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen dat minder dan 75% in matig en meer dan 25% in uitmuntend per direct storingen geeft.
Er zit nog een kleine fluctuatie.
Als de signaalsterkte ergens in goed staat, heb ik geen storingen en staat je signaalkwaliteit vanzelf in uitmuntend.
Gemeten op NPO1 om die als standaard te houden.

Ik zou in ieder geval zelf even kijken naar het signaal, mocht het daar per ongeluk toch inzitten, dan komt de monteur voor een probleem na het AOP.

Doe ermee wat je wilt, ik wens je in ieder geval een goede oplossing.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Anton,

Ik snap dat je door je ervaring niet bepaald een rooskleurig beeld hebt. Maar Robbo en Be rt geven wel goede informatie.
Meer dan 90% van de storingen van deze aard zitten in eigen kabels/splitters/versterkers, dat zou onze hulp niet moeten/mogen beïnvloeden. Maar dit gebeurt af en toe toch. Het jammerlijke is dat je alleen collega's hebt gesproken die de 'kabels controleren' op de verkeerde manier hebben gebruikt. Aan het einde zouden wij niet moeilijk moeten doen als jij overtuigd bent dat het niet in de kabels zit, zelfs al ben je dat niet, je mag nog steeds een monteur langs laten komen. De nuance zit in het vertellen dat een monteur geen probleem is, maar als het in de eigen kabels zit, wel kosten met zich mee brengt. En zelfs dan zijn er nog mensen die geen zin hebben in het controleren van de kabels, die betalen er liever voor.

Wat betreft jouw specifieke probleem ben ik wel benieuwd wat er allemaal al gezegd is door de andere monteurs. Ik heb je even een privébericht gestuurd voor je gegevens.

Gr,
Frank1964

Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt: Ik kan een heel eind met je meegaan in het aansluiten van van de box op andere tabs als na werkzaamheden iets niet meer werkt. Zelf heb ik ook Hirschman cai signaaltester. Maar het kan toch niet zo zijn dat je als consument zelf steeds dingen moet veranderen. Dan verwacht je ten alle tijden die 61,5 dB signaal uit je AOP ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Frank1964 schreef: "Maar het kan toch niet zo zijn dat je als consument zelf steeds dingen moet veranderen. Dan verwacht je ten alle tijden die 61,5 dB signaal uit je AOP ?"

Ideaal is het als dat altijd hetzelfde zou zijn, maar in mijn geval en vele anderen.
Essent > @Home > Ziggo
analoog > 1/2 analoog 1/2 digitaal > digitaal telefonie nu HD

Van analoog naar digitaal kan een stuk goed gaan, tot je tegen de grenzen aanloopt.

Vooropgesteld, vrijwel geen grote problemen in al die jaren.
En heb alle vormen en maten boxen voorbij zien komen die @Home en Ziggo in dit gebied hebben uitgegeven.

Ik schets even, analoog is een "makkelijk" signaal.
Digitaal is wat moeilijker, maar kan nog net goed gaan.
Telefonie is al kritischer, van AOP tot 3 kasten "renovatie" verder voor het goed werkte, wel binnen 2 weken gefixt.
HD met Mediabox XL is zeer kritisch op signaal.
Als je start op een relatief oud en instabiele structuur, dan wil het signaal wel eens veranderen.
Pas bij de Mediabox XL kwam het signaal issue naar boven.
Eerst met 1 box na 15 meter kabel op +8 db perfect, na werkzaamheden naar +4 db, na werkzaamheden naar +2 db, na werkzaamheden naar 0 db met 15 meter kabel > splitter en 2 mediaboxen.

En hier kan niemand wat aan doen, want je zit in een oud Essent/@Home/Ziggo gebied met allerlei aansluitingen van diverse pluimage, vormen en maten.
Lopende de nieuwe technieken ga je bij storingen kijken wat er gedaan moet worden.
Je gaat niet bij elke mogelijke techniek de gehele infrastructuur vernieuwen als maar een klein gedeelte van je klanten die nieuwe techniek gebruikt en het grootste deel die techniek helemaal nooit gebruikt.
Mijn moeder is net van analoog af, dus heb ik daar sinds kort alles in orde gemaakt voor digitaal.
Zij heeft dus 2 tussenstappen overgeslagen en die techniek nooit nodig gehad.

Dit is pas over als iedereen op glas of CAT zit, maar wie gaat Nederland beglazen of beCATten.
Tot die tijd zal het altijd verschillen als je coax gebruikt.

Maar ik vind het prima, want ik heb met coax hier de snelste en meest uitgebreide keuze van alle aanbieders tegen een beste prijs/kwaliteit verhouding.
En coax heeft nog een mooie weg te gaan met docsis 3.1

En dan zal er voor diegene met docsis 3.1 weer het één an ander veranderd moeten worden, so be it.

Met 2 koperdraadjes heb je weer een heel ander verhaal.
Frank1964

Level 3
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk ik snap het allemaal wel, maar de meeste consumenten willen waar ze voor betalen en wat hun voorgeschoteld is. Maar daar wordt je nooit op gewezen, in de folder is het allemaal, stop de snoertjes er in en het werkt. Meer opener communicatie over de infrastructuur op de vierkante kilometer zou denk ik veel onbegrip wegnemen omdat je dan van te voren weet wat er bij mogelijk is en wat niet en wil je het dan toch dan weet je op voorhand dat er problemen kunnen komen. Een kaartje met kleurtjes waar welke techniek functioneert zou al veel verheldering kunnen geven bij veel consumenten. EN uiteraard ook veel meer eenduidigheid van de helpdesk medewerkers, maar dat staat buiten kijf. Kijk hier heb je het geluk dat er mensen meelezen die het wel een beetje begrijpen, daar zit al weer een verschil in met de Facebook watchers, hoewel dat ook weer directer werkt dan telefonische helpdesk en mail. Maar je snapt denk ik wel een beetje waar ik naar toe wil. Ziggo zou gewoon opener moeten zijn in de beperktheid van (bepaalde delen van) het netwerk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Frank1964
Hier ben ik het volkomen mee eens, openheid wekt vertrouwen en goede hoop op wel een goed werkende internet verbinding en TV en thuisnetwerk en telefonie.
batse

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
ben bijna 70 dus niet echt expert op technisch gebied.Heb nu sinds 1 jaar media box en geen probleem. zonder dat er ook maar iets veranderd is kom ik vandaag thuis en tv geeft code 2020...3 x reset van modem en media box...niks..chatten met iemand van ziggo geeft ook geen oplossing tot deze zegt...zet maar terug naar fabrieksinstellingen....en toen bevroor box op intallatie en krijg hem er ook niet meer af, heb boven 2e box en ook deze geeft geen beeld/ontvangst.Toen nog 1 uur met iemand van ziggo aan foon ook zonder resultaat. eind resultaat geen tv...monteur over 5 dagen...lekker dan daar moet je dus wel behoorlijk voor betalen.Al met al behoorlijk ontevreden. ben nu bezig om smartcard weer te activeren maar ook weinig/geen resultaat...heb werkelijk alle aansluitingen gecontroleerd en alle kabels zitten goed en modem werkt. Gekke is dat mediabox wel kanaal aangeeft maar steeds blijft 2020....iemand hier die iets weet????
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
batse

Ergens kan ineens een splitter o.i.d. defect raken.

Als ik dit thuis meemaak, ga ik alle stekkers loshalen en weer opnieuw goed vastdraaien of drukken.

(Blijft het dan nog, ga ik alles uit elkaar halen en weer opnieuw vastmaken.
Maar dat is ooit een onderdeel geweest van mijn werk.)

Is het mogelijk om hier een foto te plaatsen van de AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
batse

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alles is 1 jaar geleden door ziggo aangelegd...en nu defect...? ben niet zo technisch om alles los te gaan halen etc...maar goed wie weet ga ik morgen een poging doen...heb alle aansluitingen wel gechekt en goed vastgedrukt...loshalen...pfff
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Met loshalen bedoel ik niet uit elkaar halen, maar alleen de stekker uit de doos of splitter en weer goed aandrukken of draaien. batse

Laat SVP weten of het geholpen heeft, veel succes gewenst.
batse

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gedaan.....overal!

Uitgelicht topic