Marcel_bud

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Meerdere keren per dag modem resetten

Goedemiddag allen.

Enige tijd geleden had ik problemen met het internet,achteraf bleek dat dus een driver probleem van mijn netwerkkaart te zijn.
Nu is het zo dat ik elke dag wel een paar keer het modem uit moet zetten of de stekker eruit moet trekken.
Modem (connectbox Arris) is niet te bereiken via WiFi maar ook niet via het bedrade netwerk. En helemaal geen internet meer. Ik krijg nl al heel snel een melding van mijn verwarmingssysteem dat er geen verbinding meer is (via mail).
2 weken geleden is er al een monteur geweest bij ons vanwege het niet halen van de snelheid,wat dus aan mijn pc lag. Monteur zei dat alles echt heel strak is,een erg goed signaal. Ik kreeg wel de tip op de mediabox xl uit het netwerk te halen daar deze voor storingen zorgt. En dat heb ik ook gedaan. Maar nu dit,is het een Arris probleem? Of de connectbox in algemeen,dus ook Compal? Want ik zie hier meerdere topics staan met dezelfde problemen maar ook op andere sites...
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/overzicht-arris-connetbox-problemen-38258
Kortom,best vervelend om elke dag een paar keer het modem te resetten.
35 Reacties 35
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Dit probleem heb ik ook gehad. Hier was alles dik in orde ook singaal goed bedrading en de manier van aansluiten ook, toch had ik het probleem na een meet apatatuur tussen de coax netwerkt kwam de boosdoener boven, en geen monteur van ziggo kon het vinden omdat ik. Deze apparatuur tussen had zitten kon ik de ieder moment van het singaal zien en om de zoveel tijd klapte even de upstream eruit waardoor de modems offline ging bleek later ook in de hele wijk te zijn. Resultaat toen ze eindelijk eens op de probleem inging bij ziggo bleek een retour versterker in de wijkcentrale om de zoveel tijd eruit ging. Deze is vervangen en tot aan nu geen gedonder meer gehad ook de rest van de wijk niet meer. Alleen waar ik me op ergerde dat was dat je als klant geen gelijk kreeg, en later pas wel, heeft een hoop ergernis kunnen verkomen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Marcel_bud Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ik heb hier ook de Arris, maar die is zo stabiel als maar kan.
Marcel_bud
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Marcel_bud Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ik heb hier ook de Arris, maar die is zo stabiel als maar kan.

Hoi,zoals gezegd is er een paar weken geleden een monteur geweest en deze heeft alles doorgemeten. Alle waardes waren top. Ik heb net weer de modem uit moeten zetten omdat ik weer geen verbinding had,geen wifi en geen bekabelde. Het modem is ook niet te bereiken via verkenner en ook niet via IP,dus 192.168... . Het lijkt wel alsof dat hele ding crashed.
Overigens,op de foto staat een versterker,maar modem staat daar niet op aangesloten,er zit alleen een kabel van 1 meter tussen AOP en modem.

Hierbij een foto (uit een ander topic) van mijn meterkast en aansluiting:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/ziggo-nl/attachment/a7facdd3-c98a-4c14-a763-283b5a9e2265.jpg
En hierbij ook screenshots van modem
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Marcel_bud eens even een andere insteek proberen: op welk apparaat en hoe probeer je verbinding te maken, bekabeld of wifi?
En welk OS.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je signaalwaarden zien er vrijwel perfect uit.

Even hardop denken.
Zit er nog een UTP kabel tussen de Mediabox XL en het modem of heeft de Mediabox XL nog een Wifi verbinding met de Connect box?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats ook eens het tweede deel van de downstream informatie (de RS errors) en de informatie op de netwerk historie pagina. Mogelijk is daar uit te halen of het modem van mening is dat er signaalproblemen zijn.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
In het geval dat er in de systeemconfig gebruik wordt gemaakt van een AMD processor en wifi en/of Bluetooth modules van het fabrikaat Quallcomm kunnen er door de laatste W 10 update 1903 update, issues zijn ontstaan. Vandaar mijn vorige vraag.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Andere vraag: Niet toevallig werkzaamheden gehad in de wijk?
Want ik zie (ook hier) een signaal wat bijna 10 dB te hoog binnenkomt (als je de plm 3.6 dB demping van de POA even meeneemt in de berekening.
En dat zijn waarden die ik de laatste maanden meer en meer tegenkom bij klanten waar werkzaamheden zijn geweest in de wijk.
Zie ook mijn topic daarover:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/zou-het-niet-handig-zijn-39091

Ik heb in het verleden wel modems/Horizon boxen meegemaakt die compleet vastliepen, dus ook de webserver en die dan na een reset weer even werkten.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Nick999 wrote:
Andere vraag: Niet toevallig werkzaamheden gehad in de wijk?
Want ik zie (ook hier) een signaal wat bijna 10 dB te hoog binnenkomt (als je de plm 3.6 dB demping van de POA even meeneemt in de berekening.
En dat zijn waarden die ik de laatste maanden meer en meer tegenkom bij klanten waar werkzaamheden zijn geweest in de wijk.


Zal er hier niet voorheen een AOP hebben gezeten met daarop een UMU-1006T splitter die een 10 dB demping heeft op de data aansluiting voor het modem? Dat zou namelijk een betere signaalsterkte opleveren voor het modem dan nu gebruikte POA met een demping van ongeveer 4 dB. Ik begrijp dat die POA het nieuwe voorschrift is van Ziggo, maar als ze die in bestaande coaxsegmenten willen toepassen waar ze de boel hadden afgeregeld op het gebruik van een UMU-1006T bij de klanten thuis, dan zullen ze ook de versterkers in het coaxsegment minder moeten laten versterken zodat de signaalsterkte op het AOP beter past bij de POA.
Marcel_bud
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
KBX458 wrote:
Marcel_bud eens even een andere insteek proberen: op welk apparaat en hoe probeer je verbinding te maken, bekabeld of wifi?
En welk OS.

Via de pc kom ik niet bedraad op de modem/router,en via mijn s7 edge niet via wifi. Modem reageert nergens op. Pc draait op Win 10,versie 1903.
ArChie.DVB wrote:
Plaats ook eens het tweede deel van de downstream informatie (de RS errors) en de informatie op de netwerk historie pagina. Mogelijk is daar uit te halen of het modem van mening is dat er signaalproblemen zijn.

Zie bijgevoegd plaatje
KBX458 wrote:
In het geval dat er in de systeemconfig gebruik wordt gemaakt van een AMD processor en wifi en/of Bluetooth modules van het fabrikaat Quallcomm kunnen er door de laatste W 10 update 1903 update, issues zijn ontstaan. Vandaar mijn vorige vraag.

Intel i7 5830k en asus x99-a moederboard met intel netwerkchip.
Nick999 wrote:
Andere vraag: Niet toevallig werkzaamheden gehad in de wijk?
Want ik zie (ook hier) een signaal wat bijna 10 dB te hoog binnenkomt (als je de plm 3.6 dB demping van de POA even meeneemt in de berekening.
En dat zijn waarden die ik de laatste maanden meer en meer tegenkom bij klanten waar werkzaamheden zijn geweest in de wijk.
Zie ook mijn topic daarover:https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/zou-het-niet-handig-zijn-39091Ik heb in het verleden wel modems/Horizon boxen meegemaakt die compleet vastliepen, dus ook de webserver en die dan na een reset weer even werkten.

Ik zou het niet weten,zowieso staat blokversterker naast mijn huis. Ten 2e,paar weken geleden is er een monteur over de vloer gekomen vanwege het niet halen van de snelheid (500mbit),en dat bleek een driver probleem van mijn kant te zijn,en daar was ik nooit opgekomen daar intern netwerk snelheid altijd volle gigabit was.
ArChie.DVB wrote:

Nick999 wrote:
Andere vraag: Niet toevallig werkzaamheden gehad in de wijk?
Want ik zie (ook hier) een signaal wat bijna 10 dB te hoog binnenkomt (als je de plm 3.6 dB demping van de POA even meeneemt in de berekening.
En dat zijn waarden die ik de laatste maanden meer en meer tegenkom bij klanten waar werkzaamheden zijn geweest in de wijk.
Zal er hier niet voorheen een AOP hebben gezeten met daarop een UMU-1006T splitter die een 10 dB demping heeft op de data aansluiting voor het modem? Dat zou namelijk een betere signaalsterkte opleveren voor het modem dan nu gebruikte POA met een demping van ongeveer 4 dB. Ik begrijp dat die POA het nieuwe voorschrift is van Ziggo, maar als ze die in bestaande coaxsegmenten willen toepassen waar ze de boel hadden afgeregeld op het gebruik van een UMU-1006T bij de klanten thuis, dan zullen ze ook de versterkers in het coaxsegment minder moeten laten versterken zodat de signaalsterkte op het AOP beter past bij de POA.

Ook dat weet ik niet,we wonen hier nu een jaar en er is een monteur hier geweest bij aansluiten,daar alles verouderd was. Alles is vernieuwd.
Marcel_bud
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Je signaalwaarden zien er vrijwel perfect uit.

Even hardop denken.
Zit er nog een UTP kabel tussen de Mediabox XL en het modem of heeft de Mediabox XL nog een Wifi verbinding met de Connect box?

Geen van beide,utp is er uit gehaald door mijzelf.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik weet geen mogelijke oplossingen meer.
Mogelijk kan een Ziggo moderator iets zien in de achtergrond.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ArChie.DVB wrote:
Ik begrijp dat die POA het nieuwe voorschrift is van Ziggo, maar als ze die in bestaande coaxsegmenten willen toepassen waar ze de boel hadden afgeregeld op het gebruik van een UMU-1006T bij de klanten thuis, dan zullen ze ook de versterkers in het coaxsegment minder moeten laten versterken zodat de signaalsterkte op het AOP beter past bij de POA.


Het lijkt erop dat dat niet gebeurt...
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik denk even hardop. De mediabox XL heeft deel uitgemaakt van het netwerk. Is daaruit verwijderd. O.a de pc/laptop bevat nog steeds die informatie in diepere regionen.
Ik lees nergens dat alles al een keer stroomloos is geweest.
Corrigeer me als ik hier een denkfout maak voor ik een laatste mogelijkheid noem.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als ik in mijn vorige reactie correct ben dan zie ik de volgende mogelijkheid:

  • modem volledig stroomloos
  • pc/laptop volledig uit (geen slaapstand)
  • eventuele wifi versterkers e.d. stroomloos
  • digitale kabel/wifiverbinding verwarmingssyteem loskoppelen.
  • modem opnieuw volledig opstarten, pc/laptop opstarten tot dat deze volledig is opgestart, daarna wifi en als laatste de connectie met het verwarmingssyteem.

Alle systeemfouten in RAM moeten dan zijn opgeschoond en het het systeem zou naar behoren moeten werken. Alles stelt zich als het ware opnieuw op elkaar in.
Meer kan ik niet bedenken als oplossing.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik zie n.a.v. een vraag van mij, iets wat mij niet duidelijk is en een tegenstrijdigheid vormt:
je zegt n.l.:
Via de pc kom ik niet bedraad op de modem/router,en via mijn s7 edge niet via wifi. Modem reageert nergens op"
maar er worden wel diverse tabellen (uitlezingen) van het modem geplaatst.

Kun je verduidelijken hoe je dat bedoelt?
Wordt er geen verbinding gemaakt met internet?
Nick999 of robbo zouden we richting de netwerkeigenschappen of -adapters moeten zoeken?
Rustig verder over nadenken en zie morgen wel verder.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je I7 processor is type Broadwell van 2014, het moederbord X99-a, ik neem aan met geïntegreerde wifi,van Asus en waarschijnlijk van dezelfde leeftijd.
Nieuw gekocht of 2e hands kan een factor zijn die meespeelt.
Als het systeem intensief is gebruikt en misschien ook nog eens voor gaming, dan kan de VRM (voltage regel module) tot hoge temperaturen van >80°C oplopen. Zowel chip als moederbord zijn eenvoudig te overklokken en mogelijk is dat ooit gebeurd. Dat is een nog zwaardere belasting.
Tel daarbij opgehoopt stof- en nicotine aanslag en je moederbord krijgt onmerkbaar mankementen.
Het hele verhaal, alles kwa verbindingen, bekabeling enz.; (daarop is eigenlijk niks aan te merken), deed mij denken aan de orkaan Irma die in 2017 over de Bovenwindse eilanden trok. Rond die tijd had ik regelmatig een Skype verbinding met Bonaire die onverklaarbaar, regelmatig wegviel. Op mijn systeem, nog iets ouder dan het jouwe, viel eveneens verder niks aan te merken. Maar in de case, model midi ATX een hoop stof en vettigheid. Er een programma (speccy) op geïnstalleerd en de processor, een I7 890 haalde een temperatuur van 100°C, dus het moederbord ging ook daarin mee. De processor heeft een TDP van 95°C en schroeft door de ingebouwde beveiliging zelf de kloksnelheid terug. Dat die kapot gaat komt zelden voor. De kast mee naar een computer bedrijf en laten doormeten. Bleek inderdaad een klein defect aan het moederbord, waardoor de internetverbinding af en toe wegviel. Laten schoonmaken plus 2e hands moederbord en draait nog steeds als een tierelier.
Op de meeste high end chips wordt een koelfan gebruikt en mits goed onderhouden levert dat meestal geen technische problemen op. De VRM daarentegen heeft vaak een heatsink van mindere kwaliteit waardoor de warmteafvoer ontoereikend is. Tel daarbij de hoge temperaturen afgelopen zomer en je hebt alles bij elkaar de perfecte ingrediënten voor een electronische ramp. Als bepaalde onderdelen koud zijn, heb je verbinding, loopt de temperatuur op, valt ie weg.
Kortom, plat gezegd, ik denk dat je aan een nieuw moederbord toe bent.
We kunnen verder zoeken tot we een ons wegen, maar je moederbord is de hoofd verdachte.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Marcel_bud Bedankt voor het plaatsen van de aanvullende downstream informatie. Indien het modem niet net daarvoor een reset heeft gehad of zichzelf heeft gereset lijkt er niets aan de hand te zijn met signaal kwaliteit. Heb je voor de volledigheid ook nog de informatie op de netwerk historie pagina van het modem? Als dat ook geen vreemde zaken oplevert zal de oorzaak aan de LAN kant gezocht moeten worden.
Marcel_bud
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
KBX458 wrote:
Ik denk even hardop. De mediabox XL heeft deel uitgemaakt van het netwerk. Is daaruit verwijderd. O.a de pc/laptop bevat nog steeds die informatie in diepere regionen.
Ik lees nergens dat alles al een keer stroomloos is geweest.
Corrigeer me als ik hier een denkfout maak voor ik een laatste mogelijkheid noem.

Deze is verwijderd toen de monteur er was. Daarna is modem van stroom afgeweest en opnieuw ingesteld.
KBX458 wrote:
Ik zie n.a.v. een vraag van mij, iets wat mij niet duidelijk is en een tegenstrijdigheid vormt:
je zegt n.l.:
Via de pc kom ik niet bedraad op de modem/router,en via mijn s7 edge niet via wifi. Modem reageert nergens op"
maar er worden wel diverse tabellen (uitlezingen) van het modem geplaatst.

Kun je verduidelijken hoe je dat bedoelt?
Wordt er geen verbinding gemaakt met internet?
Nick999 of robbo zouden we richting de netwerkeigenschappen of -adapters moeten zoeken?
Rustig verder over nadenken en zie morgen wel verder.


Het modem reageert nergens op. Staat vast en reageert nergens op. Dus kan er niet op inloggen via Wifi met mijn telefoon (ook via chrome dan) en ook niet via de pc. Die tabellen zijn geplaatst na de laatste reset,dus ook niet volledig van zeg een week.
KBX458 wrote:
Je I7 processor is type Broadwell van 2014, het moederbord X99-a, ik neem aan met geïntegreerde wifi,van Asus en waarschijnlijk van dezelfde leeftijd.
Nieuw gekocht of 2e hands kan een factor zijn die meespeelt.
Als het systeem intensief is gebruikt en misschien ook nog eens voor gaming, dan kan de VRM (voltage regel module) tot hoge temperaturen van >80°C oplopen. Zowel chip als moederbord zijn eenvoudig te overklokken en mogelijk is dat ooit gebeurd. Dat is een nog zwaardere belasting.
Tel daarbij opgehoopt stof- en nicotine aanslag en je moederbord krijgt onmerkbaar mankementen.
Het hele verhaal, alles kwa verbindingen, bekabeling enz.; (daarop is eigenlijk niks aan te merken), deed mij denken aan de orkaan Irma die in 2017 over de Bovenwindse eilanden trok. Rond die tijd had ik regelmatig een Skype verbinding met Bonaire die onverklaarbaar, regelmatig wegviel. Op mijn systeem, nog iets ouder dan het jouwe, viel eveneens verder niks aan te merken. Maar in de case, model midi ATX een hoop stof en vettigheid. Er een programma (speccy) op geïnstalleerd en de processor, een I7 890 haalde een temperatuur van 100°C, dus het moederbord ging ook daarin mee. De processor heeft een TDP van 95°C en schroeft door de ingebouwde beveiliging zelf de kloksnelheid terug. Dat die kapot gaat komt zelden voor. De kast mee naar een computer bedrijf en laten doormeten. Bleek inderdaad een klein defect aan het moederbord, waardoor de internetverbinding af en toe wegviel. Laten schoonmaken plus 2e hands moederbord en draait nog steeds als een tierelier.
Op de meeste high end chips wordt een koelfan gebruikt en mits goed onderhouden levert dat meestal geen technische problemen op. De VRM daarentegen heeft vaak een heatsink van mindere kwaliteit waardoor de warmteafvoer ontoereikend is. Tel daarbij de hoge temperaturen afgelopen zomer en je hebt alles bij elkaar de perfecte ingrediënten voor een electronische ramp. Als bepaalde onderdelen koud zijn, heb je verbinding, loopt de temperatuur op, valt ie weg.
Kortom, plat gezegd, ik denk dat je aan een nieuw moederbord toe bent.
We kunnen verder zoeken tot we een ons wegen, maar je moederbord is de hoofd verdachte.


Nope,ten eerste,de pc is wel overgeclocked maar watergekoeld. Ten 2e is gebruik ik aida64 extreme en komt de kast temperatur nooit boven 35 graden,en moederboard blijft ook laag. VRM is nu 44 graden. Het enige wat echt heet wordt is mijn videokaart,dat is een radeon fury nitro van sapphire. En die wordt max 70 graden. Na een potje gamen is de temperatuur in de kast nu max 36 graden. Ik heb er namelijk 4 ingaande fans (12cm) en 3 uitgaande fans (12 cm,incl de watercooling) inzitten. En deze worden geregeld door de software van NZXT,heb er een grid3 inzitten ( https://www.nzxt.com/products/grid-plus-v3 ). Overigens zit er geen nicotine is,en qua stof,dat hou ik ook bij. En heb ik het hele gebueren zelf nieuw gekocht. Software matig is alles up to date. Nogmaals,als het mijn pc zou zijn,waarom slaat het modem vast en is het modem ook niet benaderbaar via Wifi?? Ik kan namelijk met mijn samsung ook in het instelgedeelte komen door in te loggen op het modem.
Bijgevoegd een paar screenshots.De temperatuur van de processor is 40 graden,maar komt omdat de fan nu op silent staat aangezien er geen inspanning is,ook dit wordt geregeld door de grid v3,nu is hij 36 op moment van schrijven.

Uitgelicht topic