BobM

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MediaboxXL+Chromecast Audio probleem

Hallo,

mijn mediabox is direct verbonden met optische kabel naar geluidsset, en hdmi naar TV.
Ik heb nu een chromecast in mijn TV, beeld is geen probleem. Maar audio via TV zelf hapert, ik doe dit via TV omdat ik anders steeds de optische kabel moet veranderen tussen mediabox en TV.
Als ik de coax uit mijn mediabox haal en in de TV doe, dus van digitaal naar analoog ga (ondanks ik geen tv kijk) werkt het geluid van de chromecast via mijn TV wel prima. Maar dan moet ik nog steeds een kabel veranderen, dit is gewoon onhandig. Bovendien begrijp ik niet waarom het anders is met digitaal en analoog, mijn mediabox en geluidsset staan uit als ik chromecast gebruik.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
BobMInderdaad wat ik al aangaf, waren dit beeld verstoringen. Ik wil even aangeven, dat dit dus NIET de oplossing hoeft te zijn, maar even op uit te proberen. Omdat je ook aangaf dat bij analoge tv geen, en bij aansluiting mediabox wel last had. Dus ik denk dat je het daar moet zoeken. Wellicht andere hdmi poort ? dus ja een vreemd gevalletje.

Bekijk in context

3 Reacties 3
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
de chrome cast( KAN) inderdaad ea digitaal verstoren Dit is wel vaker hier op het forum gemeld. Vaak is dit te verhelpen om de bv usb,\ hdmi kabel te verlengen zodat de chrome cast wat verder van de tv geplaatst wordt. Wel is dan vaak het beeld verstoort als dit inderdaad bij jou speelt. en geluid niet zo. maar test het even uit. succes gr Rob
BobM
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankje Robbo, ik had al wat gegooglet maar enige dat ik vond is wat mensen die klaagden over verlies van hun digitale TV signaal. TV zenders zouden gaan storen zolang de chromecast (ongebruikt) in de TV zit.
Dit is bij mij niet het geval. Bij mij is het puur en alleen de audio die hapert ( 1 sec normaal-1 sec vervormt- enz) tijdens het casten zelf. Ik begrijp zelf niet zo hoe dit hetzelfde is maar als je denkt dat een verlengkabeltje in mijn geval ook kan werken ga ik dit zeker even proberen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
BobMInderdaad wat ik al aangaf, waren dit beeld verstoringen. Ik wil even aangeven, dat dit dus NIET de oplossing hoeft te zijn, maar even op uit te proberen. Omdat je ook aangaf dat bij analoge tv geen, en bij aansluiting mediabox wel last had. Dus ik denk dat je het daar moet zoeken. Wellicht andere hdmi poort ? dus ja een vreemd gevalletje.

Uitgelicht topic